Opony i DRS via. Twitter
Wyniki dwóch pierwszych treningów są już pewnie Wam znane więc kilka ciekawostek, które udało mi się znaleźć na Twitterze. Zacznę od uwagi korespondenta mirror.co.uk na temat stanu opon po drugiej sesji treningowej.
Opony w bolidach Massy i Hamiltona były w bardzo kiepskim stanie po zakończeniu drugiego treningu.
Temat opon był jednym z dominujących w ostatnim wydaniu TFL. Mam nadzieję, że jak nie zamieszczam na blogu to też oglądacie. Padło tam stwierdzenie, że styl jazdy może nie mieć tak dużego wpływu na zużycie opon jak do tej pory sądzono a ich degradacja jest nieunikniona bo tak zostały zaprojektowane. Uczestnicy show posunęli się jeszcze dalej i zasugerowali, że to właśnie kierowcy jeżdżący agresywnie będą lepiej potrafili wykorzystać opony zanim te w naturalny dla nich sposób ulegną zniszczeniu. Spostrzeżenia Younga, który jest na torze zdają się temu całkowicie przeczyć. Hamilton znany ze swojego agresywnego stylu wielokrotnie niszczył “niezniszczalne” Bridgestony więc z oponami Pirelli może mieć i jak widać ma podwójny kłopot.
Zostawmy na chwilę opony i przejdźmy do kolejnej nowinki tego sezonu czyli regulowanego, tylnego skrzydła. Wygląda na to, że Red Bull kolejny raz bawi się, nie tylko z nami, w podchody. Adam Cooper w rozmowie z Buttonem wyłapał bardzo interesującą informację:
Dlaczego Vettel nie otwierał tylnego skrzydła podczas szybkich okrążeń w czasie treningu? Innego uzasadnienia niż chęć uśpienia konkurencji nie znajduję. Ale przecież my to już znamy…
Jeśli już jestem przy tylnym skrzydle to na darcyf1.com znajduje się świetne porównanie użycia DRS przez kierowców Ferrari i Red Bulla. Jak na dłoni widać, że kierowcy RBR zdecydowanie wcześniej decydują się na wygaszenie skrzydła. Neway znowu będzie na ustach wszystkich…
Zdjęcie w miniaturze wpisu: Getty Images/Red Bull
(25 Mar 13:03)
Karun się nie popisał – mam nadzieje ,że w następnych GP zatrze to pierwsze wrażenie.
Wie ktoś czy qual i wyścig będą na otwartym polsacie?
(25 Mar 13:24)
Będą na pewno a tak na przyszłość http://www.polsat.pl/Program_TV,2848/index.html
(25 Mar 13:35)
Oczywiście widziałem to ale miałem pewne wątpliwości czy polsat na czas absencji RK nie przeżuci transmisji na Polsat Sport.
(25 Mar 13:30)
Będą. Kwalifikacje o 7:30, wyścig w niedzielę o 8:00
(25 Mar 13:59)
Kwalifikacje rozpoczną się o 7:00. Natomiast wyścig o 8:00 ale wg. czasu letniego, wg. czasu zimowego o 7:00.
(25 Mar 14:46)
Ja to czekam na jutrzejsze Q z takim zniecierpliwieniem że usiedzieć nie mogę.
Wreszcie zobaczymy realną siłę poszczególnych zespołów.
(25 Mar 16:13)
Tak a propos tego pierwszego wpisu z twitttera odnosnie hamiltona i massy to chodzilo to o to ze podczas hamowania zablokowali kola, i pojawily sie ” flat spoty” czyli plaskie powiezchnie gdzie opona tarla o nawiezchnie i nastepuja pozniej wibracje kierownicy i nie prowadzi sie bolidu idealnie. podejrzewam ze chodzi tu o poczatkowe dogrzanie opon ( blokujace sie kola to moim zdaniem zimne gumy) ktore wystepuje na pierwszych okrazeniach. W zaleznosci od kierowcy ( massa miewa problemy z dogrzaniem opon) od 2 do kilku okrazen. Chyba, jesli sie myle to przepraszam. pozdrawniam
(25 Mar 18:03)
nic nie mowicie o Renault? za wcześnie na jakieś stwierdzenia? widziałem pierwszy trening i mam wrażenie, że nie cisnęli za mocno,
może się mylę
(25 Mar 20:12)
Wreszcie koniec czekania:) Na polsacie sport extra leci właśnie drugi trening:)
(25 Mar 22:03)
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego Petarda z Wyborga jest szybsza od Quick Nicka?
(25 Mar 22:14)
petarda odpaliła lepiej
(25 Mar 22:16)
Czarno widzę przyszłość hrt, pomineli testy zimowe, nie wystartowali w pierwszym treningu, podczas drugiego składali bolid, ciągle na bolidzie mamy miejsca z napisemi typu “to miejsce na Twoją reklamę”, mechanicy odchodzą bo nikt im nie płaci… Ciekawe czy zasada 107% ich nie wykończy i jak długo pociągną jeżdżąc na same treningi i kwalifikacje:/
(25 Mar 23:47)
Opona Vettela 30s filmu http://www.youtube.com/watch?v=6yh-DtzVjMQ
(26 Mar 06:47)
Petarda jest lepszy bo Nick ma problemy z dosięganiem nogami pedałów po tym jak go wsadzili do bolidu Roberta. 😉
To bicie pokłonów dla Neweya z tego powodu że na tym filmiku Vet szybciej niż Alo przełącza DRS jest zupełnym nieporozumieniem. To może być spowodowane zaangażowaniem w aktualne okrążenie – Alo jeździ spokojnie w testach a młody Vet zawsze dusi na maksa. Zresztą gdyby Vet rzeczywiście mógł przełączać swoje skrzydło szybciej oznaczało by to że ich skrzydło mniej redukuje docisk – a wtedy co z tego że szybciej przełączy skoro u Alo da ono większy efekt. MrBigStuff tu się chyba nie popisał…