Kopia lepsza od oryginału?
Własne rozwiązania zawodzą? Recepta jest prosta. Podpatrz, skopiuj i dołóż coś od siebie. Tak najkrócej można określić działania ekipy McLarena ostatnich tygodni. Po testach w Barcelonie zespół radykalnie przebudował tylną sekcję samochodu i pierwszy wyścig sezonu pokazał, że był to krok w dobrym kierunku. Wczoraj Adrian Neway zabrał głos w tej sprawie i zdradził, że sekcja tylna zastosowana w MP4-26 bardzo przypomina jego własny projekt, używany w RB7.
Rozwiązanie sprawdziło się w RB7 i wydaje się też pracować całkiem nieźle w ich samochodzie. Z jednej strony to nam pochlebia, ale z drugiej może być bolesne, jeśli pokonają nas naszą własną bronią.”
Neway jest wyraźnie zaniepokojony tempem, w jakim udało się McLarenowi wykonać kopię, która bez żadnych testów pozwoliła bardzo mocno poprawić tempo samochodu i zbliżyć się do osiągnięć Red Bulla.
Jakby tego było mało eksperci twierdzą, że tytanowy dyfuzor zastosowany w MP4-26 podczas GP Australii wyglądał bardzo surowo i posiadał wiele szczegółów sugerujących, że to nie jest finalny produkt. Przede wszystkim tytan zastosowany do budowy dyfuzora nie jest “normalnym” materiałem jak na standardy F1. Użyty został tylko i wyłącznie z powodu ograniczeń czasowych. Warto też zwrócić uwagę na niebieskie paski znajdujące się w zagłębieniach dyfuzora zarówno na górnej jak i dolnej powierzchni. Wszystko sprawia wrażenie małego poligonu doświadczalnego, który mimo wszystko przyniósł nadspodziewanie dobre efekty. Na GP Malezji ma być gotowa nowa wersja dyfuzora wykonana z lżejszych komponentów. Neway doskonale zdaje sobie sprawę, że McLaren bez dodatkowych kilogramów może być bardzo groźny.
Myślę, że w tej sytuacji Red Bull nie ma innego wyjścia jak wykorzystanie systemu KERS w kolejnych wyścigach. Przy wyrównanym tempie jego użycie może być kluczowe. W kwestii systemu odzyskiwania energii kinetycznej McLaren ma ogromną przewagę nad ekipą z Milton Keyes, ale w świetle tego co ostatnio możemy obserwować w F1, sytuacja może szybko ulec zmianie. Neway tłumacząc nieużywanie KERS podczas GP Australii podkreślił, że problem, z którym się borykają jest dość trywialny i nie ma nic wspólnego z upakowaniem.
(31 Mar 18:48)
Wydaje mi się że stosowanie dodatkowych skrzydełek jest zabronione,więc dlaczego Mclaren ma skrzydełka w sekcjach bocznych bolidu?
(31 Mar 19:12)
Na tym zdjęciu nie widzę skrzydełek. To takie widoczne nad lewym tylnym kołem to obudowa kamery. Niektóre teamy mają umieszczoną wyżej przy airbox’ie. McLaren na tam dodatkowy wlot więc obudowę umieścili niżej. Z tego co pamiętam to regulamin FIA określa ilośc takich obudów na bolidzie, natomiast team sam określa gdzie chce je umieścic.
(01 Apr 13:47)
Wiem jak wygląda obudowa kamery i nie o nią mi chodzi a o skrzydła przed kamerą po obu stronach bolidu.
(31 Mar 20:33)
Myślę, że Horner jest cwańszy niż myślicie. Ta gadka o przewadze którą mają dzięki dyfuzorowi i którą niby mclaren zniweluje jest tylko dla odwrócenia uwagi. Prawdziwe COŚ w samochodzie RedBula kryje się gdzie indziej. Jednym słowem, niezłe rozwiązanie ale fałszywy trop.
(31 Mar 20:42)
Jeśli chodzi o tytułową kopie lepszą od oryginału to pamiętam f-dact wykonany przez RENAULT podobno najlepsza konstrukcja tego typu w całej stawce w 2010r. – lepsza od oryginału MACLARENA. Wiec to żadna nowość że kopie w F1 są lepsze od oryginału.
(01 Apr 16:26)
“Przy wyrównanym tempie jego użycie bądź nie może być kluczowe.” Co to znaczy? 🙂
(01 Apr 17:14)
Błąd w drukarni 😉
(01 Apr 17:50)
Dzięki:)