SITs w R31 zbyt słabe? [aktualizacja]
Pamiętacie jak kilka dni temu pisałem Wam o plotkach dotyczących Bella i R31? W każdej plotce jest ziarno prawdy i tak było tym razem. Zagrożenie przyszło jednak z nieco innej strony. Zamiast Bella, który dziś oficjalnie rozpoczyna pracę w zespole Mercedesa głos zabrał Ross Brawn na łamach niemieckiego Auto Motor und Sport:
Zespół na ręce przedstawiciela FIA miał złożyć dość obszerny raport, w którym zawarte zostały wszystkie uwagi dotyczące kontrowersyjnego rozwiązania układu wydechowego.
Z tego co udało mi się dowiedzieć na twitterze sprawa dotyczy tak zwanych SITs czyli Side Impact Tubes. Każdy bolid posiada dwie pary SITs po obu stronach, z czego górne są węższe a dolne szersze. Poniżej zdjęcie, na którym @ScarbsF1 na szybko oznaczył wspomniane wyżej elementy:
Taki układ nie jest przypadkowy bo konstruktorom zależy aby środek ciężkości auta był jak najniżej. Inżynierowie Renault aby zmieścić wydech w sekcji bocznej musieli podnieść chłodnice oraz (niestety) odchudzić dolne SITs. Według zespołu Mercedesa te elementy, nie spełnią swojej roli jeśli zostaną poddane działaniu wysokiej temperatury. Trudno się z tym nie zgodzić bo rura wydechowa w R31 wręcz oplata jeden z SITs. Należy pamiętać, że przedsezonowe testy zderzeniowe wykonywane są jedynie przy użyciu kadłubka a nie działającej konstrukcji.
Sprawa jest świeża i póki co zespół Lotus Renault nie miał czasu aby się z nią zapoznać a na pierwsze komentarze z ich strony możemy liczyć dopiero po spotkaniu z delegatami FIA.
Oczywiście cała powyższa informacja jest żartem przygotowanym wspólnie z kilkoma innymi serwisami zajmującymi się tematyką F1. Szczególne podziękowania należą się Pawłowi Wronieckiemu z f1fanclub.pl za zainicjowanie i koordynowanie całej akcji.
(01 Apr 09:19)
Na wszystkich innych “branżowych” portalach o F1 pada bardzo okrojone i w sumie żartobliwe stwierdzenie o tej sprawie. Padają ogólnikowe “napomknięcia” ale tutaj u Ciebie ciut więcej. Niby mamy prima aprilis ale te wieści musiały się skądś wziąć. Skoro interweniuje Scarbs na twitterze to może rzeczywiście coś w tym jest ?
(01 Apr 09:21)
Ja też byłem sceptyczny bo wiadomo co dziś w kalendarzu ale… Albo mamy do czynienia z ogólnoświatową zmową albo coś w tym musi być. Czekamy…
(01 Apr 09:23)
na PF1 nie ma nic jak na razie a to chyba najbardziej pewne źródło informacji o takich “ekscesach” w tym światku. Jeżeli tam się coś pojawi to rzeczywiście może nie być zbyt wesoło…
(01 Apr 09:27)
April joke jak nic, taka zmowa w Mercedesie bo takie slabe wyniki maja ze musza jakas zwrocic uwage.
Wydech napewno byl sprawdzany w 100% przed Australia.
(02 Apr 08:50)
Świetny żart, gratuluję 🙂 Łyknąłem jak małe dziecko – nawet o Witalija się już martwić zacząłem.
(02 Apr 09:06)
Naiwnosc to polacy maja wrodzona
(02 Apr 10:54)
oby to był żart na prima aprilis, choć świetnie pomyślany
(02 Apr 12:51)
info z f1zone “żarcik dnia, który pojawił się na naszej stronie – oraz na kilku innych dla zwiększenia wiarygodności – to oczywiście sprawa legalności wydechu w bolidzie R31. Jeśli nabrała się na to chociaż jedna osoba [a patrząc na komentarze było takich osób dużo więcej] uznajemy naszą wspólną prima aprilisową inicjatywę za udaną.” 😉
(02 Apr 16:56)
haha akurat przez f1zone prawie wszystko nie wypaliło
(03 Apr 19:38)
Sorry, że w tym miejscu to piszę… Nie to, że namawiam do jakiś niecnych czynów ale nie wiem czy wiecie, że od paru dni po sieci hula film SENNA. Nakłaniać do obejrzenia chyba nikogo nie trzeba, ja jestem pod wielkim wrażeniem tego filmu…
(03 Apr 20:27)
A jakiś link można prosić??? Chętnie obejrzę:)
(04 Apr 00:00)
Trzeba sobie po prostu ściągnąć. Linków nie wstawiam bo mnie ktoś pogoni 😉 Szukaj 104minutowej wersji.
(03 Apr 20:41)
haha, gorzej jak Ci z merca przypadkiem wpadną na ten “żart” i coś tam przeciw Renault wymyśla 😛
(04 Apr 09:32)
Nie moga nic zrobic, wydech jest legalny