Nieźle grzeją

Wczoraj ktoś wspomniał w komentarzach o ubocznych skutkach nowego rozwiązania Renault w zakresie odprowadzania spalin. Gazy wylotowe wyrzucane z ogromną siłą w strefie, w której operują mechanicy mogą być niezwykle groźne. Z tego powodu Renault podczas postoju samochodu używa dodatkowego urządzenia chłodzącego skierowanego bezpośrednio na wydech.

R31 podczas postoju (źródło: badgergp.com/octanephotos.co.uk)

Trafiłem również na zdjęcie prezentujące sprytne obejście regulaminowego zakazu dotyczącego bezpośredniego dmuchania spalinami w dyfuzor. Pomysł wykorzystany pierwotnie przez Red Bulla został zaadaptowany również przez inne zespoły. Zgodnie z nowymi przepisani między dyfuzorem a układem wydechowym musi znajdować się co najmniej 5 centymetrowa przerwa. Poniżej wydech Ferrari skierowany w dyfuzor oczywiście wszystko zgodnie z przepisami.

F150 Italia (źródło: yfrog.com/user/Khan_F1/profile)

Poniżej znajdziecie przegląd większości rozwiązań układów wydechowych. Polecam zwrócić uwagę na ślady jakie bolid Renault wymalował na asfaltowej powierzchni toru w Barcelonie.

Picture 5 of 12


Zdjęcia dzięki uprzejmości Badger GP i Octane Photos.