Senna wraca – oficjalnie
Kilkadziesiąt minut temu, w krótkim oświadczeniu, liczącym zaledwie trzy zdania zespół potwierdził Sennę na weekend. Więcej szczegółów mamy otrzymać jutro.
Komentator BBC, Eddie Jordan, który wczoraj rozmawiał z szefem zespołu Lotus Renault zdradził, że na Spa nie zobaczymy już Nicka Heidfelda. Potwierdziło się to, o czym pisałem już jakiś czas temu. Zespół nie był zadowolony z postawy Niemca i w końcu dorósł do decyzji o zmianie. Jednym z czynników była postawa na torze, ale żeby sprawa była do końca klarowna trzeba dodać, że w grę wchodziły również duże pieniądze.
Senna zdołał pozyskać sponsorów, którzy prawdopodobnie zapewnią mu starty w zespole aż do końca sezonu. Dla zawodnika, który zaliczył w tym roku jedynie piątkową sesję i kilka przejazdów promocyjnych jest to ogromny przełom. Układ jest korzystny dla oby stron. Renault zaoszczędzi na kontrakcie Heidfelda, a do drugiej kieszeni zainkasuje sporą sumę, która może mieć niebagatelny wpływ na prace nad przyszłoroczną konstrukcją. Dla Senny będzie to okazja na sprawdzenie się w przyzwoitym bolidzie, w starciu ze zdecydowanie bardziej doświadczonym wdrożonym kierowcą.
Czuję, że Senna dysponując maszyną Renault może nieźle narozrabiać. Oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Postrzegany przez pryzmat nazwiska ma wiele do udowodnienia, a bolid HRT na pewno mu w tym nie pomagał. Spodziewam się błysku i małej niespodzianki już w ten weekend. Myślę, że Petrov powinien mieć się na baczności, bo kiedy kasa gra nagle zaczynają się liczyć umiejętności.
(23 Aug 07:16)
Nareszcie, powinni to zrobić już wcześniej. Skoro nie będzie różnicy (podejrzewam), to po co przepłacać? Zobaczymy na ile go stać. Ja i tak mam na uwadze, że ten chłopak najlepszy dla nauki okres spędził w domu, i wrócił jako dorosły do tego sportu, więc nie oczekuję reinkarnacji wuja, ale źle też nie powinno być… HRT nie jest wyznacznikiem…
(23 Aug 07:43)
Jeżeli bolid Renault jest jeszcze zdolny do walki o jakiekolwiek punkty to z całego serca życzę Bruno, żeby zapunktował w swoim “debiucie”.
Debiucie oczywiście w samochodzie, którym da się w miarę normalnie jeździć 😉
Wykorzystaj chłopie szansę którą podsuwa Ci los.
(23 Aug 07:44)
i teraz taka teoria; Senna startuje do końca sezonu. Senna całkiem dobrze się spisuje. Kubica jest w stanie wrócić na ostatnie GP. Ostatnie GP to Brazylia. Kto wystartuje?
(23 Aug 07:47)
Senna
(23 Aug 07:56)
Zawsze miejsca na jedno GP Robertowi ustąpić może Witalij. On kontrakt i miejsce w Reni-Genii ma a sponsorzy trzymają rękę na pulsie i mówiąc krótko jest nie do ruszenia ale koniec końców jest też gościem, który przez Roberta został rozniesiony na łopatki i punktowo zmasakrowany. Jestem pewien, że w czasie jego nieobecności zrozumiał ile ten facet pcha w zespół i jaką czyni różnicę a pozwalając mu się sprawdzić w swoim samochodzie w pewnym sensie mógłby się przyczynić do jego szybszego powrotu 🙂
(23 Aug 08:12)
jestem za 😉
(23 Aug 08:18)
Opcja zawieszenia Rakiety nie wchodzi w grę ponieważ byłby to sygnał na koniec sezonu, że coś jest nie tak i rosyjscy sponsorzy mogliby by to nieodpowiednio zinterpretować. Rosjanie nie rozumieją F1 a ich rynek jest priorytetem dla Lopeza. Dobre wyniki Senny dają szanse na pozyskanie brazylijskich sponsorów, którzy wspieraliby kontrakt tego kierowcy na sezon 2012. Co dałoby LRGP wrzucenie Roberta do bolidu na ostatnie GP? Ani sponsorów, ani gwarancji na dobry wynik, właściwie nie widzę realnych szans na powrót Robert na ostatnie GP a nawet na kolejny sezon z Lotusem.
(23 Aug 08:28)
Spekulować można na wiele sposobów, co do Roberta to wydaje mi się, że Robert zrobi więcej okrążeń dopiero na testach zimowych i w sezonie 2012 będzie dalej reprezentował Renault 🙂 A w dodatku gdy będzie spisywał się dobrze i pokaże, że nic nie stracił ze swojej formy sprzed wypadku zakontraktuje go Ferrari.
Senna wystartuje w LRGP gdzie się rozjeździ samochodem z grupy tych “całkiem konkurencyjnych” i jeżeli wyniki będą zadowalające (równa jazda, brak poważnych wypadków i głupich kolizji, tempo zbliżone do Pietrowa) to wzbudzi swoją osobą zainteresowanie stajni takich jak Williams i Force India. On jeździ, sponsorów ma i jego ewentualne miejsce zależy od roszad i transferów zespołowych jakie mogą nastąpić. Scenariuszy jest kilka, odchodzi Rubens i Bruno wkupuje się w jego miejsce. Maldonando ma sponsorów i zostaje. Innym razem z MGP odchodzi Schumi, na jego miejsce wskakuje Di Resta i Bruno rywalizuje o miejsce z Nico Hulkenbergiem. Hulk jest młodszy ale nie ma wsparcia finansowego a dla FI wbrew pozorom pieniądze stanowią ważny aspekt, vide Paul Di Resta – dostał miejsce w zamian za tańsze silniki i KERS Mercedesa 🙂
Najgorszy scenariusz którego w ogóle pod uwagę nie biorę to taki, w którym Robert nie wraca do F1 a na jego miejsce obok Witalija wskakuje Bruno.
(23 Aug 07:50)
Pokrywa się to też z informacją Allisona o zaprzestaniu rozwijania bolidu, więc doświadczony kierowca już nie jest im w tyn momencie potrzebny. Ja uważam, że to świetny ruch.
Aha… Jak GP2 skończy sezon, to napewno Grosjean (dobrze?) też pojedzie R31 w wyścigu 😛
(23 Aug 10:36)
Tja, jeszcze o tej dziewczynie zapomniałeś 🙂
(24 Aug 21:25)
Wszyscy mają jeździć!?
Mam i ja!
(25 Aug 19:34)
No i zobaczy czy mój scenariusz się sprawdzi 😛 Mikołaj Sokół też o tym wspomina 😀
http://sport.onet.pl/f1/pietrow-zdradzil-plany-lotus-renault-gp,1,4830315,wiadomosc.html
(23 Aug 10:33)
Czekam na oficjalne info…
(23 Aug 14:11)
Heidfeld zawiódł na całej linii, miał być liderem zespołu a okazał się być tylko trochę lepszy od Petrova. Nie spodziewam się, że Senna będzie lepszy od Heidfelda a nawet od Petrova ale w tym momencie to bez znaczenia. LRGP obecnie musi skupić się jedynie na obronie 5 pozycji w klasyfikacji a kasa od Senny zawsze się przyda.
(23 Aug 20:39)
Szkoda, bo w momencie gdy na bolidzie pojawią się loga sponsorów Senny to już z niego raczej nie znikną.
(24 Aug 09:38)
Jakiś błąd na stronie? Zniknął mój komentarz.
(24 Aug 15:02)
A Yeti chce pozwać renówkę jak go zwolnią – http://planetf1.com/news/3213/7121119/Heidfeld-Ready-To-Sue-Renault
😀
Super skomentował to jeden gość pod artykułem:
“NICK: Dude, forget sueing Renault…. Sue the freaks who pays you to wear those sunglasses!!!! Seriously!!!”
spadłem z krzesła 😀
(24 Aug 19:52)
Co do zapowiadanej akcji Heidfelda przeciwko Renault, to zastanawiam się co może zrobić. Wybić okna w fabryce czy spalić samochód.
Zapomniałem, że tą drugą rzecz już zrobił… dwukrotnie.
(24 Aug 19:55)
Renault prawdopodobnie będzie zmuszone do wypłacenia odszkodowania QN ze względu na wcześniejsze zerwanie umowy. Co jeszcze chciałem napisać… Aha – Nicka usunęli już nawet ze strony Renault, zakładka ‘kierowcy’, także to chyba koniec kariery w F1 poczciwego Niemca …
(25 Aug 10:37)
Ja tam widze ciągle Nicka, ale za to inna ciekawostka. LRGP ma czterech pierwszych kierowcow i jednego trzeciego 🙂
(25 Aug 11:16)
Teraz jest ale był okres zaraz po oficjalnej informacji na temat Senny, że go nie było.
(25 Aug 07:00)
Hehehe ;D
(24 Aug 20:04)
Nie wyobrażam sobie “normalnej” współpracy, kiedy zaczyna się straszenie sądem. Nie wiemy jak skonstruowany był kontrakt Nicka, ale wielokrotnie padało stwierdzenie, że Nick będzie zmuszony odejść jeśli Robert wyzdrowieje. Nic takiego na razie (niestety) się nie stało i to może być źródłem konfliktu.
(24 Aug 20:52)
Ale mówiono również, że kontrakt Nicka będzie przedłużany z wyścigu na wyścig, co miało pozwolić zespołowi na wprowadzenie Roberta lub innego kierowcy w dowolnym momencie, jeżeli Nick zawiedzie.
(24 Aug 20:43)
a mi się zdaje że wielokrotnie było mówione że Nick ma przedłużany kontrakt z wyścig, zatem o żadnym odszkodowaniu nie może być mowy
(24 Aug 21:53)
Sorry, nie patrzyłem wtedy na poniższy komentarz.
(24 Aug 21:16)
A ja tam jestem ciekaw co zaprezentuje nam zachowawczy Bruno. Poza tym cieszy mnie iż LRGP daje w końcu szanse młodszym kierowcom (już nawet nie ważne czym się przy tym kieruje), których na początku sezonu zagarnął mnóstwo do zespołu. Nick to już historia, a że przecież swoją szanse miał, i to nie jedną, to nie jest go specjalnie żal. Pozycja Roberta też już jest chyba w LRGP przesądzona, no ale to jeszcze czas pokaże.
(24 Aug 23:45)
Mikołaj Sokół (a więc człowiek, który ma pewne znajomości w światku F1) wielokrotnie powtarzał, że kontrakt Heidfelda będzie przedłużany z wyścigu na wyścig. Straszenie sądami to tylko gadanie Heidfelda, podobnie jak ze słynnym już “przepuszczeniem Kubicy”. On lubi szukać winnych wszędzie wokół i w ten sposób usprawiedliwiać swoje porażki.
Jak już wspominałem, osobiście nie mam żadnych oczekiwań wobec Senny. Niestety samo nazwisko to nie wszystko. Trafnie to ujął jeden użytkownik z pewnej polskiej strony o F1: “jaki Lotus taki Senna”.
(25 Aug 08:36)
Senna Jr to kiepski driver, ma za sobą wsparcie Boulliera i kilku sponsorów a to ze względu na swoje powinowactwo z “wielkim” Senną i tylko z tych powodów znalazł miejsce w fotelu wyścigowym w LRGP. Nie widzę innego wytłumaczenia dlaczego niby tylko to on z szerokiej kadry kierowców testowych LRGP zaliczył występy sesjach treningowych.
Nie odnotował żadnych spektakularnych sukcesów w niższych seriach wyścigowych i nie czarujmy się że tą “karierę” zawdzięcza swojemu nazwisku. Szkoda Heidfeld’a, dlatego że nie sprzyjało mu szczęście w tym sezonie.
(25 Aug 19:10)
Nie bądźmy wobec Brunona tacy surowi, musimy pamiętać, że po wypadku Ayrtona w 1994 zatrzymano jego karierę. Tych lat, kiedy młody człowiek dojrzewa, nie da się odzyskać, umysł jest wtedy wyjątkowo chłonny i szybko się uczy, a te doświadczenia procentują następnie przez cały czas. Zauważ, że czołowi zawodnicy F1 mają za sobą sporą karierę kartingową, Bruno tego niestety nie ma, a sam Ayrton wypowiadał się bardzo pozytywnie o umiejętnościach swojego siostrzeńca. Dlatego śmierć Senny jest tak wielką tragedią, świat stracił w ten weekend naprawdę wiele. Osobiście trzymam kciuki za Bruno, mam nadzieję, że nauczy się dużo nowych rzeczy i pokaże na co go stać.
(25 Aug 20:46)
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&v=y3qr_ZlL4dk