Widoczność podczas ulewy na Sepang
Po wczorajszym wyścigu nie po raz pierwszy mogliśmy usłyszeć komentarze, krytykujące decyzje o wprowadzeniu samochodu bezpieczeństwa oraz przerwaniu wyścigu. Będę jednak bronił szefa zawodów, bo po pierwsze to kierowcy mają bardzo duży wpływ na sytuację, a ich opinie na temat warunków możecie usłyszeć w tym materiale.
Drugim argumentem, niech będzie zdjęcie wykonane przez Alan van der Merwe, kierowcę samochodu medycznego podczas jednego z okrążeń tory, wykonanego podczas ulewy.
Czy ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości?
(26 Mar 14:06)
Przecież to nijak a się do bolidu F1.W tym aucie jest szyba,a w bolidzie nie ma.Co oznacza że jest jeszcze gorsza widoczność.
(26 Mar 14:13)
Dobra, dobra. Nie w takich warunkach dawniej jeździli i nikt się nie cackał. Powinni zmienić nazwę na Formula Dry.
(26 Mar 14:27)
Sokół napisał w ostatniej notce, jak to dawniej “w takich warunkach jeździli”. Bullshit.
(26 Mar 14:22)
Bzdura, to są kierowcy formuły 1, jak nie widzą to niech zwolnią albo jadą innym torem jazdy, niech zamontują im wycieraczki do kasków albo nie wiem co jeszcze, jest to śmieszne
(26 Mar 14:49)
Słyszeliście o “niewidzialnych wycieraczkach”?
Nie mówię tu o produktach za 5pln z hipermarketu ale o profesjonalnych produktach, które powodują, że przy prędkościach powyżej 50km/h można sobie jechać bez użycia wycieraczek w deszczu.
Takie coś mają na wizjerach i woda na wizjerach nie istnieje.
Brak widoczności robi woda w powietrzu.
Ja byłem za przerwaniem wyścigu ale nie dlatego, że kierowcom było źle ale dlatego, że mi się źle to oglądało bo nie było widać kto jedzie.
Niech zamontują błotniki i będzie gites 😉
(27 Mar 09:25)
Tak oczywiscie, zgadzam sie. Specjalne preparaty stosowane na wizjer powoduja ze zmniejsza sie napiecie powierzchowne i woda z wizjera splywa pod wplywem pedu powietrza, i widocznosc jest calkiem niezla. Nie wspomne juz ze kierowcy znaja tory na wylot, kiedys ALO demonstrowal jak zapamietal tor. Mial zamkniete oczy, siedzial na fotelu krecil kierownica w tle lecial filmik z przejazdu po torze. Opoznienie wynosilo jakas sekunde. Wiec o czym my mowimy.
(26 Mar 15:30)
Pal sześć że przerwali wyścig, choć moim zdaniem skoro mogli jechać za SC to mogli jechać i bez niego. WIększe “pretensje” z mojej strony budzi zbyt długie zwlekanie z jego wznowieniem. Skoro zaraz po zjeździe samochodu bezpieczenstwa wszyscy hurtem zjechali do alei serwisowej zmieniać pełne deszczówki na intery to jechać wcześniej sie chyba dało?
(26 Mar 16:44)
Dokładnie tak samo pomyślałem….Zastanawiałem się po co w ogóle robić opony deszczowe skro kiedy pada to nie jeździmy bo jest bardzo niebezpiecznie ale jak da się jechać na interach to jest już dobrze. Ale trzeba też zwrócić uwagę na fakt że kierowcy poparli tę decyzję a to oni wiedzą najlepiej czy była słuszna czy nie.
(26 Mar 15:35)
Ja też uważam, że wygodnie jest przeklinać władze wyścigu i mięciutkich kierowców, będąc niesamowitym twardzielem, nie do złamania, siedzącym w cieplutkim domku przed komputerkiem w swoim foteliku, popijając gorącą herbatkę 🙂
(26 Mar 19:14)
Tak, tylko im placa za to miliony euro. Dodatkowo w Malezji bylo 26 stopni, wiec mieli tam cieplej niz ja w swoim pokoju. Jeszcze niedawno w takich warunkach sie scigali normalnie.
(26 Mar 22:17)
Po co sa opony pelne deszczowe, skoro gdy tylko trzeba z nich korzystac wyscig jest przerywany?
(26 Mar 15:42)
A mnie się przypomniał pojedynek w deszczu RK vs Massa:
http://www.youtube.com/watch?v=rOyvnnNzaKs
Deszczowe warunki im jakoś nie przeszkadzały. Więc teraz pogoda była też ok. Odnoszę wrażenie, że jedynym problemem była rzeczka, która płynęła przez jeden z zakrętów. Zamiast wstawić tam pernamentną żółtą flagę, zatrzymano cały wyścig, a szkoda bo wydarzenie bardzo straciło na widowiskowości. 😉
(26 Mar 16:16)
@MRB
Ok.. mogę się jeszcze zgodzić z tą decyzją sędziów, ale kompletnie nie rozumiem jazdy za sc kilku okrążeń, po to żeby kierowcy od razu z wetów zmieniali na przejściówki. Albo się ścigamy, albo się bawimy.
(26 Mar 16:16)
Może to mało sensacyjne, ale zdjęcie pokazuje raczej jak to wygląda, gdy aparat złapie ostrość w marko na szybkie, a nie tle…
(26 Mar 16:18)
*w makro na szybie
(26 Mar 17:38)
Ludziki pomóżcie! Na jakiej stronce mogę zobaczyć powtórkę GP Malezji??
Szuka i szukam:(
(26 Mar 17:48)
Już mam:)
(26 Mar 18:39)
Masz z Polsatu czy jakąś zagraniczną retransmisję?
(26 Mar 21:50)
Polsatowska.
(26 Mar 22:05)
Dało by się zarzucić linkiem? 😉
(26 Mar 22:25)
Także poproszę 🙂
(26 Mar 17:42)
mrbigstuff
jestes mistrzem jesli chodzi o znajdywanie ciekawych materialow, zdjec, video itp. ale nie zawsze wyciagasz z nich odpowiednie wnioski. Z drugiej strony nie myli sie tylko ten co nic nie robi.
(26 Mar 18:45)
“mrbigstuff
jestes mistrzem jesli chodzi o znajdywanie ciekawych materialow, zdjec, video itp.”
zgdadzam się
“ale nie zawsze wyciagasz z nich odpowiednie wnioski. Z drugiej strony nie myli sie tylko ten co nic nie robi.”
też nie zawsze podzielam poglądy mrbigstuffa, ale tym razem nie można powiedzieć czy wyciąga dobre czy złe wnioski. Nie nam szarym telewidzom oceniać czy mogli się ścigać czy też nie.
(26 Mar 19:03)
Odnośnie “starych, dobrych czasów” należy wciąż małą poprawkę – wysokość podłogi i jej kształt. Kiedyś ta przestrzeń była o wiele większa niż jest obecnie. Faktycznie, samochody z tamtych lat prawdopodobnie radziłyby sobie o wiele lepiej w tych ekstremalnych warunkach niż obecne konstrukcje.
(26 Mar 19:20)
No właśnie dlatego jazda bolidem w tych warunkach byłaby jak rejs poduszkowcem. Ze wzgledu na podłoge w aucie.
(26 Mar 19:35)
Wie ktoś coś na temat komunikatów do Vettela z końca wyścigu?
(26 Mar 19:53)
Wie i wkrótce o tym napisze.
(26 Mar 22:01)
O czym Wy tu, mówicie. Decydujecie za kierowców i sędziów czy “lepiej było jechać za SC czy bez niego, a po co w ogóle było przerywać ten wyścig”. Wyścig trzeba było przerwać, ponieważ w Malezji jak już pada to porządnie. W telewizji tego tak dokładnie nie widać. Co prawda to nie to samo co podczas wyścigu w 2009 ale mimo wszystko był to spory deszcz. Dodatkowo tor Sepang, jak na złość, ma niesamowicie kiepski system odwadniania. Najkrócej mówiąc woda nie nadążała spływać z toru przez co w 3 sektorze zrobiło się jezioro, co Jenson Button nawet przekazał przez radio. I możecie mi wierzyć albo nie ale wpadnięcie w aquaplanning przy próbie wejścia w, nawet średnio szybki, zakręt to ostatnia rzecz, której chciałby doświadczyć kierowca. Bezpieczeństwo kierowców wzięło górę i tak powinno być zawsze. Dlatego zupełnie nie rozumiem niektórych komentarzy.
I pamiętajmy o jeszcze jednej ważnej rzeczy. F1 to sport, który my możemy (tak, “możemy” jest tu bardzo istotne) oglądać. Nie zapominajmy, że tam, na torze jeżdżą prawdziwi ludzie i nie będą dopasowywać się do naszych zachcianek tylko i wyłącznie dlatego, że chcemy oglądać widowisko. Jak ktoś ma ochotę obejrzeć “sport”, w którym wszystko jest robione pod publikę to powinien przerzucić się na oglądanie wrestlingu.
(27 Mar 07:45)
Jeśli F1 nie robią “pod publikę” to mogą od razu ten cyrk zamknąć, bo bez tej publiki (czytaj setek milionów widzów) to nie będzie ich stać na odrzutowe jety i festyn w monte carlo.
(27 Mar 08:10)
To może jeszcze wzorem rydwanów włócznie wystające z felg?
(27 Mar 19:52)
Może mi jeszcze zaraz powiesz, że wyścigi są ustawiane tylko i wyłącznie po to żeby te wszystkie miliony ludzi miały się czym emocjonować, tak jak w serialu. Na prawdę pomyśl zanim coś napiszesz.