The Flying Lap
Na dobry początek dnia mam dla Was niesamowity materiał. Potraktujcie go jako przeprosiny za to co działo się tu przez trzy ostatnie dni. Chciałem dobrze a wyszło… sami zresztą widzieliście. Zapatrzony w statystyki odwiedzin trochę zapomniałem o najważniejszych sprawach. Mam nadzieję, że czytelnicy, którzy są ze mną od początku okażą zrozumienie i nie wypną na mnie swoich czterech liter. Wracam do starego dobrego blogowania. Wracam do korzeni bo rozmienianie się na drobne widać nie służy ani mnie ani Wam. Chat całkowicie znika ze strony.
Teraz do rzeczy. Materiał, o którym wspomniałem to piąta odsłona nowego programu poświęconego F1. Gospodarzem programu jest Peter Windsor były menadżer zespołów Ferrari oraz Williams od wielu lat związany z F1. Program dostępny jest jedynie za pośrednictwem Internetu i nadawany na stronie smibs.tv. Nawet jeśli przegapicie odcinek to można go potem obejrzeć w serwisie vimeo lub youtube.
Polecany przeze mnie odcinek jest o tyle ciekawy, że w całości poświęcony jest zakończonym wczoraj w Walencji testom. Peter zaprosił tym razem do dyskusji Pedro de la Rosę (tester Pirelli) oraz Craiga Scarborough, który jest autorem najlepszego technicznego bloga poświęconego F1 scarbsf1.wordpress.com. Dużo uwagi zostało poświęcone nowemu bolidowi Renault ze względu na jego nietypowe rozwiązanie układu wydechowego. Zatem miłego oglądania.
Na początku Perdo wskazuje dwa główne problemy, z którymi boryka się firma Pirelli od początku testów. Pierwsza sprawa jest taka, że samochód, którym dysponują odbiega dość znacznie od charakterystyki obecnych maszyn. Siła docisku generowana przez TF109 jest nieporównywalnie mniejsza co znacznie utrudnia odpowiednie przygotowanie mieszanek. Pomysły na rozwiązanie problemu są dwa: udoskonalić samochód lub wynająć bolid od jednego ze startujących zespołów. Drugi problem związany jest ze stanem torów, na których Pedro testował opony. Będąc sam na torze nie był w stanie “zostawić” odpowiedniej ilości gumy potrzebnej do zasymulowania warunków wyścigowych. Mówiąc krótko testował na zielonych torach.
Więcej wkrótce…
Zachęcam również do obejrzenia wcześniejszych odcinków.
P.S. Nie zapomnijcie, że dziś o 12:00 prezentacja McLarena MP4-26. Jeśli uda mi się wyszperać jakąś transmisję to na pewno pojawi się na stronie.
(04 Feb 08:09)
Idź, i nie grzesz więcej.
(04 Feb 08:13)
Tymi słowami uratowałeś mój dzień…
(04 Feb 10:54)
Cieszy mnie powrót do korzeni, bo przez te ostatnie trzy dni wielu wchodząc tu zastanawiało się co się dzieje, a rozmowy na czat-ie jeszcze bardziej dobijały:) Ruch na stronie rzeczywiście wyglądał na przynajmniej potrojony, wiec może czas żeby nowych widzów zarazić swoim oryginalnym stylem MrB, tak jak kiedyś tych starych;) Notabene bardzo wzrosła ilość wejść:)
(04 Feb 11:23)
no ale przy tym moderowanym wpisywaniu wiadomosci, jaki był wczoraj, było juz tam spoko – kilka ciekawych informacji na bieżąco sie wyświetlało, a śmietnik został na czacie…
no ale kazda niemoderowana forma zostawiania złotych mysli przez nautów ma to do siebie, ze robi sie burdelik 😉
dobrze jest jak jest… ale na kolejne testy – mozna znow uruchomic – to co wczoraj – np na Barcelone, gdzie juz bedzie za 5 dwunasta i bedzie o czym pogadac w normalnym gronie
(04 Feb 09:27)
Uwazam ze niepowinienes nawet wypisywac takich tekstow. Niemasz wplywu na to jacy ludzie beda odwiedzac te strone wiec niesadze ze “MY” znikniemy z tego miejsca a ci ktorym cos nieodpowiada mowimy poprostu do niezobaczenia. A skoro komus sie niepodoba to po co ma spedzac tutaj czas? = proponuje im pozmywac naczynia i ogarnac sie bo nadeszla juz pora.
(04 Feb 09:49)
A może dobrym pomysłem okazałoby się zrobienie forum ?
(04 Feb 10:02)
Ja tez jestem za forum, z tym żeby wątki tworzone na forum były powiązane z wpisami na blogu.
(04 Feb 10:06)
Zrozumcie mnie. Forum to dodatkowa praca związana z moderacją a mi już teraz doby brakuje. Chyba, że wy będziecie moderować?
(04 Feb 11:15)
Ja mogę podjąć się moderacji. Jeżeli podejmiesz się stworzenia forum zgłaszam się na ochotnika.
(04 Feb 10:06)
Forum byłoby dobrym pomysłem, ale pomysł mało realny bo jedna osoba nie jest w stanie prowadzić bloga na wysokim poziomie i do tego zajmować się moderacją i rozwojem forum. Zajmuje to mnóstwo czasu.
Czy mógłby ktoś napisać czy w materiale filmowym pojawiają się jakieś nowe, ciekawe informacje albo komentarze na temat testów. Nie znam na tyle dobrze angielskiego, aby wyłapać wszytkie szczegóły.
(04 Feb 10:07)
Widzę, że kolega łapie o co biega… Co do materiału to postaram się przetłumaczyć najważniejsze kwestie.
(04 Feb 10:12)
Z drugiej strony macie do dyspozycji komentarze, które w żaden sposób nie ograniczają dyskusji. To jakaś namiastka forum. Jeśli chcecie publikować własne materiały to bardzo chętnie odstąpię Wam trochę miejsca. Dawno już myślałem aby publikować wpisy czytelników więc może teraz jest właściwy moment?
(04 Feb 10:28)
też mi sie wydaje że komentarze działają jak forum, każdy nowy wpis autora jest przecież nowym wątkiem i w komentarzach pod nim można prowadzić dyskusje co zresztą sie dzieje od dawna 🙂
(04 Feb 11:18)
Dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie rejestracji użytkowników/ czytających bloga.
(04 Feb 11:42)
Czytających? Raczej komentujących wpisy.
(04 Feb 14:36)
Oczywiście chodziło mi o komentujących. 🙂
(04 Feb 11:09)
Z filmu:
Pedro de la Rosa – duża degradacja opon, którą mogliśmy zaobserwować w Walencji, jest zamierzona przez Pirelli. Aby uciec od przewidywalności wyścigów, założono że średnia ilość zmian opon w trakcie wyścigu powinna być na poziomie 2 lub 3. Przy tak zaplanowanej degradacji, dużo będzie zależało od kierowcy, zyska na znaczeniu umiejętność kontroli samochodu.
(04 Feb 11:18)
Z filmu:
Craig Scarborough – opracowanie rozwiązania wydechu FEE, wzorowanego na LRGP, będzie wymagało skupienia się na temperaturach, co może zostać zweryfikowane w warunkach fabrycznych. Problem polega na izolacji rury wydechowej głównie od baterii KERS oraz zbiornika paliwa. Pierwsze samo z siebie generuje wysoką temperaturę i nie potrzebuje pomocy, drugie nie znosi wysokiej temperatury, ze względu na efektywność spalania paliwa.
(04 Feb 11:34)
Z filmu:
Sporo czasu poświęcili rozmowie na temat tyłu bolidów. Obniżenie środka ciężkości i otwarcie tej przestrzeni dla niezaburzonego przepływu powietrza przez dyfuzor. Red Bull, Ferrari posłużyły za dobre przykłady, jednak prawdziwy zachwyt budzi Williams, który stwarza wrażenie, jakby czegoś mu brakowało. Duży efekt daje praca nad konstrukcją i umiejscowieniem skrzyni biegów.
(04 Feb 11:44)
MP4-26 REVEAL: http://mclaren.com/livefromberlin/
(04 Feb 11:53)
Panowie (i Panie) było mineło blog w 100% prowadzony przez Mistera Bigstuff jest był i będzie najlepszym rozwiązaniem
(04 Feb 12:12)
Witam wszystkich;] Jeśli chodzi o 1 dzień testów przyznam, że na chatcie możnabyło przeczytać całkiem merytoryczną rozmowę przede wszystkim na temat, ale po 2 dniu byłam w szoku i po prostu przestałam śledzić wpisy. Jednak F1talks od niedawna jest moim jedynym źródłem informacji(jako, że mam sesję) nie mam czasu na odwiedzanie innych stron. Wielkie dzięki dla autora bloga. Na pewno będę tu często zaglądać;] Mam nadzieję, że będzie jakiekolwiek info o dzisiejszej prezentacji. Z racji, że mam zaraz ezg Miłego oglądania prezentacji nowego MP4-26;]
(04 Feb 14:13)
Co do pomysłu forum – absolutnie nie! To był i ma być blog autorstwa MrB (jak ktoś Go tu fajnie określił). Forum = śmietnik. F1talks.pl ma swój unikalny charakter i absolutnie nie ma sensu go zmieniać. Utracilibyśmy wtedy to COŚ, co wyróżnia go z mnóstwa innych stron o F1.
Pamiętam, jak zaczęła się moja przygoda z tym blogiem… W jednym z komentarzy na formula1.pl ktoś wkleił link do artykułu: “jak działa F-Duct”. Przeczytałem, obejrzałem filmik i w końcu to zrozumiałem. Na drugi dzień znowu tutaj wszedłem, przeczytałem kolejny ciekawy artykuł (o ile dobrze pamiętam podsumowanie ostatniego wyścigu) i wtedy postanowiłem dodać F1talks.pl do zakładek, od tego czasu nie ma dnia, żebym tu nie zaglądał. To jest właśnie to COŚ, co kazał mi tu zostać 🙂
Co do tego co tu się działo ostatnio: czat w pierwszym dniu spisał się bardzo dobrze, miałem okazje bezpośrednio pogadać z Adminem i zapytać go o parę kwestii i podyskutować na temat testów. Później, no to niestety… Mieliśmy okazję zasmakować tego, co by się działo, gdyby ze zdecydowanie autorskiego bloga zrobić forum. W celu interakcji z czytelnikami jak najbardziej wystarczające są komentarze.
Podsumowując, uważam, że MrBigStuff powinieneś nadal robić swoje, tak jak to robiłeś do tej pory, bo jak wszyscy zgodnie twierdzą, było po prostu świetne! 🙂 Nie ma co, wprowadzać na siłę żadnych zmian.
(04 Feb 15:03)
Ja również na początku byłem za wprowadzeniem forum, ale po małym bałaganie i natłoku w komentarzach, czacie, chyba zmienię moje zdanie. Tu też można fajnie podyskutować, a jeśli ktoś ma grubszą sprawę do MrBigStuffa, to można uderzyć na maila (sam kilka razy skorzystałem). Z publikowaniem ciekawych wpisów i propozycji czytelników to bardzo ciekawy pomysł (ale nie za często).
(04 Feb 16:41)
Po obejrzeniu filmu stwierdzam, że Pedro de la Rosa ma ciekawą koncepcję na przyszłość Formuły 1. Proponuje zmniejszenie skrzydeł i ogólne zmniejszenie znaczenia aerodynamiki oraz stworzenie aut biedniejszymi we wszystkie dodatki, co spowoduje zmniejszenie kosztów (auta nie będą już tyle kosztowały). Jednak jeszcze lepsza była odpowiedź Petera, który stwierdził, że Martin Withmarsh mógłby sprzeciwić się temu pomysłowi, bo poprzez zmniejszenie powierzchni skrzydeł, zostaje mniej miejsca na logo sponsorów. Pedro stwierdził, że wydłużyliby sobie samochody albo wymyślili coś innego, bo w tym temacie dają sobie radę, a w ogóle tylu sponsorów nie będzie już potrzebnych, bo auta będą tańsze.
Ciekawe spostrzeżenia, ale myślę, że to utopia, bo z F1 już chyba nie da się wyciągnąć tych pieniędzy, które zostały tam włożone.
(04 Feb 23:19)
byłoby to bez sensu.
od takich patentów są serie jak GP2
(04 Feb 21:35)
Gdy pierwszy raz zajrzałem na ten blog, będący jeszcze w ‘starej skórze’, zatrzymał mnie na nim ciekawy uptade, oraz profesjonalizm w komentarzach kilku zaledwie komentujących osób. Sam nie czuję się profesjonalistą, więc z zaciekawieniem czytałem i oglądałem. Wyczułem przyjemną dla mnie atmosferę, i dostrzegłem, że blogerzy z radością czują się odizolowani od idiotyzmów wypisywanych przez pseudofanów F1 w różnych miejscach sieci. Ich żarty, czy ekscytowanie się tematem miało klasę, której brak pseudofanom. Pod koniec minionego sezonu zacząłem dostrzegać w tym blogu duży potencjał na przyszłość. Czułem, że coś jakby dojrzewało, i tylko pytałem sam siebie, czy admin pozwoli temu czemuś urosnąć, czy nie. Obecnie, nie stawiam już sobie takich pytań 🙂
Cóż, okazało się, że dojrzałe owoce miewają czasem robaki, ale smakosz F1 potrafi wiele strawić. Ja mogę tylko szczerze podziękować za ten blog, a robaki? One były, są i będą, tak jak walka z nimi.
(04 Feb 23:04)
Nic dodać, nic ująć
(05 Feb 16:31)
Ciekawy wywiad Roberta po drugim dniu testów w Walencji: http://www.youtube.com/watch?v=UDBy2ERY6og
(06 Feb 09:56)
Ja pamiętam jak tą stronę jak była jednym wielkim eksperymentem 🙂
Już wtedy mi się podobała i zachęcałem cię żebyś to rozwinął, ty się wahałeś twierdząc że jest że nie ma na to miejsca już “na rynku”.
Jak widać jest i jestem za tym by tu proste forum powstało! Ale zamknięte, w jakiś sposób ekskluzywne, dla wybranych nie dla gawiedzi onetowej.
Bez napinki że mamy 10 000 userów, niech ich będzie 50ciu. Dodatkowo na takim wąskim forum można by zrobić ligę typerów (juz kiedyś nawet takie coś prowadziłem – podliczałem itd) mogę jak trzeba to robić znowu 🙂
(06 Feb 09:57)
Takiego wąskiego forum to nawet moderować nie ma potrzeby 🙂
(06 Feb 11:08)
Na bloga zaglądam od początku, już nie pamiętam jak tu trafiłem, ale od razu stał się jedną z obowiązkowych codziennych lektur;] Trochę przez to się rozleniwiłem bo wcześniej starałem się jakoś tłumaczyć wpisy na f1fanatic a tak to po polsku wiadomo;) Dla forum zdecydowane nie, mam okazję zajmować się takim gdzie mamy 400 userów z czego aktywnych może 50 a i tak jest czasem niezły młyn, na to trzeba czasu, a poza tym tak jak przedmówcy wspominali obecna formuła tego serwisu się sprawdza.
MrBigStuff po raz kolejny wielkie dzięki za to co robisz, trzymam kciuki by żona się nie denerwowała z powodu Twojej działalności;]
Na koniec jak już piszę jedna sprawa, zacząłem pisać maila do MrBigStuffa ale nie skończyłem go więc tu szybko przedstawię ową sprawę. Może jakiś wspólny mail w formie petycji/zapytania do BBC w sprawie by dało się bez kombinacji oglądać w Polsce za pomocą ich strony relację z GP? wiadomo iplayer jest ale zawsze to na żywo lepiej obejrzeć, zresztą nie zawsze jest czas po jeszcze raz oglądać a i jeżeli wyścigi są tydzień w tydzień to po tych 7 dniach usuwają.