Nowe malowanie Williamsa
Zespół Williams zaprezentował dziś nowe malowanie FW33. Biały i niebieski są nadal dominującymi kolorami ale pojawiło się nawiązanie do lat 90.
Tym razem nie ma mowy o pomyłce.
Myślę, że dużo ważniejsze od samej prezentacji były słowa Sama Michaela na temat możliwości użycia systemu KERS opartego na kole zamachowym już w 2012 roku. Skoro nadal nad nim pracują to musi on dawać duże korzyści w porównaniu do systemy bateryjnego. Kilka kilogramów mniej może dać ogromną przewagę szczególnie, że opony Pirelli zużywają się w zastraszającym tempie.
(24 Feb 12:13)
Malowanie przypomina te z lat ’90-bardzo dobrze się prezentuje.
A już się bałem, że to będą barwy Wenezueli 😀
(24 Feb 12:23)
Wróciło malowanie Rothmans. Czy forma auta które miało takie malowanie również powróci?
(24 Feb 12:26)
Co roku kolory praktycznie te same… Zmienia się tylko ich układ. Nie rozumiem, po co Williams robi z tego taką szopkę 🙂
(24 Feb 13:02)
A chciałbyś zobaczyć niebieskie lub zielone Ferrari?
(24 Feb 13:47)
Oczywiście, że nie. Chodzi mi tylko o to, że zespoły generalnie z roku na rok zmieniają w pewnym stopniu swoje malowanie, zachowując kolorystykę. Dokładnie taka sama sytuacja jest w przypadku Williams’a.
Nie rozumiem tylko co oni mają na celu robiąc to co roku dokładnie w ten sam sposób. Najpierw podczas testów słyszymy o “roboczej wersji malowania”. Potem jest wielka uroczystość prezentacji nowej, finalnej wersji na obecny sezon. Wolałbym taką szopkę oglądać przy okazji prezentacji nowego bolidu, a nie tylko samego malowania 🙂
PS. Oczywiście, jak co roku “nowe malowanie Williams’a” wygląda zacnie 🙂
(24 Feb 12:28)
Sam Michael wspomniał, że jedyne na czym można próbować szacować gdzie kto jest – to symulacje wyścigów przeprowadzane podczas testów.
Zrobiłem to już parę dni temu i takie wnioski mi się nasunęły:
Ferrari ma ok 0.3 sek przewagi nad Redbullem, RedBull kolejną 1.0 sek nad Sauberem, a Sauber 0.6s nad Mercedesem.
Czyli Merc jest ok 2 sek za Ferrari na tą chwilę (przynajmniej w Barcelonie na ostatnich testach)
Jeśli potraktujemy poważnie to co mówił Button ostatnio, to mam wrażenie, że McLaren póki co jest podobnie z tyłu (Jenson mówił właśnie o 2 sek przewagi Ferrari nad resztą)
W ostatnim dniu testów można było porównać R31 i FW33, które przeprowadziły symulacje praktycznie o tej samej porze dnia.
Wg mnie Renault ma 0.8 s przewagi nad Williamsem. (albo Heidfeld na Maldonado, powinienem powiedzieć)
Niestety trudno jest znaleźć korelację i odnieść R31 i FW33 bezpośrednio do wyników F150th Italia.
Ale mam wrażenie, że Williams wierzy, że są blisko RedBulla – gdyby to się potwierdziło – to myślę, że prawdopodobnie na początku sezonu Ferrari, Renault i RedBull obstawią pierwsze 3 linie startowe…
(24 Feb 13:03)
Coś w rodzaju KERS z kołem zamachowym stosuje Porsche w GT3 RSR Hybrid i najnowszym 918. Rozmiarami jest dość spore(stosują cala aparaturę zamiast fotela pasażera) ale korzyści musza być spore. Osobiście uważam ze “mechaniczny” KERS to wspaniały pomysł, i oby Williamsowi się opłacił.
(24 Feb 13:07)
Znowu będą skojarzenia z przemysłem tytoniowym http://bit.ly/hD3rax
(24 Feb 15:39)
Gdzieś czytałem ze renault może mieć problemy w kanadzie, ze względu na malowanie od razu przypominające papierosy. Ciekawe czy do renaulta dołączy williams 😉
Prawo kanadyjskie przewiduje kary za takie skojarzenia w sporcie (nie jestem teraz w stanie znaleźć źródła).
(24 Feb 14:21)
@Tomek
W Porsche stosują Kers Williamsa właśnie.
(24 Feb 18:47)
Pieniądze nie gwarantują sucesu ale ich brak gwarantuje co najwyżej środek stawki. Williams ich nie ma. Mam nadzieję że sprzedaż akcji umożliwi dopływ kapitału. Emisje akcji traktuję jako desperacką próbę finansowego odbicia sie od dna i zakończenia wieloletnich strat zespołu.
Oby tak było, bo Williams to wielki i zasłużony dla F1 zespół.
(24 Feb 20:40)
I tak najlepiej pomalowanym zespołem jest HRT, które zarzuciło sobie takie malowanko, że nawet na nowe auto nie starcza,a do tego jeszcze je testują… będzie świetne!;)