Co jest w dyrektywie?

Dzisiejsze przedpołudnie zdominowała informacja o zmianie decyzji FIA dotyczącej używania systemu regulacji wysokości zawieszenia, o którym było bardzo głośno w ostatnich dniach. Informację jako pierwszy potwierdził pracujący dla Williamsa Mark Gillan podczas wczorajszego programu “The Flying Lap”. Z jego słów wynika, że FIA przesłała zespołom nową dyrektywę techniczną, z której wynika, że federacja zamierza zakazać używania tego typu systemów.

Na chwilę obecną w sieci nie pojawiły się żadne szczegółowe informacje dotyczące nowych wytycznych, które zostały przekazane zespołom. Informacje o planowanym zakazie stoją w sprzeczności z tym, co mogliśmy przeczytać jeszcze kilka dni temu. Prawdopodobną przyczyną takiej decyzji mogą być projekty systemu przedstawione FIA przez pozostałe zespoły. O ile pomysł przygotowany przez Lotusa nie wzbudził sprzeciwu władz federacji, o tyle propozycje pozostałych zespołów, które zaangażowały się w badania mogły być zdecydowanie bardziej śmiałe i nieść ze sobą pewne zagrożenia.

Wiele serwisów pisze o nowych wytycznych FIA jak o wprowadzonym zakazie, jednak osobiści wstrzymałbym się z tak daleko idącymi wnioskami. W poniedziałek możemy spodziewać się reakcji ze strony zespołów i wierzę, że Lotus nie odda pola bez walki. Również pozostałe ekipy, które zaangażowały swój czas oraz środki w badania mogą mieć wiele do powiedzenia.