Znowu o oponach
Kolejny dzień testów za nami. Każde stracona minuta na torze może się okazać niezwykle kosztowna. Tym bardziej, że z wypowiedzi kierowców wynika, że zrozumienie nowych samochodów oraz ich współpracy z oponami jest w tym sezonie bardzo trudne. Robiąc wieczorną prasówkę dwie wypowiedzi wydały mi się niezwykle interesujące.
Zacznę od Buttona:
Inna sprawa, że dostajemy ograniczą ilość opon. Dwa zestawy miękkich, jeden twardych i dwa pośrednich. Trudno jest powtórzyć przejazd by lepiej zrozumieć daną mieszankę i w zasadzie każdy wyjazd to inne opony na samochodzie.
Myślicie, że Ferrari jest 0,6 wolniejsze od Red Bulla? Ferrari na długich przejazdach jest około dwie sekundy szybsze od całej reszty.
Miękka opona w porównaniu do twardej jest szybsza o 1,5 sekundy. Jeśli ktoś wykorzysta super miękką mieszankę to kolejna sekunda.
Wygląda na to, że nawet zespoły mają duży problem aby porównać swoje tempo z konkurencją. Różne programy, poziom paliwa i oczywiście opony… Kilka dni temu napisałbym, że wszystko stanie się jasne w Bahrajnie ale dziś z pełnym przekonaniem wskazuję na Australię.
Kilka słów od Alonso:
Stan opon zdecydowanie wpłynie na możliwość wyprzedzania. Kiedy będziesz walczył z kierowcą na zużytych oponach i nowych różnice w możliwościach będą bardzo różne co wpłynie na wyprzedzanie zdecydowanie lepiej niż KERS i ruchome tylne skrzydło.
Zmiana dostawcy opon może okazać się kluczem do poprawy widowiska. Mam nadzieję, że tak właśnie będzie…
(19 Feb 22:01)
Hej, może trochę nie w temacie, ale czy możesz postować na facebook (choćby z automatu) informacje o nowych wpisach na Twoim blogu?
(19 Feb 23:12)
Kurcze z wypowiedzi zapowiada się naprawdę ciekawy sezon, a niestety większość GP nie obejrzę na żywo bo jakoś trzeba zarobić by móc studiować ehhh…
(20 Feb 11:38)
już kiedyś pisałem komenta o oponach…
właśnie Ferdek rzucił nowe światło na sprawę opon -zaraz po testach w walencji powiedział, że opony sprawują sie zaskakujaco, potrafia przy identycznym tempoie i ustawieniach pojechac o 1 sekunde lepiej lub gorzej, a team nie ma pojecia co sie dzieje 😀
przy okazji, Button juz wie, ze bedzie miał w wyścigu 1 zjazd po opony mniej niz Hamilton, palnął coś takiego w rozmowie na jednym spotkaniu ze sponsorami 😀