Lotus Renault R31
Dziękuję wszystkim, którzy razem ze mną obserwowali transmisję z prezentacji bolidu Lotus Renault R31. Emocje były duże i chyba nikt nie mógł czuć się rozczarowany po tym co zobaczyliśmy. Napisałem kiedyś, że wyglądem wyścigu się nie wygrywa ale mam nadzieję, że pod czarno złotą skorupą kryją się duże możliwości. Poniżej wideo z prezentacji oraz pierwsze zdjęcia.
Z relacji dowiedzieliśmy się też, że posadę kierowcy testowego w LRGP otrzymał Bruno Senna. Swoją droga świetna zagrywka marketingowa. Nazwisko Senny to magnes a w połączeniu z Lotusem to gwarancja udanej promocji.
Jeśli macie jakieś ciekawe ujęcia to proszę o linki w komentarzach. Ponieważ pomysł z chatem spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem zostanie on włączony na stałe. Dzięki temu będziemy mogli wspólnie przeżywać wszystkie najważniejsze wydarzenia nadchodzącego sezonu.
Mimo, że strona zespołu Lotus Renault nadal nie działa udało mi się zdobyć pierwsze studyjne zdjęcie R31.
Jeden z najciekawszych komentarzy jakie pojawiły się od momentu pokazania R31:
(31 Jan 12:59)
Najładniejsze malowanie bolidu jakie kiedykolwiek widziałem 😉 Mam nadzieje że co piekny to i rówiez bardzo szybki bedzie
(31 Jan 13:00)
czy mi się zdawało??? czy R31 ma zamontowany F-DUCK???
(31 Jan 13:02)
to nie jest f duct (mial inaczje wygladajce wloty)
zastnawiam sie co to mzoe byc, pewnie jakas nowinka ale do czego sluzy to nie wiem
(31 Jan 13:05)
co nie? 😉 ciekawe co te inż-heds wymyslili ??? Co to jest? Do czego to sie przyda ??? Aż się boje co Newey z RedBull wymysli
(31 Jan 13:06)
No właśnie też rzuciło mi się u oczy że od airbox’u jakoś tak wypukle idzie coś w dół. Trudno powiediec cóż to takiego z ujęc na tych fotach
(31 Jan 13:04)
BLACK TO THE FUTURE 🙂 Piękność
(31 Jan 13:04)
Stare, lotnicze powiedzenie mówi, że jak coś dobrze wygląda, to tak też musi latać. Co prawda stawiam na McLarena jako tego, który pokaże najbardziej zaawansowane wizualnie cudo, ale i tak wszystko okaże się na torze. Póki co jest fajnie. Najniższy prześwit pośród dotychczas pokazanych bolidów i prawdopodobnie usunięte wszelakie ozdobniki aerodynamiczne, które to, zwłaszcza przy tak wyśrubowanych przepisach, będą prawdopodobnie decydować o kolejności na mecie. Pozdrawiam.
(31 Jan 13:11)
Zeszłoroczne barwy mi się podobały – ale w tym roku to jest SZAŁ 😉 Nie mogę się doczekać jak zobaczę ten bolid na torze w TV.
Ktoś potrafi to przetłumaczyć (chodzi mi o techniczne szczegóły tylnego zawieszenia)
“Renault has opted for a pull-rod suspension for the rear end, with the structure under car above the tea tray that appears quite radical compared to rival cars.”
(31 Jan 13:23)
Czyżby Renault wymyśliło alternatywę dla F-Duct? 🙂
(31 Jan 13:29)
Tak i na pewno pokazali to na prezentacji. Tak, żeby reszta zespołów miała czas na wrzucenie tego do swoich bolidów akurat na rozpoczynający się sezon.
(31 Jan 13:41)
Racja, z drugiej strony napewno cos wymyslili, albo tak po prostu dla brehtu zamontowali stary f-duct, zeby inni mieli zagadke
(31 Jan 13:42)
…kolego a co mają wrzucać …co zrobią dodatkowe wloty. Cała rzecz w tym że narazie nie wiadomo do czego to służy i do kąd te wloty prowadzą. A może to poprostu dodatkowe chłodzenie sprzekładni zmiany biegów ? i nie ma w tym zadnej finazji.
(31 Jan 13:38)
Przy okazji mają chyba najbardziej odjechane póki co skrzydło…
http://www.sutton-images.com/preview.asp?filename=dmk1131ja110.jpg
Inna rzecz to tylne zawieszenie… Wygląda co najmniej enigmatycznie.
http://www.sutton-images.com/preview.asp?filename=dmk1131ja119.jpg
(31 Jan 13:58)
Wloty mają na celu kierowanie strugi powietrza na dyfuzor. Jest kilka nowinek, które mają być zainstalowane dopiero na 1 GP.
(31 Jan 13:59)
Ciekawe rozwiązanie tylnego ruchomego skrzydła (środkowe mocowanie)
http://planetf1.com/photo-gallery/6713990/Renault-Unveil-Their-New-R31#photo=4
(31 Jan 16:38)
Na 5 zdjęciu pionowo pod litera L z napisu RENAULT na wysokości napisu GENII widać jakieś wgłębienie macie pomysły co to może być? Może to tylko taka gra świateł a moze kolejna nowinka co o tym sadzicie??
(31 Jan 16:55)
Juz sobie odpowiedzialem, to poprostu cien lub odbicie czegos zadna dziura.
(31 Jan 14:13)
Ogłoszenie Płatne Lotus Renault GP:
Zagineła nam końcówka wydechu jeśli ktoś ją widział proszony jest o kontakt z adresem http://www.lotusrenaultgp.com
…a czy ktoś z was ją widziała ?
(31 Jan 14:16)
Strona Lotus Renault ma duże problemy z pojawieniem się…
(31 Jan 14:28)
http://hopkinsonf1.wordpress.com/2011/01/31/renaults-exhaust-blown-front-diffuser/ 😉
(31 Jan 14:46)
Wielkie dzięki !! musze chyba wziąć coś na uspokojenie bo po tym artykule nie moge usiedzieć na miejscu 🙂
(31 Jan 14:51)
Tłumaczenie:
Zdjęcia Lotus Renault GP R31 są już dostępne w sieci. Wielu ludzi dokładnie analizuje każdy szczegół i póki co nikt nie dopatrzył się wydechu.
Podobno samochód korzysta z niezwykle zaawansowanego układu wydechowego. Rury wydechowe zamiast do tyłu zostały prawdopodobnie poprowadzone do przodu i wtłaczane są do zamontowanego z przodu dyfuzora aby generować dodatkową siłę docisku. Jeśli to prawda to będziemy mieli do czynienia z największą innowacją ostatnich lat.
(31 Jan 14:34)
Kask Bruno Senny http://www.facebook.com/photo.php?pid=187506&id=102855529781500
(31 Jan 14:49)
kask paskudny , za to ten na ostatnim zdjęciu prezentuje sie bardzo fajnie:)
(31 Jan 14:53)
ciekawe z tym wydechem i dyfuzorem, jezeli to prawda co tam wyzej jest napsiane to zespoly moga miec problem z tym aby to skopiowac, wlasciwie to chbya na tym etapie juz nie moga tego zrobic : ]
(31 Jan 15:04)
Jesli to prawda to chyba samego Neweya przebili, chyba że ten jeszcze coś bardziej “porąbanego” wymyśli? Obym śię mylił, ale… (sami wiecie do czego jest zdolny;D)
(31 Jan 15:26)
Z tym wydechem to jeśli jest tak jak wszyscy podejrzewają, to znaczy, że z całego bolidu zrobiono coś na wzór turbosprężarki… Pytanie, gdzie teraz odprowadzane będą spaliny i do czego będą używane, przecież nie będzie można ich obiegu w żaden sposób kontrolować mechanicznie (zabrania tego regulamin), więc muszą generować dodatkowy docisk albo robić coś innego i równie sprytnego (Czy czasem po podwójnych dyfuzorach, nie zostało regulaminowo zakazane uzyskiwanie docisku z obiegu spalin i z obiegu powietrza w f-duc?) . Gdyby były skierowane do silnika na zasadzie turbosprężarki, wtedy istniałoby ryzyko jego zadławienia, takie doładowanie wiązałoby się z użyciem mechanicznego rozwiązania w postaci jakiegoś przełącznika… Dodatkowo obieg spalin wewnątrz bolidu może generować wysokie temperatury, więc może te boczne wloty nad głową, służą chłodzeniu tego właśnie systemu… Jeszcze jedno: gdzieś to musi wylatywać, pytanie tylko gdzie i co to robi w międzyczasie… Może spaliny są dodatkowym źródłem zasilania KERSU, jest to w końcu system odzyskiwania energii kinetycznej, do tej pory odzyskiwany z jednego tylko źródła. Jeśli KERS w tym przypadku posiadałby dwa źródła z których można by było odzyskiwać energię kinetyczną, wtedy mogliby dwa razy częściej z niego korzystać…
Tak tylko gdybam, nie znam się na tym i może fantazjuje za mocno… Co o tym sądzicie?
(31 Jan 15:38)
Hmmmm.. powiem ci kolego, że podobnie pomyslałem. Brak wydechu, dodatkowe wloty obok airboxa i te “dziwne” lotki na przednim skrzydle, nie mam pojęcia co oni wykminili, ale wygląda to bardzo obiecująco. Podobno cały bolid jest 92% z nowych części i rozwiązań aero, a i tak dzisiaj nie wszystko pokazali. Oby w tym sezonie przechytrzyli pozostałe teamy, to bedziemy mieć polskiego mistrza ;D
/ ps; czas pokaże co to jest i do czego służy
(31 Jan 15:52)
Robert Kubica potwierdza, że w R31 drzemie coś niezwykłego…
“W tym momencie trudno ocenić konkurencyjność naszego bolidu, ale inżynierowie zdecydowali się na innowacyjny design, a to dobrze wróży.”
(31 Jan 16:04)
Stawiasz arcyciekawe pytania, lecz na razie bez możliwości odpowiedzi. Co do twojej fantazji, to jeśli jest ona w ramach logiki, to zawsze może zmienić się w realkę 🙂
(31 Jan 16:37)
James Allison (dyrektor techniczny Lotus Renault GP:
“Wprowadzone zmiany odzwierciedlają dążenie do wyciśnięcia maksimum osiągów aerodynamicznych w ramach przepisów, które uległy poważnej zmianie przed bieżącym sezonem, oraz dalszego rozwoju koncepcji wykorzystania wydechu do uzyskania lepszego docisku”
i dalej:
“Zaprojektowanie skrzydła może być przykładem dodatkowego obciążenia pracą zespołu w fazie projektowania i produkcji, bo nie wystarczyło jedynie dopracować wersji z roku poprzedniego. A więc zaczynaliśmy od zera. To samo dotyczyło całej strefy wokół układu wydechowego, gdzie nic nie przechodziło z poprzedniego sezonu.”
Czyli wygląda na to, że powietrzna dmuchawa zwana kanałem F została zastąpiona rozwiązaniem, w którym spaliny generują dodatkowy docisk na podobnej zasadzie, jednak inaczej niż podwójny dyfuzor. Macie jakieś lepsze zdjęcia tyłu bolidu? Czy może ta wypowiedź ma za zadanie wprowadzić w błąd inne ekipy? W dodatku są pewni legalności, czyli rozwiązanie zostało przedstawione niezbędnym organom i zaakceptowane na szczęście…
Będzie albo hit, albo wiele hałasu o nic… Już nie mogę doczekać się testów…
(31 Jan 15:32)
Może to głupie, ale tak sobie pomyślałem, że wydech jest tam gdzie inni myśleli że tam jest coś al’a f-duct:) ale znowu co by to im dawało ;d
(31 Jan 15:40)
hehehe ;D nie no raczej nie, aczkolwiek takie rozwiązanie napewno pomogło by podczas hamowania ;D, tylko najpierw musieli by się rozpędzić;)
(31 Jan 15:38)
Do dyskusji wtrącę tylko zdanie Roberta na temat regulowanego tylnego skrzydła:
„Myślę, że bez wątpienia da ono więcej możliwości wyprzedzania, co jest dobre dla Formuły 1 i widowiska (…)” Zazwyczaj to co mówił Robert się sprawdzało, bo on zawsze trzeźwo oceniał sytuację i nie owijał w bawełnę. Ciekawe też, czy rzeczywiście nie wyjdą na bokiem te manewry wyprzedzania i czy nie stracą one po prostu sensu: “Wydaje mi się, że sytuacja nie będzie tak ekscytująca, jeśli z powodu skrzydła manewry wyprzedzania zaczniemy oglądać na każdym okrążeniu wyścigu.”
(31 Jan 16:11)
W MotoGP wyprzedzają się duuużo częściej i chyba jeszcze się taki nie urodził, któremu by się to znudziło.
(31 Jan 16:00)
Lubiłem zeszłoroczne barwy, jednak obecne wyglądają o wiele groźniej. Oby ten fakt przełożył się na osiągi. Logo LOTUS z tyłu bolidu – patrząc z góry – nie jest idealnie wkomponowane.
(31 Jan 16:17)
NA FACEBOOKU JEST TAKA OTO FOTKA KASKU ROBERTA:)
http://ifotos.pl/img/177n_hhxhrpq.jpg
(31 Jan 16:22)
Dawno nie byłem… ładny elegantthemes TheStyle 🙂
(31 Jan 16:26)
“Team z Enstone zadecydował o zastosowaniu w tylnej części R31 zawieszenia typu pull-rod” (takie rozwiązanie stosuje Red bull) a do tego jeszcze ten niewidzialny wydech, zapowiada się imponująco 😉
(31 Jan 17:01)
no dobra…
to powiedzcie mi gdzie F150 ma wydech??? bo ja go nie znalazłem na zdjęciach…
(31 Jan 16:37)
Robert wrócił do swoich właściwych barw 🙂
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=189137164437795&set=a.189136577771187.43340.173854285966083&pid=622683&id=173854285966083
(31 Jan 16:59)
Serwer Lotus Renault GP ma przeciążenie z powodu dużej liczby dowiedzin i strona w ogóle nie działa. Takie podali info. Coś podobnego! 🙂
(31 Jan 17:02)
http://gobarbra.com/hit/478ece0a3c24d8f7587a8d1d652b02fe 😀
(31 Jan 18:08)
hahahahaha ;D dobre
(31 Jan 19:44)
Celne, słuszne i niecierpiące zwłoki pytanie!
(31 Jan 21:53)
:D:D:D
(31 Jan 17:03)
Jeżeli to faktycznie wypali to martwi mnie to, że Rakieta z Wyborga po kraksach na początku sezonu da okazje do skopiowania tego rozwiązania.
(31 Jan 17:08)
jeżeli inne teamy nie zrobiły takiego wydechu przy budowaniu bolidu to wątpie czy jest mozliwe wprowadzenie jego w trakcie sezonu : ]
(31 Jan 17:22)
A dlaczego nie? W ubiegłym sezonie wprowadzenie dmuchanego dyfuzora udało się każdej ekipie z czołówki.
(31 Jan 17:49)
widać nie jest to takie prosto skoro to pokazali : ]
pozatym co innego kierowac wydech standardowo na tył, a co innego do przodu ( tak mi się wydaje) specem nie jestem
(31 Jan 19:08)
ale to też trwało
(31 Jan 17:37)
Patrząc ja “szybko” wprowadzano Kanał F w ubiegłym roku wydaje się, że przeniesienie do dopracowanych konstrukcji tak wielkiej zmiany nie jest proste. Ferrari na swój kanał F wydało coś ponad 1 mln usd —>>> a to tylko kilka szczelin w monokoku ( duże uproszczenie 🙂 ). Poza tym inni będą musieli się pogłowić w czym rzecz, co gdzie idzie, do czego służy. Zmiany kierunku wydechu będą wymuszały zmiany w chłodzeniu całego samochodu. Pytanie: do czego służą a’la mercedesowskie wloty z boku? Jak dla mnie to część systemu obiegu ciepłego i zimnego powietrza który cel ma jeden – DOCISK. Być może powietrze zasysane a góry ma “przybijać” spaliny do podłoża kanału. Jeden z kolegów napisał wyżej, że nie można mechanicznie “regulować” obiegu spalin. Być może takim regulatorem jest powietrze wpadające od góry? Domysłów będzie dziesiątki i oby nikt z nas nie odgadł jaka jest prawda 🙂
Jest jeszcze jedno ryzyko – moim zdaniem niewielkie – że całe to ustrojstwo… nie zadziała.
(31 Jan 18:00)
Co do “innych teamów” dwa na pewno będą mieć podobny system.
(31 Jan 17:54)
proszę zwrócić uwagę na ustawienie stóp Vitalija…
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs067.snc6/167787_189136854437826_173854285966083_622668_4660483_n.jpg
baletnica…? 🙂
(31 Jan 17:55)
Zauważyłem że wiele się tutaj pisze o rozwiązaniu tylnego zawieszenia R31 wiec postanowiłem sobie zamieścić wyjaśnienie:
“A pull-rod system was last seen in 200 with the ill-fated Arrows team. Red Bull’s re-introduction reminded everyone that a pull rod system enables more components to be put lower down the car’s body, this lowers the centre of gravity and would increase high speed stability, giving a further edge over opponents. This system was acclaimed for giving the RB6 upto a 3mph difference in chicanes compared to the Ferrari F10. A pullrod system allowed for an even shorter rear end: rear upper wishbones struts joined above the car’s bodywork, in the most aerodynamic position. The struts are fully horizontal and connect at the centre of the car.”
(31 Jan 17:59)
Jeśli by nie zadziałało, to by tego nie wprowadzali. Na prawdę ciekawa sytuacja. Głośno zapowiadali, że to co pokażą to hybryda R30 i R31 i że poukrywają to i tamto, a już budzą kontrowersje. Ciekawe co jeszcze przygotowano. A może te wszystkie kanaliki i wyloty będą służyły za coś a’la wiatrak z tyłu samochodu (był taki przypadek), aby tworzyć efekt przyziemny i większy docisk? Gdybam tylko i nie wiem czy to dozwolone i pamiętajmy, żeby nie popadac w przesadny optymizm, bo jak @MrBigStuff wspomniał “wyglądem wyścigu się nie wygrywa”. Choć grzechem byłoby powiedzieć, że nie jest jednym z najpiękniejszych aut jakie widziałem 😀
(31 Jan 18:04)
Przed chwilą na f1today.nl wygrzebałem takie zdjęcia:
http://www.f1today.nl/foto.php?file=10783
R31 z płetwą:
http://www.f1today.nl/foto.php?file=10782
http://www.f1today.nl/foto.php?file=10781
Studyjne zdjęcie R31:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs001.snc6/165170_1861471700009_1337430499_2153467_205750_n.jpg
(31 Jan 18:22)
Pogrzebałem jeszcze trochę i wychodzi na to, że zdjęcia z f1today.nl to jednak R30… Ostatnie zdjęcie (studyjne) przedstawia R31.
(31 Jan 18:55)
to zdjęcia r30
(31 Jan 18:09)
wygląd swietny , tak miało być.
Znikające wydechy ? to przecież wszystkie zespoły wiedziały ile dawał 2x dyfuzor i wyścig zbrojeń trwał aby zbudować coś podobnego ale mieszczacego się w ramach nowych przepisów. A wygra ten co zastosuje najwięcej niestandardowych rozwiązań i do tego działajacych.
Licze że to będzie LR w tym roku.
Williams i Ferrari korzystające z tunelu Toyoty ? to i miejsce w stawce może być podobne ??
Oby rewolucjononiści w Lotus-Renault GP rzeczywiście zrobili rewolucję.
(31 Jan 18:27)
Wygląda na to, że kolory bolidu są idealnie dobrane. 🙂 W zeszłym roku opracowali chyba najlepszy F-duct, w tym znowu coś z nim kombinują, a za wszystkim stoi Boeing. To się nie może nie udać. 🙂
(31 Jan 18:37)
Wiecie co jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy. Jeśli przypuszczenia odnośnie wydechu się potwierdzą to zastanawiam się nad jedną błahą sprawą: czy taki samochód będzie się wyprzedzać tak samo ja te z klasycznym wydechem?
(31 Jan 23:21)
Litości @Hornet, to on ma wyprzedzać a nie daj Boże jego!
(31 Jan 19:04)
Kilka informacji:
Car dimensions
Front track: 1450 mm
Rear track: 1400 mm
Overall length: 5100 mm
Overall height: 950 mm
Overall width: 1800 mm
Overall weight: 640 kg, with driver, cameras and ballast
KERS
Motor generator unit: Renault Sport F1/Magneti Marelli
Electronic control unit by Magneti-Marelli
Control Unit: Magneti-Marelli
Batteries: Not disclosed
(31 Jan 19:22)
tez kilka fotek które wydały mi się ciekawe :
gdzie ten wydech ? całkiem skomplikowane
http://i79.servimg.com/u/f79/14/79/55/26/fghdfh10.jpg
tu całość z tyłu
http://img11.imageshack.us/img11/226/ren31photocooper22.jpg
no i dosyć skomplikowanie ta podłoga wygląda. Też dmuchana ?
http://img11.imageshack.us/img11/226/ren31photocooper22.jpg
a napewno wszystkiego nie pokazali.
Chyba mnie skręci nim dotrwam do pierwszego wyścigu.
(31 Jan 19:26)
http://f1.pl/Artykul.82+M519404cd90b.0.html
Analiza nowych rozwiązań
(31 Jan 19:32)
sorki tu właściwe zdjęcie podłogi :
http://www.motorsport-total.com/bilder/2011/110131/z1296476648.jpg
(31 Jan 19:33)
Może mi ktoś wytłumaczyć, jak to jest z tymi wydechami.. Nie rozumiem, jak mogą być skierowane w przeciwną stronę? 1. Dłuższa droga 2. Może zmniejszyć moc silnika 3. Stawi większy opór wypluwając spaliny, które będą cofane przez pęd powietrza. Może chodzi o wytworzenie podciśnienia pod bolidem?
(31 Jan 19:38)
Nie mam pojęcia, ale widać przynosi to korzyści skoro tak zrobili : ]
pozatym mgli coś pokombinować z owdrotnym ustawieniem silnika przez co droga wydechu wcale nie musi być dłuższa
(31 Jan 19:42)
Właśnie. To już w ogóle jakaś abstrakcja. Skoro tak namieszali z wydechem, którego nie da się ukryć na prezentacji, to się boję, co pokombinowali aerodynamicznie, bo to ponoć tylko zaczątek…
(31 Jan 19:43)
ad3 W tamtym artykule pisało że końcówka wydechu będzie wyprofilowana pod katem 180 stopni więc spaliny bedą wydmuchiwane standardowo.
(31 Jan 19:49)
Myślę, że chodzi o to, że rury pójdą wzdłuż auta, a potem skręcą o 180 stopni, co odwraca je od standardowego położenia.
(31 Jan 20:17)
no ok nie zrozumiałem cię
“Stawi większy opór wypluwając spaliny, które będą cofane przez pęd powietrza” – zrozumiałem to tak, że spaliny z powrotem będą cofane do wydechu, a chodziło Ci pewnie, że na tył bolidu
(31 Jan 19:47)
Z wywiadu Roberta Kubicy dla GW:
[ Znaczy, dostał pan już nową kierownicę, aby się jej nauczyć przed środowymi testami?
– Nie. Projektujemy ją, tu jej nie mamy. Ogólnie, będą dwa dodatkowe przyciski i dwie dodatkowe łopatki. Luz. ]
(31 Jan 20:18)
nowy kask Roberta:
http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/pres-lotusrenault-31jan/092.jpg
(31 Jan 23:07)
kolejne zdjęcia kasków
http://www.renault-f1.fr/?Nouveaux-casques-pour-Robert&var_mode=calcul
(31 Jan 20:28)
Z ciekawszych elementów to znalazłem ciekawy komentarz na jednym z portali odnośnie wydechu:
– exaust pipes go alonside cockpit under coolers shields
– they turn round 180 degrees in front side of sidepods and direct fumes at front part of the diffuser.
A tu zdjęcie Roberta z kaskiem: http://img831.imageshack.us/img831/4386/casquerobert.jpg Model z 2008 roku, czyżby znowu zwycięstwa?
(31 Jan 23:32)
Model jak najbardziej współczesny z naleśnikiem Lotusa na czole.
(31 Jan 20:38)
http://scarbsf1.wordpress.com/2011/01/31/renault-r31-launch-details-and-analysis/ Do poczytania o analizie dzisiejszej prezentacji R31:)
(31 Jan 20:41)
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/01/rena_vale_2011.jpg
(31 Jan 20:56)
strach teraz pomyśleć co jeszcze wykombinowali 😀
(31 Jan 21:24)
eeee…. przesadzacie. wydechów nie ma, bo silnik elektryczny zamontowali:P
(31 Jan 21:38)
http://img141.imageshack.us/img141/3849/new11.gif
Może to działa właśnie tak
(31 Jan 22:03)
A może silnik jest przed kokpitem, a kierowca leży głową do przodu z nogami w byłym miejscu silnika. 😉
Darujcie nie mogłem się powstrzymać. 🙂
(01 Feb 02:42)
A moze kierowcy beda siedziec przed monitorami i sterowac bolid [ jak w grach :> ]
(31 Jan 22:07)
ktoś się pytał gdzie Ferrari ma wydech… proszę bardzo http://img69.imageshack.us/img69/314/alonferr2011fior12.jpg
(31 Jan 22:21)
Znalezione na twitterze:
Maybe Renault’s secret plan to win is to hire all existing drivers so no one else can drive for the opposition
Idealne podsumowanie posiadania 4 kierowców rezerwowych.
Przemyślałem całą sprawę z zatrudnieniem Petrova i nasuneła mi się myśl, że może zostawili go w Renault aby nie przekazał tych rewolucyjnych pomysłów konkurencji.
(01 Feb 03:07)
wywiad z Robertem przeprowadzony tuż po prezentacji (po polsku! :D)
http://www.youtube.com/watch?v=0EF05yR8aqY
(01 Feb 07:16)
Dla zainteresowanych, strona z (not so live) timing z testow w Walencji (dzisiaj Petrov):
http://www.f1today.nl/testsessies/2011/02/01/circuit-de-la-comunitat-valenciana.html
(01 Feb 10:50)
rf1pp pokazala o jedno zdjecie za duzo i wydech jest widoczny pod sidepodami
http://i.imgur.com/ohJMd.jpg
(01 Feb 11:03)
to już było raczej wiadome od wczoraj, lecz tak czy siak ciezko to bedzie skopiowac, bo wymaga przeprojektowania raczej bolidu od polowy w calosci 😀
(01 Feb 14:23)
http://scarbsf1.files.wordpress.com/2011/01/t_p1030515.jpg tu wydechu nie widac a jest to to samo miejsce tylko z 2 strony bolidu a raczej nie zrobili by wydechu tylko z jednej strony
(01 Feb 14:25)
Dodatkowo osobiscie nie widze sensu takie rozwiazania to wtedy spaliny napewno nie trafialy by do dyfuzora http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/01/rena_vale_2011.jpg na tym zdj rowniez nic nie widac ale oczywiscie moge sie mylic aerodynamikiem nie jestem 😉
(01 Feb 14:37)
i kolejny komentarz z mojej strony http://scarbsf1.wordpress.com/2011/02/01/renault-r31-front-exit-exhausts-fee-explained/ czekam na opinie bardziej obeznanych w temacie 😉
(01 Feb 15:27)
kolejna czesc mojego monologu http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/01/renaults-radical-front-exit-exhausts-pictured/ i wszystko jasne
(01 Feb 11:25)
http://www.lotusrenaultgp.com/local/cache-gd2/899eeb71448ea9b212edc609e9ed5253.jpg
(01 Feb 12:12)
no i nieco więcej wiemy na temat tego: gdzie jest wydech 🙂
(01 Feb 12:16)
Przestancie wrzucac wkoncu foty z r30, cholera jasna!
(01 Feb 12:45)
dlaczego uważasz że to jest R30? Wydech idzie do przodu.
(01 Feb 12:51)
Wiem wiem ślepy jestem, ale ja nadal nie widzę wydechu…
(01 Feb 12:55)
nikt nie widzi 😛 zatem… jest dobrze.
(01 Feb 13:11)
Wydech jest skierowany na przedni płat… musicie mi uwierzyć na słowo jeżeli nie widzicie tego na zdjęciach.
(01 Feb 16:03)
I see you! Ciekaw jestem jak ten specyficzny obieg gazów wpływa na moc silnika? Renault i bez tego miało kilka koni mniej.
(01 Feb 16:31)
Normalnie dłuższy wydech zmniejsza trochę moc silnika, być może pomysleli o tym.
(01 Feb 16:35)
Podam wam jeszcze jedną innowację związaną z wydechem. Mianowicie, dzięki takiemu zastosowaniu przednie opony będą mogły utrzymać optymalną temperaturę przez cały czas. Szczególnie po restarcie wyścigu.
(01 Feb 17:32)
A gdzieś Ty coś takiego wyczytał? Przecież to, że powietrze będzie wylatywać “z przodu” bolidu, a właściwie “ze środka”, nie oznacza, że nagle gdy bolid będzie pędził 300 km/h to spaliny będą się poruszać zgodnie z ruchem, czyli tak jak Ty sugerujesz – ogrzewać przednie opony.
Skończ już Starh, wstydu oszczędź.
(01 Feb 18:56)
Jeśli się nie mylę to starhu jest insiderem więc wie co mówi. Także Pawle – skończ oceniać wiedzę innych samemu nie wnosząc nic nowego.
(01 Feb 20:16)
Rozumiem, że cała ta dyskusja to ironia? 🙂