39.1 to już przeszłość
Wczoraj w Monako odbyło się ostatnie w tym roku spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC), na którym zapadły decyzje dotyczące trzech najbliższych sezonów F1. Najważniejsza i chyba przez wielu oczekiwana zmiana to całkowite usunięcie z regulaminu punktu 39.1 zakazującego team orders. Nie jest to rozwiązanie idealne bo dopuszcza pewne odstępstwa od sportowej rywalizacji ale obecny stan rzeczy był nie do przyjęcia co dobrze uświadomiła wszystkim sytuacja z Ferrari. Zespół szybko został ukarany grzywną a przy kolejnym spotkaniu dotyczącym tej samej sprawy stwierdzono, że do naruszanie regulaminu nie doszło natomiast kara została utrzymana. Tego nie da się w żaden sposób zrozumieć ani wytłumaczyć. Teraz przynajmniej wszystko będzie przejrzyste. Z drugiej strony Massa nie będzie miał życia…
Inne warte uwagi zmiany na sezon 2011:
– możliwość zamknięcia pit lane przez dyrektora wyścigu w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa. Nie ma tankowania więc na tym polu nie powinno dochodzić do żadnych kontrowersji;
– wprowadzone, zostaną nowe, skuteczniejsze testy elastyczności elementów co ma zniechęcić zespoły do majstrowania z wyginającymi się skrzydłami;
– skrzynia biegów będzie musiała wystarczyć na pięć wyścigów;
– zmniejszona zostanie szerokość pasa dla kierowców w pit lane;
– pojawią się dokładne instrukcje kiedy kierowca będzie mógł wyprzedzić samochód bezpieczeństwa.
Od sezonu 2012 nie lada gratka dla Nas kibiców – cała komunikacja kierowców z zespołami będzie dostępna dla realizatorów transmisji.
Również wczoraj odbyła się gala FIA, na której wręczono kierowcom i zespołom nagrody. Zdjęcia z tego wydarzenia znajdziecie na f1.com a możliwość obejrzenia całości już jutro o godzinie 23:30 w stacji Eurosport.
(11 Dec 21:04)
Myślę, że powinna zostać przywrócona zasada zamknięcia pit lane podczas przebywania SC na torze, która obowiązywała jeszcze bodajże w sezonie 2008. Obecne przepisy miały sens kiedy nie było zakazu tankowania. Teraz wprowadzają jedynie chaos na torze (np. tegoroczny wyścig w Brazylii). Dodatkowo zdublowani zawodnicy powinni ustawić się na końcu stawki i nie przeszkadzać reszcie w jeździe.
(11 Dec 23:21)
Warte zaznaczenia i podpięcia w którymś z tematów na stronie, Fernandes skapitulował i w przyszłym sezonie Team Lotus (?) nie zmieni barw i w przyszłym roku ponownie ujrzymy zielono-żółte bolidy. Czyli tak jak Bóg przykazał 😀
Źródło : http://www.autosport.com/news/report.php/id/88663
(11 Dec 23:25)
Nie skapitulował ale posłuchał kibiców. Gdzieś mi mignęła sonda na ten temat i ponad 70% było za zielonym. Zmiana barw ciągnie za sobą też pewne koszty a w przypadku Team Lotus każdy grosz się liczy.
(11 Dec 23:42)
Jeśli chodzi o barwy to pod namową kibiców odpuścił, zrezygnował ze swoich zamierzeń czyli w sumie skapitulował 🙂 Nie skapitulował natomiast jeśli chodzi o nazwę a raczej roszczeń do praw korzystania z tej nazwy. Ciekawe czy w Bahrajnie ujrzymy cztery Lotusy 🙂
(11 Dec 23:59)
A ja się bardzo cieszę i zarazem trochę smucę, że dopiero od 2012 będziemy mieli rozomowy kierowców z inżynierami. To będzie coś pięknego. Tylko ciekawe jak to w TV rozwiążą. Jakie macie wizje? Może coś już ustalili? Nie wiecie kiedy będą podpisywali Concorde z tymi "zielonymi" silnikami?
(12 Dec 14:31)
…tak rzeczywiście 2012 bedzie stał pod znakiem komunikatów radiowych i może usłyszymy coś co przebije "pawia" puszczonego przez Webbera do mechaników 😉 może to być np. jak w filmie "Kilerów dwóch" : 'Szczaććć mi się chce' ;-P