Prost krytykuje decyzję Renault
Legenda wyścigów tak odniosła się do całej sytuacji:
Żałuję tego, bo uważam, że zespół Renault jest częścią dziedzictwa i historii Formuły 1. Jak to tracisz, ciężko później to odnaleźć. Bycie dostawcą jest ok. Są mistrzami, ale w dłuższej perspektywie było jeszcze wiele do zdziałania. Wizerunek byłby silniejszy. Rozumiem mimo wszystko strategię grupy.
Nawet jeśli uderzyliśmy w dno, w pewnym sensie możemy na tym skorzystać. Ludzie zrozumieją, że taka sytuacja nie jest dobra dla takiego kraju Francja. Jednak w tym momencie jesteśmy społeczeństwem trochę z “autofobią”. Niektóre marki nie chcą inwestować w Formułę 1. Najbardziej poważny jest brak francuskiego kierowcy, ponieważ to przynosi widownię, a ludzie zaczynają interesować się sportem. Ale ta sytuacja nie jest dla mnie niespodzianką.
Obserwując wysiłki nowych zespołów i stosunkowo słabe wyniki w pełni zgadzam się z Prostem, że odejść jest łatwo ale powrót to całkiem inna bajka.
Serwis eurosport.pl donosi, że francuska telewizja TF1 (należąca do tej samej grupy medialnej co Eurosport) nie zamierza pokazywać kolejnych sezonów F1 ze względu na małe zainteresowanie oraz ogromne koszty zakupu praw do transmisji. Taka sytuacja na pewno nie działa na korzyść najbardziej prestiżowej serii wyścigowej świata.
Mnie natomiast zmartwiła informacja, że Proton zamierza umieścić swoich inżynierów w zespole. Mam nadzieję, że będą się jedynie przyglądać “jak to się robi” bo żonglowanie ludźmi na tym etapie może bardzo niekorzystnie wpłynąć na morale. Nie wiem co ludzie nie mający pojęcia o wyścigach mogą wnieść do zespołu, który jeszcze niedawno zdobywał tytuły. Jedyne co mi przychodzi do głowy to temperowanie ołówków…
Jak już jestem przy Eurosporcie to polecam zestawienie najlepszych manewrów wyprzedzania z tego sezonu. Teraz mi wytłumaczcie jak to jest, że oni mogą a mnie chcieli obedrzeć ze skóry za fragmenty wyścigów. Ehh takie życie…
(10 Dec 00:49)
no właśnie takie życie….
(10 Dec 08:28)
Ja bym się nie martwił dodatkową ilością rąk do pracy,pewnie będą wykonywać wcześniej zaprojektowane części,przecież nie zrobi tego pan "Rysiu"(złota rączka).Lepiej niech są to inżynierowie Protona niż Łady:) Proton od wielu lat siedzi w sportach motorowych.
(10 Dec 10:36)
Dziwne że taka stacja jak Eurosport publikuje na swoich stronach tak marne jakościowo fragmenty wyścigów. Na paru nawet nie było widać wyprzedzania.
(10 Dec 12:20)
Wydaje mnie się, że Prost mówi w tym tonie, gdyż jako francuz jest rozczarowany, że ostatni element związany z Francją oddany został w inne ręce, gdyż Francuzi nie mają żadnego kierowcy, zabrano im Magny-Course z kalendarza, a teraz team zmienia właściela.
Inzynierowie Protona przechodzą, bo czytałem na innym portalu, że celem Protona, który ma 50% udziału, jest przejęcie reszty udziałów od Geni i w konsekwencji całkowite przejęcie zespołu Reanult.
Mnie osobiście dziwi, że nowy twór nie nazywa się Proton Renault. Proton jako producent samochodów miałby dodatkową reklamę.
(10 Dec 18:34)
swoją drogą nie rozumiem całego zamieszania, proton jest włascielem "Grupy Lotus" – grupy lotus, wiec w wyniku fuzji z renault ma prawa dac czlon nazwy wlasnej firmy do Renault- Lotus Renault
o co wiec chodzi Fernandesowi ?
(10 Dec 21:30)
To nie Fernandes ma problem tylko Proton, który twierdzi, że ma wyłączne prawo do posługiwania się marką Lotus 😉
(11 Dec 18:03)
@DOM
Sprawa jest trochę bardziej złożona. Collin Chapman, założyciel Lotusa, oddzielił prawnie i finansowo stajnię wyścigową "Team Lotus" od firmy produkującej auta seryjne "Lotus Cars".
Proponuję Ci przeczytać wywiad z Davidem Huntem, który jako ostatni ścigał się w Formule 1 pod szyldem Team Lotus a prawa do używania tej nazwy zakupił od niego niedawno Tony Fernandes. Wywiad przetłumaczyłem i opublikowałem na ef jeden (Lotus vs Lotus cz.1).
Grupa Lotus jest malezyjską kontynuacją Lotus Cars, ale niestety jako taka nie jest spadkobierczynią wszystkich sukcesów Lotusa w Formule 1. Dlatego Bahar, dyrektor generalny Grupy Lotus, tak zawzięcie (i nie czysto) walczy z Fernandesem.