Rosberg pokazał siłę Mercedesa
Patrząc na wyniki kwalifikacji, oraz na różnice dzielące poszczególnych kierowców trudno nie odnieść wrażenia, że zmiany regulaminowe mocno wpłynęły na układ sił. Słowo dominacja, tak mocno podkreślane w poprzednich sezonach, nagle gdzieś zniknęło. Idzie nowe, idzie lepsze…
Dzisiejszy wynik Rosberga pokazał prawdziwą siłę Mercedesa. Na nieszczęście dla niemieckich kierowców magiczne zaklęcie działa jedynie w kwalifikacjach. Mimo pierwszej linii na starcie o podium dla Mercedesa może być jutro bardzo trudno.
Dużo będzie zależało od warunków panujących na torze, które będą miały bezpośredni wpływ na zużycie opon. Zaoszczędzony przez Rosberga komplet miękkich opon może pomóc, ale czy wystarczy na wspaniałe tempo wyścigowe McLarena oraz na pieszczącego opony Saubera?
Mimo, że reprezentanci stajni z Woking ruszą dopiero z trzeciej linii, to nadal są głównymi faworytami do zwycięstwa. Hamilton zaznaczył, że tym razem zespół obrał nieco inną strategię, skupiając się na uzyskaniu dobrego tempa w wyścigu, kosztem kilku dziesiątych sekundy w kwalifikacjach.
Kobayashi, który ruszy jutro z drugiej linii jest chyba jeszcze większą niespodzianką niż wyczyn Rosberga. Inżynierowie Saubera bardzo szybko potrafili przełożyć dobre tempo wyścigowe na kwalifikacje, co stawia obu kierowców w bardzo dobrej pozycji w perspektywie kolejnych wyścigów. Ci, którzy do tej pory twierdzili, że wyniki zespołu są w dużej mierze dziełem przypadku będę musieli to szybko odszczekać. Zaryzykuję stwierdzenie, że kolejne podium jest w zasięgu obu kierowców.
W Red Bull złych decyzji ciąg dalszy. To, co dało w poprzednich sezonach ogromny sukces, wydaje się być teraz zmorą zespołu. Konstrukcja zbudowana w oparciu o dmuchany dyfuzor, nie chce współpracować w sytuacji gdy została go pozbawiona. Mit genialnej aerodynamiki zaprojektowanej przez Adriana Newey’a powoli zaczyna upadać. Vettel ostatni raz nie zakwalifikował się do Q3 bodajże w 2008 roku, co musi boleć zarówno samego kierowcę, jak i zespół.
Nadspodziewanie dobrze spisali się natomiast kierowcy Lotusa, którzy nie błyszczeli w sesjach treningowych. Ciężka praca przy ustawieniach bolidu, w zasadzie do ostatniej minuty trzeciej sesji treningowej przyniosła spodziewany efekt. Jeśli szczęście dopisze, to zespół może wywieźć z Chin spory zastrzyk punktów.
Kierowcy Ferrari znowu gdzieś przyczajeni w okolicy dziesiątego miejsca. Brutalna prawda jest taka, że na więcej ich po prostu nie stać. Niepokoić może fakt, że zespół nie poczynił żadnego postępu, w stosunku do tego, co widzieliśmy w pierwszych dwóch wyścigach. Chyba tylko trzęsienie ziemi w Maranello może uratować ten sezon. Jeśli ma nastąpić, to mocne i jak najszybciej, bo inżynierowie zdążyli dość mocno wrosnąć w swoje wygodne fotele.
Jak zwykle czekam na wasze opinie oraz proponuję małą zabawę w typowanie jutrzejszych wyników.
(14 Apr 12:39)
Ach… co za esktaza pod koniec Q2, gdy Vettel spadł na P11 a Webber wykręcił najlepszy czas.
Jednak istnieje prawo karmy, Vettel za swoje buńczuczne zachowanie płaci w tym sezonie, zamiast P1 dołożył jeszcze jedną jedynkę do wyniku 🙂 i oby tak do końca sezonu zostało.
Boję się o tempo wyścigowe Mercedes’ów, ale chyba nie obijali się przez ostatnie 3 tygodnie, więc miejmy nadzieję na poprawę. Typy na jutro, P1 Schumacher P2 Rosberg P3 McLaren lub Lotus (wyłączając groszka).
(14 Apr 12:49)
Jutro: HAM, RAI, WEB, MSC, KOB
(14 Apr 13:01)
ja jednak wierze w RAI 🙂 drugi HAM, trzeci MSC
(14 Apr 13:20)
Moze mi ktos wytlumacczyc, gdzie Rosberg znalazl 0,5 sekundy? Jego kółku musialo byc chyba naprawde bardzo dobre. Liczylem tez na Kimiego, ale cos braklo niestety.
Ale zejdzmy na ziemie. Mercedes jutro ma szanse bliskie zera na zwyciestwo niestety ;/ A szkoda, bo fajnie by bylo zobaczyc Schumiego na pierwszym miejscu. Moje typy na jutro:
1.RAI
2.Button
3.Hamilton
4.Webber
5.Schmuacher
.
8.Vettel
(14 Apr 14:12)
Kolejność w sytuacji gdyby nie padało :
1.BUT 2.RAI 3.WEB 4.KOB 5.SCH 6.ALO 7.GRO 8.PER 9.VET 10.ROS
Hamiltona w trzecim wyścigu sezonu poniesie i nie skończy.
(14 Apr 14:47)
Mercedes jak zwykle błyszczy w kwalifikacjach, co w połączeniu z długą prostą (długa strefa DRS) dało bardzo dobry wynik. Jednak patrząc na wyścigi w Australii i Malezji można stwierdzić, że jutro już tak dobrze nie będzie. Schumacher i Rosberg na początku utrzymają dobre tempo ale z czasem staną się bezsilni i zaczną oddawać pozycje.
Co do typów:
1. Hamilton
2. Raikkonen
3. Webber
4. Kobayashi
5. Button
6. Alonso
7. Schumacher
8. Perez
9. Vettel
10. Rosberg
(14 Apr 15:07)
Mercedes był dzisiaj najszybszy we wszystkich sekcjach toru, więc spowolnić jutro może ich jedynie degradacja opon. Z kolei Raikkonen jutro pewnie niestety nie dowiezie 4 miejsca, bo autentycznie brakuje im prędkości na prostych. Ale jego bolid jest szybki w wolniejszych partiach, więc może się pięknie odgrywać. Saubery po raz kolejny mile zaskakują, oby tylko Kobayashi nie spowodował nieszczęścia w 1 zakręcie. 😉 Zapowiada się ciekawy wyścig, choć walka jedynie o 3 pozycję jeśli chodzi o podium.
(14 Apr 15:24)
Mercedes był szybki, bo mógł sobie pomagać DDRS-em. Jak go zabraknie, to zobaczymy prawdziwe tempo Merca. I obawiam się, że będzie dużo słabsze, jak w poprzednich wyścigach, za to opony polecą w drobny mak.
(14 Apr 15:41)
Mercedes, a konkretnie Rosberg, był najszybszy we wszystkich sekcjach, tych szybkich i tych wolnych. Więc w wolnych partiach będzie trudno go wyprzedzić, a jeśli się to uda, to na prostej odzyska pozycję. Poza tym, nawet w takiej sytuacji, na prostych kondycja opon nie ma wielkiego znaczenia. Więc czemu Mercedes ma nie wywieźć z Chin 1 i 2 miejsca?
Jak dla mnie dużo ciekawiej będzie wyglądała walka o 3 pozycję i dalej. Wielu głodnych sukcesu, a nagroda jedna. 🙂
(14 Apr 16:00)
Bo zapewne Rosberg na zjechanych oponach w zakrętach będzie nadal tak samo szybki.
(14 Apr 16:03)
I zapomniałem dodać, że istotną cechą kwalifikacji jest możliwość korzystania z DRS w dowolnym miejscu toru, a nie tylko w strefie DRS (i to jest odpowiedź na pytanie o szybkość MGP). W Malezji też byli szybcy we wszystkich strefach…
(14 Apr 20:42)
Nieprawda, sprawdź kto był najszybszy w pierwszym sektorze. I prędkość maksymalne również.
(14 Apr 16:37)
Zapowiada sie ciekawy wyścig. Nie stawiałbym na Merca – nie wytrzymają tempa. Wydaje mi się że mogą być tegoroczną pierwszą siłą w Q, zobaczymy jak poprawią tempo wyścigowe i popracują nad degradacja opon.
Wciąż stawiam na Buttona i Hamiltona.
Saubery mają szansę na podium, czai się Kimi.
Nie zapominałbym o Webberze – jutro może będzie trzeba być trochę cierpliwym, nie wszystko zakończy się na pierwszym zakręcie.
Na podium jest jedno miejsce dla Mercedesa i tu stawiałbym na Rosberga.
(14 Apr 16:58)
Widzę tu mały błysk dawnej świetności Brawn GP. Faktycznie Mercedes pokazał dzisiaj klasę i ustawił się w odpowiednim miejscu szeregu nazywanego kwalifikacje. I bardzo dobrze. Dzięki zmianom jakie zaszły w tym sezonie, słowo hegemonia odchodzi do lamusa, a coraz więcej zespołów walczy o ścisłą czołówkę. Wyścig zapowiada się ciekawie, a to dlatego, że McLaren jest trochę z tyłu, a pomiędzy nimi a P1 zmieściło się kilka niespodzianek. Chociaż niespodzianka to w tym sezonie to chyba złe słowo, bo mam wrażenie, że kwalifikacje już do końca sezonu będą kompletnie nieprzewidywalne. A wyścig? Niestety Mercedes nie ma dobrego tempa wyścigowego i nie wróżę im miejsc na podium, mimo, że będę im kibicował. Fajnie by było znów zobaczyć na pudle Schumiego. RedBull musi gonić, Ferrari tym bardziej. Wszyscy jednak jak mantrę powtarzają, że przygotowywali bolidy pod wyścig. Ile w tym prawdy dowiemy się jutro o 9:00 🙂
(14 Apr 18:54)
1. Kobayashi
2. Button
3. Raikkonen
4. Perez
23.Karthikeyan( na 55 okrążeniu Narain do inżyniera “wyprzedziłem jakiegoś ogórka”)
24.Vettel
(14 Apr 19:35)
Akcjonariusz Daimlera chce, aby Mercedes poszedł drogą BMW i zakończył swoją przygodę z F1. Ingo Speich, dyrektor finansowy i akcjonariusz Union Investment podczas walnego zgromadzenia wyraził rozczarowanie słabnącą pozycją Mercedesa na rynku motoryzacyjnym. Konkurencja w postaci Audi i BMW sprawia, że koncern z siedzibą w Stuttgarcie nie jest już liderem.
REKLAMA Czytaj dalej
– Mercedes nie jest już punktem odniesienia w sektorze premium – powiedział Speich podczas walnego zgromadzenia, sugerując jednocześnie, że Mercedes śladem BMW powinien wycofać się z F1. Według relacji “Die Presse” jego wystąpienie wywołało oklaski wśród pozostałych uczestników spotkania.
Warto również przypomnieć, że Mercedes nadal nie podpisał nowego Concorde Agreement, które jest niczym konstytucja F1
(15 Apr 01:59)
proponuję zabawę w obstawianie wyników wyścigu, obstawiamy podium (po 1 punkcie) i jedno dowolne miejsce (za 2 punkty) po wyscigu podliczamy punkty i spr kto najlepiej typował, przykład
1. HAM
2. BUT
3. RAI
7. KOB
co Wy na taki system?
(15 Apr 10:30)
@F1
Twój system sie nie sprawdził.
Wygrał Nico, szkoda Schumiego, ale wg mnie najwiekszym przegranym przez strategie jest Raikkonen. To był jeden z lepszych wyscigów jaki ogladałem.
(15 Apr 11:01)
Ferrari jest niby tak słabe, że Alonso stać w Q zaledwie na pierwszą dziesiątkę, ale z drugiej strony czołówka jest dość blisko siebie. Alonso w Q2 tracił zaledwie 0,3 sek do najlepszego i poprawa o ok 0.5 sek względem innych kierowców spowodowałaby, że Alonso mógłby nawet wygrywać. Moje zdanie jest takie- jeśli rzeczywiście Ferrari poprawi się mocniej niż inni, a jest to możliwe ze względu na finanse i doświadczenie, to całkiem realna jest walka o mistrzostwo (prędzej jednak indywidualnie niż drużynowo). Stawka jest (i być może będzie) na tyle wyrównana, że dość prawdopodobne jest to, że do końca sezonu nie będziemy wiedzieli, kto wygra. I o to przecież chodzi.