F2012 dostał skrzydeł

Po problemach z zeszłorocznym bolidem Ferrari zapowiedziało, że tegoroczna konstrukcja będzie zdecydowanie bardziej innowacyjna i odważna. Im bliżej prezentacji tym więcej sygnałów, które zdają się potwierdzać te zapowiedzi. Dzisiejszy numer magazynu Autosprint przynosi kolejne szczegóły dotyczące nowego samochodu F2012 (lub F12), który do tej pory znany był pod roboczą nazwą 663.

W poprzednim wpisie poświęconym nowej konstrukcji inżynierów z Maranello mogliście przeczytać, że boczne wloty powietrza będą zdecydowanie węższe niż w F150. Elementy są tak wąskie, że boczne strefy chroniące kierowcę, tak zwane Side Impact Tubes (SIT’s), które zwykle znajdują się pod osłoną wlotów powietrza, musiały znaleźć sobie inne miejsce. Dzięki temu nowy bolid zyskał dwa dodatkowe skrzydła boczne, umieszczone tuż przed bocznymi wlotami powietrza. Ponieważ trudno jest to opisać słowami odsyłam do szkicu wykonanego przez Giorgio Piolę, który został opublikowany w dzisiejszym numerze Autosprintu. Wspomniane elementy są oznaczone na rysunku cyfrą 5.

Trudno się oprzeć wrażeniu, że pomysł umieszczenia bocznych skrzydeł został zapożyczony z zeszłorocznej konstrukcji McLarena. Oprócz korzyści płynących ze zwężenia bocznych wlotów powietrza, F2012 zyskał element, który będzie separował mocno zaburzone przez przednie koła powietrze od “czystego” strumienia, który zostanie skierowany do tylnej sekcji.