Literka U
Wygląda na to, że zespół McLarena dysponuje dwoma rozwiązaniami jeśli chodzi o system wydechowy. Przeglądając zdjęcia z testów w Jerez natknąłem się na dwa , które świetnie obrazują różnicę.
Na pierwszym zdjęciu samochód z numerem 3 jest wyposażony w prosty wydech odprowadzający spaliny nad dyfuzorem. Drugie zdjęcie prezentuje pomysł zbliżony do rozwiązania Renault z wydechem w kształcie litery U skierowanym do przodu. Nadal wielką niewiadomą jest gdzie kończy się zakrzywiona rura wydechowa w MP4-26.
Niezależnie od tego wyraźnie widać, że w przeciwieństwie do Renault, McLaren ma wątpliwości co do zastosowania odwróconego wydechu i szuka też rozwiązań alternatywnych. Skopiowanie pozornie prostego rozwiązania może być niezwykle trudne a śmiem zaryzykować stwierdzenie, że wręcz niemożliwe. R31 został od podstaw zaprojektowany aby działać z odwróconym wydechem a z tego co się słyszy McLaren podjął decyzję o jego wdrożeniu na bardzo późnym etapie prac nad bolidem.
(14 Feb 11:10)
W swoim samochodzie uciołem rure wydechową przy samym kolektorze,spaliny dmuchają odealnie pod podłogę auta ale poza tym, że jest dużo głośniejszy nie odczułem większego docisku 😀
ps.taki żarcik 😉
(14 Feb 11:32)
a ja zamontuje w swoim nadmuchiwany dyfuzor z f-duct’em w zestawie i zaleje Rakjet fjul pomieszany z Dabulblasta.
Niebawem poinformuje o wynikach 😉
Ja piernicze działa ;D tylko żebym czasem nie odleciał ;D Ale samochód stał się jakiś taki Twardziejszy ;)))
ps. a taki żarcik ode mnie 😉
(14 Feb 14:56)
Rampator zostaw Hardcorowego Koksu w spokoju – chłopak z litewskiej wioski zrobił w tym co robi Karierę przez duże “K” – a Rakjet fjul działa wyśmienicie w połączeniu z Dabljublasta.
(14 Feb 15:38)
Hornet ja nie naśmiewam się z Roberta Burneiki. Rzeczywiście zrobił kawał dobrej Marketingowej roboty. Chciałem sobie od tak zażartować 😉 (chyba mi nie wyszło?) Z drugiej strony hardcorowy koksu jednak jest lekko “śmiesznawy” i zabawny. Bardzo fajnie gada i właśnie chyba dlatego jest przez wielu bardzo lubiany. 😉
ps. kiedyś czytałem o nim ciekawy artykuł, podobno bardzo miły z niego człowiek 😉
A te jego teksty typu; “rakjet fjul i dabul blasta” są tekstami typu; “forfiter, gary muw aut, ale urwał, nie derwuj się andrzeju, jestem harcorem” i tp 😉
(14 Feb 16:08)
Do tej pory spotykałem się z prześmiewcami Roberta Hardcorowego Koksu. Ja go lubię za ten styl jest taki swojak. Według moich standardów gość zalicza się do tych których nie lubić się nie da 🙂 Jak ktoś nie wie kto to jest “Hardcorowy Koksu” no to youtube i już…
(14 Feb 17:05)
No 😉 to chyba się rozumiemy?? 🙂
(14 Feb 17:12)
aaaa, zapomniałem dopisać…
Hornet ci których do tej pory spotkałeś “prześmiewcy” jak sam napisałeś, to są tak zwane “tempe strzały” nie wiedzący o co tak naprawdę chodzi… oni wyśmiewają się z Roberta, a Robert swoimi ‘śmiesznymi’ i fajnymi powiedzonkami typu “ohhh teraz jestem twardziejszy” 😉 robi taką kasę jakiej w życiu nie widzieli 😉
pozdrawiam
(14 Feb 11:12)
…co może oznaczać, że ktoś z Lotusa sypnął. Ciekawe czy przygotowali już dla tego miglanca betonowe butki, he, he.
(14 Feb 12:44)
Czytając te info MrBigStuff’a też pierwsze na myśl przyszło mi na myśl, że w Renault musiał być jakiś przeciek…ale jakiś czas temu pojawił się tu wpis, że ktoś (nie mam czasu filtrować za nazwiskiem) przeszedł z McLaren’a do Renault. Zastanawia mnie jedno, czy właśnie ten ktoś z genialnym pomysłem odwróconego wydechu nie został przekupiony przez Renault. McLaren być może wiedział o tym wydechu wcześniej, ale nie miał już kto tego pomysłu dokładnie dokończyć w tej ekipie, a LRGP może się cieszyć z wydanych pieniędzy…
Prośba do Was, żeby ktoś w wolnej chwili mógł to moje przypuszczenie zweryfikować.
(14 Feb 14:57)
Bob Bell? Jesienią 2010?
(14 Feb 15:00)
W uzupełnieniu wpisu wyżej – Bob Bell o ile się nie mylę Dyrektor Techniczny w Renault z czasów Briatore jeszcze, wcześniej pracował kilka lat dla Maclarena. Pisałem o tym wcześniej. Jesienią odszedł ze stanowiska. Odpocząć? Na emeryturę? Wrócił do korzeni?
(14 Feb 17:38)
gdy odchodził Bob Bell wszyscy nabrali wody w usta co do przyczyn. gdzies wyszukałem komentarz że chodziło o jakies zewn. kontakty. Wtedy myslałem że chodziło o kontakty z RB lub Team Lotus (było to w okresie zawierania umowy na skrzynie biegów z RB).
Może poprostu dorwali jakies jego maile gdzie zdradza tajemnice osobom trzecim i go zwolnili.
I uzgodnili że jeżeli w takim to a takim terminie nie podejmie pracy w konkurencji to Renault całej sprawy nie ujawni.
(14 Feb 21:27)
he he he pamietam, że info na temat odejścia Boba Bella było bardziej niż lakoniczne. Swoja drogą jaki zespół w F1 miał najwięcej afer związanych z szeroko pojętym szpiegostwem technologicznym? Maclaren? 🙂
(14 Feb 11:34)
Szef Virgin Racing w jednym z wywiadów powiedział, że mieli już wiedzę na temat rozwiązania Renault końcem zeszłego roku. Symulacje, które przeprowadzili pokazały pewne korzyści ale ze względu na brak czasu, pieniędzy i przede wszystkim odpowiednich materiałów (chodzi za pewne o izolację rur) nie podjęli się realizacji.
(14 Feb 11:40)
Aha, czyli jednak ktoś sprzedał informacje w plener?
(14 Feb 21:44)
Według mnie czołowe teamy mają “pewną” wiedzę co przygotowuje konkurencja to mały zamknięty światek z dużymi pieniędzmi. O układzie L McLarena też pewnie było coś wiadomo tylko każdy ma swojego inżyniera swój pomysł swoje ograniczania a to finansowe a to obliczeniowe a to materiałowe dlatego nie będzie teamu który będzie miał wszystko co najlepsze
(14 Feb 21:08)
Ale Renault nie ma odwróconego wydechu…
(15 Feb 08:02)
To co Twoim zdaniem oznacza określenie “front end exhaust”?
(14 Feb 22:07)
Co do rozwiązania (dzięki za zdjęcia Mrbigstuff) mi to wygląda na bardzo wczesne beta, ponieważ widać “zawracanie” rur wydechowych to dziwne rozwiązanie duże straty i problemy z przepływem w R31 z tego co wiemy kolektory od razu kierują spaliny do przodu hmm ciekawe, ciekawe…