HRT coraz szybsze
Zwykle skupiam się na czołowych zespołach, ale tym razem chciałbym poświęcić kilka zdań temu, co dzieje się w dolnej części tabeli. Tydzień temu Glock wspomniał, że jeśli szybko nie poprawią tempa MVR02, to najgorsze do tej pory w stawce HRT może ich dogonić. Nie trzeba było długo czekać, by te słowa stały się faktem. Zespół, który w ostatnim wyścigu urządził sobie poligon doświadczalny dla swojej nowej konstrukcji, w drugim treningu przez wyścigiem o GP Chin zdołał pokonać kierowców Virgin Racing. Co gorsza, nie idzie tu o ułamki sekund.
Przygotowywany do ostatniej chwili i z dość niskim, jak na warkunki F1, budżetem samochód F111 może się okazać zdecydowanie lepszy niż wiele osób przypuszczało. Na nieszczęście dla kierowców Virgin Racing pierwszy pakiet poprawek na być gotowy dopiero na GP Turcji, które odbędzie się w maju. Mimo wszystko zespół HRT nadal musi mocno pracować, aby nie powtórzyła się sytuacja z Australii, kiedy to na skutek reguły 107% musieli zakończyć zawodu już po kwalifikacjach.
Drugim dużym zaskoczeniem może być fakt, że Narain Karthikeyan prezentuje się znacznie lepiej niż jego zdecydowanie bardziej doświadczony kolega Vitantonio Liuzzi. W całej sytuacji dużą rolę może odgrywać psychika kierowców. Karthikeyan stanął przed ogromną szansą zaistnienia w świecie F1, a dla Liuzziego jest to swego rodzaju zesłanie.
Z trójki “nowych” najlepiej prezentuj się Team Lotus, który momentami dorównuje zespołom środka stawki, ale na przestrzeni wyścigu widać jeszcze braki. Zespół z niecierpliwością czeka na awans do Q2 oraz pierwsze punkty w historii. Należy pamiętać, że nawet jeśli nie ma szans by zapunktować, to zespoły muszą walczyć o jak najwyższą pozycję ,bo ona może w ostatecznym rozrachunku zaważyć na końcowej klasyfikacji. Poprzedni sezon pokazał, że niewiele znaczące, dla przeciętnego fana, 13 miejsce w GP Australii zapewniło zespołowi spory zastrzyk finansowy. Wszystko za sprawą “regulaminu finansowego” obowiązującego w F1, który mówi, że premię za sezon otrzymuje tylko pierwsze dziesiątka.
Dużą mobilizacją dla zespołów z końca stawki powinny być słowa Berniego Ecclestona, wypowiedziana podczas jednego z wywiadów dla stacji BBC, że w F1 nie ma miejsca dla 12 zespołów. Według niego idealna liczba to 10.
P.S. Co myślicie o wprowadzeniu typowania przed każdym wyścigiem? Ja nigdy nie brałem udziału w tego typu zabawach, ale ta strona jest dla Was więc…
(15 Apr 13:32)
to by zależało od wykonania takiego typowania
o wiele bardziej bym wolał aktualną tabelę klasyfikacji i infografikę z ustawieniem na starcie przed każdym GP (podeśle ci przykład na @)
co do tabeli to mam pomysł na wykonanie jej w nietuzinkowy sposób, nie wykorzystany jeszcze przez żaden inny portal, może nawet w wolnej chwili przeleje pomysł na moduł do WordPress’a i w przyszłym sezonie skorzystasz
(15 Apr 13:40)
Chętnie pooglądam. Co do klasyfikacji to uważam,że f1.com w zupełności wystarcza 😉
(15 Apr 13:35)
Typowanie pierwszej trójki/dziesiątki, czy tego kto będzie na końcu?
Chociaż z końcem stawki to może być problem jako, że sporo samochodów może nie ukończyć wyścigu.
(15 Apr 13:39)
Zakres typowania jest do ustalenia. Pierwsza trójka z kwalifikacji i pierwsza trójka z wyścigu?
(15 Apr 13:42)
A może by tak głosowanie na pojedynki, np. HRT vs Virgin, Schumacher vs Rosberg etc.
(15 Apr 13:43)
Ciekawa propozycja. W każdym wyścigu typujemy co innego 😉
(15 Apr 13:43)
Można by zrobić punktację i jakiś ranking typerów 🙂
(15 Apr 14:57)
Sam biorę udział w typowaniach na paru stronach więc na f1talks również bym typował, jednak fajnie żeby to było coś niestandardowego. Pomysł z pojedynkami wewnątrz zespołów wydaje się ciekawy.
(15 Apr 16:21)
Tego nigdzie nie widziałem, ale z drugiej strony, to trochę banalne, bo typować będą wszystcy baaardzo podobnie, a głównie wpadki, awarie lub TEAM ORDERS 😉 mogą coś pomieszać. Ale spróbujmy, może to tylko moje odczucie.
(15 Apr 16:26)
Ja typuję tylko na F1fanatic. Ciekawy system (choć regulamin czytałem to nie pamiętam i zawsze jest dla mnie niespodzianką ile punktów zdobędę 🙂 ), nagrody (żadnej jeszcze nie dostałem 🙂 ).
Opracujcie punktację i lecimy. Tylko coś nieskomplikowanego proszę! PP, Podium, Fastest Lap. Czas Q3 dla PP lub czas Fastest Lap. ?
(15 Apr 19:37)
Właśni o tym MRBIGSTUFF pisałem, o typowaniu pierwszej 10-siątki przed wyścigami.
Np.
od 1 do 3 miejsca po 5 punktów (bo najprościej trafić)
od 4 do 10 miejsca po 8 punktów (bo najtrudniej trafić)
a za kierowce który był typowany a nie dojechał na swojej pozycji 1 punkt (na pocieszenie)
Na koniec sezonu można sprawdzić który forumowicz był najaktywniejszy i ma najwięcej punktów.
Pomyśl, myślę że dobry pomysł.
(15 Apr 20:19)
A ja wszelkim typowaniom mówię stanowcze nie
(15 Apr 22:15)
Tak jak parówkowym skrytożercom 😉
(15 Apr 21:00)
MRBIGSTUFF Czy moglbys podać jakies informacje w sprawie zwrocenia sie saubera do FIA o zmiany w budowie kopitów?
(15 Apr 21:01)
O ile jakieś posiadasz oczywiście;)
(15 Apr 22:14)
Co do typowania, to najfajniejszym tego typu rozwiazaniem jest GPM z f1wm.pl ma sie tam wlasny zespol + typowanie, reszta stron wydaje sie skupiac jedynie na typowaniu wynikow. Nie wiem czy kolejne typowanie mialoby tutaj popularnosc, moze cos bardziej na ksztalt ankiety/sondy przed kwalifikacjami/wyscigiem? (tylko tez sie nie zastanawialem jak cos takiego mialoby wygladac) ;p
(15 Apr 22:15)
A Ja Ci napisze tak…
Barzdzo fajna strona. Od kiedy ta strone znalazlem, zagladam tu regularnie. Nie ma tu zadnych debili, ani “onetowcow” co jest bardzo wazne. Przejzyste informacje podawane w “okienkach” i bezproblrmowe dodawanie komentarzy czyni Cie pod tym wzgledem nr. 1!
Co do typowania… jest mi to obojetne bo nigdy nie typuje…
Natomiast jesli chodzi o inne rzeczy, niepodoba mi sie szata graficzna komentarzy… te poprzesowane wypowiedzi zamiast tego, moznaby odgrodzic liniami i zmniejszyc troche czcionke.
Wedlug mnie zabardzo “wali” w oczy.
No ale jestem tu “nowy” wiec nie bede sie zabardzo udzielal.
Pozdrawiam wszystkich!
(15 Apr 22:19)
Szata jaka jest każdy widzi i nie dyskutować liczy się treść 😉 Pozdr
(15 Apr 22:21)
A tak wypowiadając się zgodnie z tematem liczę na HRT w tym GP mam nadzieję, że dojadą oba bolidy i to może nie na dwóch ostatnich miejscach.
(16 Apr 20:26)
skoro mowa o typowaniu to przypomniała mi się taka fajna zabawa która spontanicznie urodziła się na pare sezonów temu na… Onecie:P
A polegała ona na tym, że w komentarzach pod niektórymi wpisami ktoś zadawał jak najtrudniejsze pytanie o tematyce F1, osoba która podała poprawną odpowiedź stawiała kolejne pytanie i tak w koło:) Cieszyło się to ogromną popularnością czego dowodem były łańcuszki komentarzy dochodzące do ponad 3 tysięcy postów:] Pamiętam też moderatorzy usilnie walczyli z tym zjawiskiem więc nie wiem jak to wygląda od strony technicznej ale zabawa była przednia.
(16 Apr 21:13)
Obecnie na tej stronce brakuje mi troszkę zagłębiania się w tajniki F1, (to co jest obecnie mnie satysfakcjonuje) ale trochę od strony technicznej, stare bolidy, ciekawe rozwiązania użyte w bolidach (niektóre zakazane. Pamiętam, że MRBIGSTUFF, robiłeś w grudniu konkurs odnośnie znajomości tematyki F1, może warto przywrócić tą formułę (np. co wyścig), ale bez żadnych nagród, tak tylko w celu sprawdzenia i zgłębienia naszej wiedzy o królowej motosportu 🙂