Aerodynamika w F1
Dziś prawdziwy wysyp materiałów filmowych. Mam nadzieję, że nie macie ich już dość. Na koniec dnia proponuję Wam perełkę, lekcję podstaw aerodynamiki w wykonaniu zespołu Mercedes GP. Na zachętę ciekawostka. Samochód F1 generuje tak duży docisk, że gdyby odwrócić tor do góry nogami, to przy prędkości 170 km/h, były w stanie się w nim utrzymać.
(02 May 20:28)
Podstawy aerodynamiki były też w filmiku “Sejsmiczne sekundy” o Ayrtonie Sennie, w ciekawy sposób tam opowiedzieli.
(02 May 20:39)
Po prostu brak mi słów, świetna robota 😉 ilość materiałów i ciekawostek po prostu szok, konkurencja może się schować ;D
Bloga śledzę od jakiegoś roku, trafiłem tu gdy szukałem streamu do oglądania F1 online, nic innego mnie nie interesowało, miałem swoje sprawdzone portale gdzie czytywałem na temat F1, fanem blogów też nie jestem ale to co robisz MrBig tutaj to coś niesamowitego.
Gratulacje i wiedz że masz we mnie wiernego czytelnika i wielkiego fana, oby tak dalej ;D
(03 May 08:07)
Daj już spokój. Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia w temacie to chwalebne zdania możesz wysyłać na maila prowadzącego blog.
(02 May 23:55)
Z tą jazdą po suficie to tylko teoretycznie, bo silnik nie jest przystosowany do jazdy do góry nogami. Z tego co mi wiadomo, to założenie to powstało na podstawie specyfikacji bolidów z sezonu 2006 lub 2007.
(03 May 11:46)
Niektóre auta “seryjne” też generują “podobny” docisk. Mowie tu o szaleńcach z Gumpert’a, którzy stworzyli auto wytwarzające siłe docisku większą lub równa jego masie przy prędkościach powyżej 200km/h. Swego czasu próbowali nawet to udowodnić, znaleźli odpowiedni tunel, przygotowali auto, ale nie znalazł się ochotnik(w to akurat nie wierze) no i władze zarządzające owym tunelem nie wyraziły zgody na próbe.
Swoja droga jak wyobrażacie sobie F1 za 50 lat? Nie mogę się oprzeć wrażeniu że tory będą przypominać te znane nam z filmów S-F lub(marzenie z dzieciństwa) torów dla małych elektrycznych samochodzików. Pętle, korkociągi, strome spadki, zakręty o niemal pionowym profilu i takie tam inne… poniosła mnie fantazja.
(03 May 21:45)
Czy to nie zabawne, że samochód na wizualizacji graficznej jest samochodem McLarena nie Mercedesa?
Samochód nie jechałby po suficie bo ani układ paliwowy ani smarowania nie są do tego przystosowane. Jeśli chodzi o docisk no to fakt, ma go dużo. Ciekawe jest to, że 30 lat temu w czasach panowania efektu przyziemnego mieli go jeszcze więcej
(04 May 14:51)
Może się mylę, ale jeżeli F1 używa siły aerodynamicznej o odwróconym kierunku w stosunku do samolotu, to tak naprawdę nic w tym specjalnego, że samochód F1 może jeździć do po suficie.
Jest wiele samolotów o podobnej wadze do bolidu, które latają i nikt się tym tak nie zachwyca jak tą starą opowiastką z F1.
Ok, w samolocie napęd jest innego rodzaju ale to przecież inna sprawa.