Wyścig marzeń
Brakuje mi słów, aby w pełni opisać to, co działo się podczas dzisiejszego wyścigu. W mojej ocenie wyścig kompletny. Oglądaliśmy bardzo dużo bezpośredniej walki na torze, a co najważniejsze nie tylko w środku i z tyłu stawki, ale przed wszystkim w czołówce. Świetny występ Hamiltona choć moim bohaterem jest Webber, który wykonał fantastyczną pracę. Muszę zajrzeć do archiwum, ale mam wrażenie, że takie awanse to rzadkość.
Tyle na gorąco! Dokładana analiza wyścigu jutro, ale wy swoje uwagi dotyczące wyścigu możecie przekazywać już dziś.
(17 Apr 10:38)
Zgadzam się, wyścig był rewelacyjny.
Odnoszę wrażenie, że przedniemu wydechowi LR przeszkadza jednak duża prędkość, czyli że bolid nie jest zrównoważony. Heidfeld miał najwyraźniej problemy z bolidem, bo w 3 sektorze stracił na najlepszym kółku 6 sekund do Petrova. LR ogólnie chyba wybrali zła strategię co do pit-stopów, bo Petrov potrafił pojechać szybko, tylko tempo wyścigowe miał średnie. Sądzę więc, że jeszcze powalczą i nie należy spisywać ich na straty.
Bohaterzy wyścigu: Hamilton, Webber, Massa (w końcu).
(17 Apr 10:51)
Żeby w pełni opisać to co się działo w wyścigu trzeba będzie go jeszcze ze 2 razy obejrzeć 😉 Moje gorące refleksje:
1. Pirelli dokonało cudu! Ich opony to jest strzał w 10tke. Największą ich zaletą – być może nawet przypadkową – jest to, że nigdy nie wiadomo która strategia okaże się zwycięska (choć to pewnie dlatego, że to ich pierwszy sezon i dla wszystkich jest to nowość)
2. FIA też dokonała małego cudu – DRS ułatwia wyprzedzanie ale jednak sporo prób z użyciem DRSu było nieudanych. I tu znowu ukłon w stronę Pirelli – opony pozwalają na walkę również w innych miejscach toru.
3. Dzisiaj kluczowe były strategie – Ferrari, Renault i Vettel -wszyscy oni przegrali strategiami.
4. Nie wiem do tej pory jak to się stało, że WEB z 18 pola dojechał na podium! 😉 Coś pieknego to było, zwłaszcza, że po 1szym kółku ciągle był daleko, na 17 pozycji.
5. Szkoda Rosberga, który “wygrał” na pierwszej kolejce pitów zjeżdżając jako pierwszy z czołówki – ale potem Mercedes coś zaspał i McLaren ich przechytrzył w kolejnych pitach.
6. I najważniesza sprawa – czułem, że to możliwe przed sezonem, choć wydawało się to nieprawdopodobne – ale wygląda na to, że NIE OPŁACA SIĘ oszczędzać opon kosztem tempa – bo i tak optymalna jest strategia na ileś tam pitstopów (dzisiaj np. 3 pity).
Najlepiej pokazał to dziś HAM który MIMO ostrzeżen własnego zespołu aby oszczędzał opony – cisnął ile mógł i WYGRAŁ na tym! 😉
(17 Apr 11:08)
Jedyne takie awanse, który chodzą mi teraz po głowie to Raikkonen w GP Japonii 2005 z P17 na P1 Kubica w GP Włoch 2008 z P11 na P3 i Alonso w GP Monako 2010 z P24 na P6.
Gdy Hamilton dobierał się do Vettela, tak płakałam, że nie potrafię tego opisać. Jestem cholernie szczęśliwa!
(17 Apr 16:45)
bo po prostu nie widziałaś wielu wyścigów ery przed Bridgestone 😛
(17 Apr 17:23)
Rok urodzenia mi na to nie pozwala, ale spokojnie, po maturze zacznę nadrabiać 😉
(17 Apr 11:11)
Wyścig rzeczywiście bardzo dobry. Ciągła walka na torze od początku do końca i to wszytko na sucho, aż się boję pomyśleć co by się działo gdyby w końcówce zaczęło lać.
Już w Malezji było widać, że kierowca, który zyskuje po pierwszym pitstopie może później tą przewagę stracić (Rosberg, Massa). Rok temu takie coś było nie do pomyślenia a wszytko to dzięki nowym oponom.
Co do awansu Webbera to w historii zdarzały się nawet większe jednak należą one do rzadkości. Tak z pamięci w ostatnich latach:
GP Monako 2010 – Alonso z 24 na 6 (+18)
GP Japonii 2005 – Raikkonen z 17 na 1 (+16)
Osobiście ciekawi mnie kiedy ostatnio wyścig ukończyło aż 23 kierowców, to musiało być chyba dawno temu. W poprzednim sezonie najwięcej ukończyło w Brazylii (22).
(17 Apr 11:15)
Do tych awansów można by jeszcze dodać Alonso w GP Australii 2010 (wprawdzie stracił jedną pozycję w porównaniu do kwalifikacji ale należy pamiętać, że po pierwszym zakręcie spadł na sam koniec stawki a wyścig ukończył na 4 miejscu).
(17 Apr 11:21)
W mojej ocenie wyścig 9/10. Było wszystko, nie wiem czego się czepiać, ale jeszcze mam jakiś niedosyt. Moim wygranym jest Webber – po prostu dokonał niemożliwego. Gratuluję Hamiltonowi wygranej i cieszy mnie, że utarł nosa Vettelowi. Mercedes pokazał, że mierzy wyżej, a LR musi wyciągnąć wnioski i jeszcze popracować. W Ferrari wreszcie Massa pokazał zęby, a Alonso pięknie wyprzedził Schumachera (“spotkały się dwa cwaniaki”;)).
PS. A teraz coś poza tematem – temat rzeka i powracający tu i ówdzie w komentarzach. Komentarz i sposób transmisji w Polsacie. Borowczyk do połowy wyścigu mylił i gubił się w komentarzach co najmniej 5 razy (np. KERS z DRS, nie zauważył pomyłki Battona w Pitlane). Zientarskiego słuchać nie mogę bo mnie mdli jak ględzi. Co to jest za studio przed wyścigiem, gdzie pokazują jakieś Porsche w garażu, czasem na torze i suchy komentarz kierowcy do tego? Zainteresowanie tym widzów bliskie zeru. Wiem, że tu chodzi o reklamę sponsora, ale mogłaby by trwać 30 sekund. Jestem zmuszony na telewizję naziemną i relację w Polsacie. Nie jestem pewnie w takiej sytuacji sam i mam tego dość. Może jakaś grupowa petycja do Polsatu? Z Kevinem w święta się udało to i może nam się uda?
(17 Apr 11:38)
Komentatorzy dzisiaj byli wyjątkowo “pogubieni”, najgorsza ich relacja w tym sezonie. Często mylili kierowców np. Buttona z Hamiltonem. Często też nie zauważali, że ktoś kogoś wyprzedził nawet jeśli akurat szło to na żywo a nie z powtórki.
Po prostu nadążają za tempem wyścigu. Im ciekawszy wyścig tym gorszy komentarz, jeśli jedzie procesja wtedy w miarę sobie radzą bo i za dużo się nie dzieje a Borowczyk ma czas na swoje plotki. Pomimo, że sam nie używam żadnych live timingów i widzę jedynie to co pokazuje realizator to jednak zauważam więcej niż nasi komentatorzy.
(17 Apr 11:55)
Masz racje, ciupkę niedosytu jest. Bym był bardziej zadowolony gdyby Webber pokazał “plecy” Vettelowi i spółce:) Jakoś tak jest ze słabszym się kibicuje. Ogólnie oceniam wyścig na 9/10, bo liczę ze będą jeszcze lepsze… no może na 9 z plusem – za tą wpadkę Buttona w pit stopie Redbulla 😀
(17 Apr 11:56)
Na samej górze, zaraz pod logiem jest taki bardzo interesujący przycisk. Innego lekarstwa na tę chwilę nie ma. Polecam.
(17 Apr 12:02)
Czy ten niedosyt nazywa się Robert Kubica ??? 😀 Wyścig naprawdę ciekawy,głównie dzięki oponom. No i nareszcie ktoś pokonał Vettela. A Webber powinien postawić się RB. Bohater dzisiejszego wyścigu ,ale widać że stanowczo stawiają na Sebe , a z Marka robią kierowce nr 2 (brak kersu tam znowu zła strategia).
(17 Apr 16:57)
Owszem, ten niedosyt nazywa się jak wyżej. Cieszy mnie widowisko jakie tworzą inni zawodnicy, ale tylko jemu w tej chwili mogę kibicować na 100%, bo to taki NASZ rodzynek.
(18 Apr 14:40)
Jestem zdecydowanie za petycją. Szkoda, że Polsat i tak nas ma w dupie, bo nikt inny w Polsce nie transmituje i jeszcze bardziej szkoda, że nikt ich nie wykupi po kontrakcie, bo wyjadą z jakąs niewiarygodną sumą i potem znów będą oszczędzać. Chociaż liczna kibiców oglądających wyścigi w ZAGRANICZNEJ tv powinna im dać do myślenia.
(18 Apr 21:13)
Jestem w stanie zredagować pismo- to najmniejszy problem. Problemem jest poparcie. Jak zrobić, żeby polsat wiedział, że to nie tylko “głosik outsiderów”? Jak przekonać, że Nas są tysiące żądnych studia F1 z prawdziwego zdarzenia?
(17 Apr 11:43)
Nie przesadzałbym tak z nagłówkiem “Wyścig marzeń”… moim marzeniem jest zobaczenie Roberta w takich wyścigach 🙂
(17 Apr 12:44)
Osobiście liczę na GP Turcji, bo będzie się jeszcze wtedy liczył w walce o tytuł. 🙂 Ale na razie to są mrzonki. 🙁
(17 Apr 13:09)
Jeżeli Robert wróci pod koniec sezonu.. to będzie to świetna wiadomość. Ale nie łudził bym się tym na twoim miejscu, on potrzebuje jeszcze sporo czasu aby dojść do siebie.
(17 Apr 18:35)
On chodzic nie moze a ty go za 3 tygodnie na wyscig wysylasz. No ludzie LITOSCI !!!
(17 Apr 19:11)
,,Wierzyć można i nic nie kosztuje”- hehe 😀
(17 Apr 14:34)
Uwielbiam takie wyścigi:) dużo wyprzedzania, różne strategie i mamy emocje i o to chodzi
Brawo dla Hamiltona. Jeśli ktoś miał pokonać Vettela to właśnie na niego liczyłam. I dla Webbera – zupełnie skopane kwalifikacje i taki pościg – gratulacje. Massa bardzo pozytywnie. Bardzo mnie ciekawi, czy Alonso sam przez pomyłkę włączył DRS w walce z Szumacherem w niedozwolonym miejscu, czy to jakaś pomyłka była.
Trzeba wspomnieć też Mercedesa, fakt, że dobrą strategię mieli, to jednak trochę brakowało im tempa, ale może powoli wracają do gry?
Daję też plusa Buttonowi bo mnie rozbawił chłopak…:)
(17 Apr 16:00)
Do zmuszonych transmisjami na Polsacie, jeśli w domu jest tuner satelitarny to na Astrze 28,2 E, (tutaj http://www.lyngsat.com/astra2d.html i http://www.lyngsat.com/astra2b.html macie listę aby sobie znaleźć częstotliwości) szukajcie BBC ONE, TWO itd lub BBC Streaming 3, już nie pamiętam dokładnie które to było, generalnie jest to 6 streamów BBC Sport, zawsze na którymś (przeważnie 3 lub 5) są transmisje F1 oczyiście z profesjonalnymi angielskimi komentatorami.
A co do wyścigu, to super! Formula 1 staje się coraz ciekawsza. Nie ma się co rozpisywać na temat świetnej jazdy Webbera i Hamiltona i reszty bo już każdy napisał to co najważniejsze. Dodam tylko, że widać było, że Renault nie mogło się odnaleźć na tym torze. Petrov to kierowca z potencjałem, ale wciąż wykonujący sporo błędów, Nick to dobry, twardy kierowca, ale w.g. mnie bolid się nie spisał na tym torze.
(17 Apr 17:04)
Dzięki za linki może komuś się przydadzą. Ja dalej będę się upierał przy swoim, bo czuję, że rodzima telewizja Nas olewa, a przy tak dużej rzeszy odbiorców nie może to mieć miejsca.
(17 Apr 16:42)
Mam wielką prośbę gdzie mogę obejrzec w internecie powtórkę dzisiejszego GP? z góry dzieki
(17 Apr 17:47)
http://www.sport-typ.info/skroty.html Zobacz tu. Za niedługo powinna się pojawić powtórka wyścigu 😀
(17 Apr 20:16)
Wyścig z anglojęzycznym komentarzem na pewno pojawi się na darcyf1.com
(17 Apr 21:54)
Jo jo polecam darcyf1.com
(18 Apr 14:42)
Zdecydowanie darcyf1
(17 Apr 17:05)
W internecie nie wiem, ale na BBC Sport, które podałem wyżej są powtórki.
(17 Apr 17:57)
na tygodniu w polsat sport extra jest powtórka
(17 Apr 19:32)
No i tego się nie spodziewałem… mamy za sobą 3 GP i jeden lepszy od drugiego. Te wszystkie systemy o kant d… ale Pirelli zrobiło co miało zrobić czyli uatrakcyjnili widowisko na maksa czekam na kolejne GP z niecierpliwością.
PS. Zauważyliście jak reagował Hamilton nie mógł powstrzymać łez chłop jest głodny sukcesu jak pewnie cały McL widać ciężko było jak taka radość.
PS2. Z drugiej strony po Hamiltonie jak i po Vettelu widać, że dojrzeli są głodni sukcesu ale opanowani. Po wyjściu z bolidów nie ma już głupich szczeniackich zagrywek tylko porządne gratulacje bez uszczypliwości ale to tylko może takie moje wrażenie…
(17 Apr 19:34)
Wyścig oceniam 9/10 i może nie będę oryginalny, ale ten jeden punkcik zostawiam dla Roberta.
PukiPóki Robert nie wróci zawsze ten jeden punkt będę miał w rezerwie, w każdym razie od początku do końca było gorąco. Myślę że błąd Butona kosztował go podium, chodzi mi tu o wjazd na pit RBR. Według mnie jestdwuchdwóch bohaterów dzisiejszego GP, pierwszy to Webber, a drugi to Hamilton. Mimo że za tym drugim nie specjalnie przepadam to dzisiaj dał czadu. Co do LRGP to mam nadzieję że cały miniony weekend to tylko incydent, ewidentnie imnieszłonie szło.(17 Apr 20:37)
Byłoby fajnie gdybyś korzystał ze słownika przed opublikowaniem komentarza. Robisz tylko sobie wstyd.
(18 Apr 07:51)
Komentarz usunięty!
mb
(18 Apr 08:06)
@Pablo
Enka ma dużo racji, a wystarczy użyć przeglądarki z kontrolą poprawności gramatycznej lub odpowiedniej wtyczki.
@Vermaden
Mimo wszystko trochę za ostro.
(17 Apr 20:00)
Największe uznanie należy się Heikiemu i jego zespołowi. Oni naprawdę robią postępy. Co do samego wyścigu.. szkoda, że wyprzedzanie zamieniło się w wymijanie. W tym wyścigu każdy kierowca został wyprzedzony przynajmniej raz. Nie uświadczymy już heroicznej walki na torze.. może to i lepiej? Tylko Panowie jakim kosztem? DRS daje według mnie zbyt dużo, do tego niektórzy kierowcy używają go na tak zwanym “patencie”. Dziś Button za swój piękny start został nagrodzony tym, że nie mógł za bardzo odjechać Vetelowi ani Lewsiowi bo Ci używali ciągle na sobie DRS’u (mu został tylko KERS). Według mnie coś tu nie gra. Rozumiem wielu podoba się widowisku (mi też w niektórych momentach), ale zastanówcie się co ma powiedzieć kierowca broniący swojej pozycji? Otóż G*** może powiedzieć i zrobić. Według mnie 90% manewrów dzisiejszego dnia to było wymijanie, a nie wyprzedzanie. Ci co oglądają, żyją F1 od lat zrozumieją o co mi chodzi. Do moich wywodów dodam tylko, że Mcl mi imponuję – mam na myśli kierowców, to jest najlepszy duet ostatnich lat. Widać, że atmosfera i zapał do walki jest u nich na pierwszym miejscu.
Pozdrawiam Starh
(17 Apr 20:48)
Co do DRS’u.. Moim zdaniem, póki co najlepsza walka w tym sezonie to walka Hamiltona z Alonso w Gran Prix Malezji, kiedy to.. u Fernando DRS’u zabrakło.
(17 Apr 22:00)
Najbardziej brak możliwości obrony a najczęstszy widok to czekanie na strefę DRS i spokojne wyprzedzanie to fakt ale większość fanów F1 od dawna krzyczy w dezaprobacie na tak skonstruowany regulamin i nowinki typu DRS. Jak wcześniej pisałem o kant d… te systemy
(17 Apr 20:48)
Było widowisko? Było. A to, że udawane to zawody, to mało istotne. Niektórzy ścigają się w jedzeniu na czas, inni w jeżdżeniu w kółko po torze. Nigdy nie zrozumiem sportu, ale świetnie się dzisiaj bawiłem. Tobie też tego życzę, bo reszta to ideologia i marketing. 🙂
(17 Apr 22:17)
Zastanawia i niepokoi mnie mała liczba “dzwonów”. Niby drobne zadrapania, urywanie akcesoriów aerodynamicznych oraz swobodnie poruszające się bez nadzoru koła są, ale prawdziwego “ofiarnego mięsa” z pierwszych zakrętów jak na lekarstwo, choć już trzy razy próbowali. Wręcz posucha, bezrobociem i nerwowym wyczekiwaniem dla Bernda Mayländera – kierowcy “safety cara” – objawiajaca się. Kompletnie nie mam pojęcia, czego to jest skutkiem. Może to kolejny znak, że F1 rzeczywiście zmieniła się.
(18 Apr 12:29)
mam to samo wrażenie, bezpiecznie się zrobiło, czysto. Wyprzedzanie z wszystkimi nowinkami jest eleganckie, może nawet zbyt eleganckie. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, ale ta elegancja pewnie niebawem znudzi się większości
(17 Apr 23:14)
Dobrze ujęte: “Wyścig kompletny”, a jeśli chodzi o awans Webbera to trzeba zaznaczyć, że dokonał tego bez KERSu(do czego w tym sezonie powinniśmy się już przyzwyczaić), więc miał trudniej. Widać było jak wiele tracił na jego braku(chociażby na porównaniu Vettela do reszty czołówki) a mimo to przyjechał z tak małą stratą do Hamiltona. Wielki plus dla “nowych” zespołów, które najwidoczniej popracowały nad niezawodnością bolidu:P
(18 Apr 12:09)
Wyścig łącznie z ‘studio” z BBC przed dostępny jest na iplayerze: http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b010j7cl/Formula_1_2011_The_Chinese_Grand_Prix/ sa tam też pozostałe sesje, szczególnie warte uwagi “F1 Forum’ z Chin i będą dostępne około przez tydzień czasu, jako że są ograniczenia trzeba skorzystać z proxy by “udawać anglika;]” GP super tym bardziej że dwa poprzednie musiałem obejrzeć jako powtórki na owym iplayerze bo praca niestety….
(18 Apr 12:26)
wyścig oglądało się bardzo fajnie, tyle akcji, że można by tym obdzielić kilka innych GP, w kilku różnych sezonach.
Jednak czy nie jest tak, że dzięki zmianom technicznym z wyprzedzaniem stało się tak, iż w zasadzie kiedy ktoś do kogoś podchodzi na mniej niż sekundę, to wiemy, że manewr się uda…Dramaturgia wytwarza się na torze (owszem, przecież widziałem ten sam wyścig i chętnie zobaczę go jeszcze raz, najlepiej z komentarzem BBC) w skutek ilości, a nie jakości. Nie chcę uchodzić za malkontenta, bo przecież o to w sumie chodziło, żeby nie były to procesje, ale na chłodno analizując raczej popieram tych komentatorów, którzy zaczynają czuć pewną (może niezbędną) sztuczność, żeby ten telewizyjny przecież cyrk się kręcił w najlepsze…
p.s
w dyskusji co lepsze i co bardziej uatrakcyjnia: drs, kers, opony? raczej broniłbym opon: to one dają bazę, background pod to, żeby z kersem i drs wyprzedzać bez ograniczeń i bezpiecznie. Jeśli specyfikacja pirelli będzie szła w tą stronę, kto wie, czy nie dopuszczą DRS-u do obrony, żeby zwiększyć szansę kierowcy wyprzedzanego
(18 Apr 12:33)
Wyścig był naprawdę super. Tylko ja podskoczyłem z radości jak wygrał Hamilton?
Mercedes moim zdaniem zaprezentował typowo korporacyjne podejście do tematu a krytyczny poziom paliwa był bzdurą. Po dwóch kompletnie nieudanych wyścigach chcieli zdobyć jakieś dobre punkty niż ryzykować walkę o zwycięstwo.