Kickdown
Tytułowy kickdown to “nowy” sposób aktywacji systemu KERS. Do tej pory wszystkie zespoły korzystały z przycisku umieszczonego na kierownicy. Jednak gąszcz klawiszy, którymi kierowcy muszą w tym sezonie operować sprawił, że cały czas szukano lepszego rozwiązania. Z pomocą inżynierom przyszedł “pomysłowy Nick”, który po dołączeniu do zespołu Renault zasugerował, aby aktywacja systemu KERS odbywała się przez mocne wciśnięcie pedału gazu. Takie rozwiązanie stosowane było w zespole BMW przy systemie kontroli trakcji. Kiedy przepustnica jest maksymalnie otwarta wystarczy, że kierowca położy dodatkowy nacisk na pedał znajdujący się po prawej stronie i moc zmagazynowana w bateriach powędruje na tylną oś.
Po Renault kolejne zespoły wprowadzają podobne rozwiązanie. Czyżby kickdown był jedną z głównych przyczyn tak solidnych startów kierowców Renault w pierwszych wyścigach sezonu? Póki co brak jest konkretnych wyliczeń, jakie korzyści daje zastosowanie kickdown w stosunku do przycisku, ale z punktu widzenia kierowcy jest to spore ułatwienie.
(29 Apr 09:46)
Ehh no i po co o tym mówią? Takie ciekawostki i drobnostki Renault powinno zachować dla siebie, tak by konkurencja tego nie kopiowała.
(29 Apr 10:40)
Dziwne ujawniają swoje rozwiązania . To jest dość głupie.
(29 Apr 10:47)
Pewnie opublikowali tą informację jak już większość zespołów się o tym dowiedziała nieoficjalnie.
(29 Apr 10:50)
Moze to jakas specjalna zagrywka by wywiezc w pole? Jesli jednak to prawda to fakt jest to niemadre
(29 Apr 11:01)
Powiedzieć to raz ale dobrze to zrobić, żeby wszystko działało i nie było problemów z “niechącą” aktywacją KERS to dwa. Na dobrą sprawę to nie jest takie łatwe do skopiowania i na pewno wymaga do dobrze zestrojonego KERS.
A równie dobrze to może być zmyła, konkurencja zajmie się tym a oni w międzyczasie skopiują przednie skrzydło/przedni nos z Red Bulla i jeszcze bardziej zbliżą się do ścisłej czołówki 😀
(29 Apr 11:25)
konkurencja nie rzuci wszystkich sił na skopiowane pomysłu:) część inżynierów zajmie się tym, a reszta planowanymi poprawkami. Boje się tylko, że inne zespoły próbując skopiować rozwiązanie Renault zrobią to lepiej niż oni;/
(29 Apr 11:31)
Myślę, że skopiowanie nie będzie problemem, a ewentualna różnica w działaniu nie będzie widoczna
(29 Apr 12:03)
Nie wiem czym się tak ubożyliście, przecież pisze, że pomysł na to maja od Nicka, a ten zna go jeszcze z BMW, myślicie że Peter Sauber nie wiedział co BMW wkładało do bolidu 2 lata temu Nickowi czy Kubicy dlatego też wielce prawdopodobne, że Segio i Kamui też z tego korzystają.
(29 Apr 12:07)
Mieć a używać to dwie różne rzeczy.
(29 Apr 14:02)
Dziwne, ze Renault dopiero się o tym patencie dowiedziało od Nicka, a nie wcześniej od Kubicy skoro obaj korzystali z tego w BMW.
(29 Apr 17:22)
Za czasów jazdy Roberta w Renault KERS nie był używany więc pewnie o tym nie myślano.
(29 Apr 19:37)
Dziwe sie ze Nick wyjawia tajemnice poprzednich zespołów.Kierowcy maja zakaz ujawniania tajemnic zespołó w kontaktach,może tylko dlatego może ,że BMW juz nie ma w F1.
(29 Apr 21:02)
ten zakaz obowiązuje tylko inżynierów, i z tego co wiem trwa 12 miesięcy
(30 Apr 11:50)
“Czyżby kickdown był jedną z głównych przyczyn tak solidnych startów kierowców Renault w pierwszych wyścigach sezonu?”
tai jest.. jedną z główny przyczyn…. o losie