W03 bez tajemnic
Wczorajszy film oraz zdjęcia nowego bolidu Mercedesa, który pojawił się na Silverstone nie były zbyt wyraźne, przez co trudno było wyciągnąć jakieś daleko idące wnioski. Dziś jeden z brytyjskich fanów podzielił się swoimi zdjęciami W03, które udało mi się wczoraj wykonać. Prezentacja, którą Mercedes zapowiedział na 21 lutego wydaje się już tylko formalnością.
Garb na nosie jest tak wielki, że nawet na zdjęciach w niskiej rozdzielczości dało się go zauważyć. Wrażenie potęguje bardzo mały i zaokrąglony czubek nosa, który jest pewną nowością w stawce. Trójkątny wlot powietrza nad głową kierowcy przypomina nieco rozwiązanie zastosowane przez Ferrari w F2012. Tuż za nim da się zauważyć kolejny wlot, który prawdopodobnie służy chłodzeniu skrzyni biegów. Warto również zwrócić uwagę na mocno podcięto oraz zaokrąglone boczne wloty powietrza.
(17 Feb 13:31)
Nie jestem szpecem od aerodynamiki ale jeśli przepisy wymusiły jakieś takie garbate rozwiązania to aż się prosiło o to aby ten opór powietrza w tym miejscy zamienić na jakąś siłę ssącą. Dziury w RB8 mają zniewolić strugę powietrza i pracować tak jak Neway chce. Tak na chłopski rozum im więcej takich strug przecinających bolid wzdłuż tym auto stabilniejsze… albo źle kombinuję.
(17 Feb 13:32)
Przednie skrzydło wygląda bardzo intrygująco…
(17 Feb 13:48)
Mocowane przedniego skrzydła jest dość masywne. Prawdopodobnie ma to związek z systemem F-duct.
(17 Feb 16:20)
Tyl samochodu sprawia kompaktowe wrazenie, zgodnie z reszta z obecnym trendem 😀 mozliwe ze W03 dysponuje zawieszeniem typu pull rod z tylu i stad taki efekt. Poza tym cala bryla jest bardzo spojna i ladna, czego by nie mowic moim zdaniem najladniejszy Mercedes jak do tej pory, w dodatku przedni f-duckt wcale nie musial byc blefem a moze okazac sie sprawnie dzialajacym systemem 😉
(18 Feb 12:42)
Ten dziób wydaje mi się w miarę normalny (może delikutaśnie cieńszy niż obecne standardy)… za to zwróćcie uwagę na to, że monococque w przedniej części unosi się ku górze aż do mocowania przedniego zawieszenia. Czy mi się tylko wydaje? Jeśli tak, to albo zamontowali jakąś atrapę (w co raczej ciężko uwierzyć), albo też podnosząc niejako pozycję kierowcy ku górze, wykombinowali dodatkowe miejsce pod jego nogami i odsłonili większą część podłogi, która tym samym jest w stanie wygenerować większy docisk. Taka luźna teoria… albo zwykłe złudzenie optyczne.
(20 Feb 00:01)
“Wrażenie potęguje bardzo mały i zaokrąglony czubek nosa, który jest pewną nowością w stawce.”
No, w sumie nowość jeśli uznać kilka zaprezentowanych bolidów za niebyłe.