Red Bull i Ferrari testują coś więcej niż kierowców
Dziś na torze w Abu Dhabi pojawiła się kierowcy, którzy otrzymali od zespołów zaproszenie w ramach testu przygotowanego specjalnie dla młodych kierowców. Zgodnie z przypuszczeniami, kilka zespołów nie mogło przepuścić tak doskonałej okazji, aby sprawdzić nowe elementy pod kątem przygotowań do przyszłego sezonu. Sensor znajdujący się nad głową kierowcy nowością raczej nie jest, ale urządzenie na nosie Red Bulla lub siatka czujników umieszczonych obok wlotów powietrza w Ferrari wyglądają dość nietypowo.
fot. World © Sutton
(15 Nov 13:30)
Ładne rusztowanie w bolidzie Ferrari 😀
Red Bull kombinuje a Williams ma w swoim samochodzie wydech na przyszły rok. Nazwany gdzieś roboczo “peryskopowym” ale nie mam o nim zbyt dużej ilości informacji więc może Ty MrBigStuff wiesz o nim coś więcej?
(15 Nov 14:24)
Zdjęcia wydechu Williamsa są już w galerii. Sprawa jest dość prosta. Przepisy bardzo ściśle określają w jakiej strefie musi być umiejscowiony wylot rury – zdecydowanie wyżej niż obecnie. Ma to uniemożliwić zespołom wykorzystywanie gazów wylotowych do “zasilania” pakietu aerodynamicznego.
(15 Nov 14:48)
Dziękuje serdecznie 🙂 Na scarbsF1 udało mi się znaleźć ładny szkic jak to powinno wyglądać : http://scarbsf1.files.wordpress.com/2011/06/ebd_2012_v2.jpg?w=300&h=200
Ciekawe co da się na tym polu ciekawego wykombinować 🙂
(15 Nov 14:50)
A wiesz może czy te końcówki wydechu mogą wystawać ponad karoserię jak widać na zdjęciach? Bodaj w 2009 roku (ale pewny nie jestem) ustalono że końcówki wydechu nie mogły wystawać żeby się np. nie urwały i w kogoś nie uderzyły. Coś się zmieniło?
Pozdrawiam.
(16 Nov 07:55)
@Phil To jest szkic dotyczący dmuchania w dufuzor, a opis możliwości lokalizacji wydechu znajdziesz http://scarbsf1.wordpress.com/2011/10/26/2012-exhaust-position-and-blown-effects
(15 Nov 13:40)
Oto jak powinien wygladać wyścig w Abu Dhabi – http://www.youtube.com/watch?v=_hLcrO3lBfs
(15 Nov 15:13)
Istne szaleństwo 🙂
Przypomniało mi się, jak wyglądały testy aerodynamiczne pierwszego, prywatnego statku kosmicznego SpaceShipOne: http://www.scaled.com/projects/tierone/gallery/ground_general/wind_tunnel_800
(15 Nov 15:51)
Powiedziałbym wręcz “Oto jak powinny wyglądać wyścigi F1”
(15 Nov 17:57)
Chcemy takiej F1 !
(15 Nov 20:58)
he he he ale czad 😀
(15 Nov 13:53)
Wydaje się, że Red Bull bada odkształcenia/naprężenia przedniego skrzydła. A ten element na zdjęciu 10 wygląda jak masa antyflatterowa.
(16 Nov 15:43)
Na Scarbsie można przeczytać, że są to czujniki prześwitu. RBR ma ich na skrzydle 5, z czego jeden właśnie na środku.
A tak przy okazji. Widzieliście, że f1talks jest dziś podlinkowane na f1scarbs w artykule o dzisiejszych testach? 🙂
(15 Nov 14:02)
Kosmos. Ale to bardziej sprzęt do zbierania danych niż konkretne rozwiązania na 2012 (może oprócz Williamsa) . Mimo wszystko bardzo ciekawe zdjęcia.
(15 Nov 22:48)
No a dane pewnie dotyczą elementów przyszłorocznych.