Garbaty McLaren przyśpieszy?
Jeśli wierzyć włoskim dziennikarzom, to nowy kształt nosa bolidu McLarena jest jedynie wstępem do poważniejszych zmian, które powinniśmy zobaczyć już wkrótce. Dzisiejsze wydanie La Gazzetty sugeruje, że McLaren jako jeden z pierwszych zespołów zdecyduje się pójść drogą Mercedesa i zaadaptuje w do swojej konstrukcji DDRS. Jak wiadomo nos oraz przednie skrzydło są sercem oraz płucami tego systemu.
Ross Brawn w jednym z wywiadów przyznał, że koszt budowy samego kanału zamyka się w kwocie 1000 funtów, a największym wyzwaniem dla inżynierów konkurencyjnych zespołów będzie znalezienie miejsca pod poszyciem bolidu. Zdjęcia z testów w Mugello sugerują, że specjaliści z McLarena, znani z szaleńczych pogoni w trakcie sezonu właśnie tego miejsca szukają. Więcej na ten temat powinniśmy usłyszeć już w Barcelonie.
(08 May 15:41)
W przypadku DDRS nos- a raczej jego kształt- nie ma żadnego wpływu na działanie systemu. Zmiana wysokości nosa jest zupełnie odrębną od DDRS modyfikajcą aerodynamiczną. Nie jest to też kwestia szukania miejsca na kanały dla systemu. Największy wysiłek w tym obszarze to wygospodarowanie na nie miejsca w monokoku- wokół kokpitu i ominięcie ciasno spakowanych a. elektroniki, b.hydrauliki c.mechaniki przedniego zawieszenia ulokowanych przy przedniej grodzi.
(08 May 16:47)
Skoro otwór przy DRS jest legalny to czemu nie skierować powietrza pod dyfuzor na dole czy coś podobnego a przy aktywacji DRS by się zamykał.
Jak ktoś opracuje takie rozwiązanie to chce prowizje 🙂
(08 May 17:27)
A co dało by zwiększenie docisku tylnej osi na prostej przy aktywnym DRS?
(08 May 18:00)
Jak to co? Zmniejszenie prędkości maksymalnej, to proste akurat jest 🙂
(08 May 19:41)
Takie rozwiązanie zostawiało by w tyle konkurencje po za prostymi, ale tylko w treningach.
(09 May 00:50)
A w jaki sposób?
(08 May 19:35)
“to czemu nie skierować powietrza pod dyfuzor na dole czy coś podobnego a przy aktywacji DRS by się zamykał.”
a po cholere?
(08 May 16:57)
Oby McLaren szybko skopiował i znowu odzyskał status lidera mistrzostw. Sauber jak wiadomo już poddał się w kopiowaniu DDRS. Ciekawe jak z RBR i Lotusem.
(08 May 17:04)
Patrzę na te zdjęcia rzekomo garbetego mclarena i ni cholerę garba tam nie widzę. Na innych serwisach też tak go nazywają… Pewnie jak zwykle wyszło tak, że pierwsza osoba, która o tym wspomniała tak nazwała nowy nos i reszta papuguje…
(08 May 17:14)
Bo tam nie ma żadnego garba, jest tylko trochę wyżej podniesiony nos.
(08 May 19:03)
Chyba niżej opuszczony, a nie na odwrót tak jak napisałeś 😉
(08 May 20:13)
Z DDRSem teraz będzie pole do popisu i duzo do zrobienia. Zobaczymy kto miał lepszy pomysł?..
(08 May 23:38)
Chyba mnie nie zrozumieliscie, w obecnej sytuacji szczelina jest odsłonięta przy aktywnym DRS ja mówie o odsłoniętej szczelinie przy nieaktywnym DRS i skierowaniu powietrza pod podłogę
(09 May 00:51)
A jakim cudem chcesz mieć tą szczelinę przy wyłączonym DRS? Przecież wszelkie takie mechaniczne wspomaganie jest niedozwolone.
(09 May 08:09)
Można zaprojektowac kanały w dowolny sposób i przepływ, wlot lub wylot. Ważne że jest mechanizm zamykający zgodny z przepisami.
(09 May 08:18)
Można stworzyć takie rozwiązanie o którym wspomina VID. teoretycznie, bo praktycznie to tylko od nowego sezonu, jesli regulamin sie nie zmieni. W tym momencie takie zmiany są nierealne nie tylko ze wzgledu na koszty ale i na problem konstrukcyjny. To wymaga ogólnej zmiany aerodynamiki i przepływu wokól bolidu.
(09 May 10:58)
No dobra, ale co ono by dało? Bo system musiałby być pasywny, czyli włączać się sam przy wyłączonym DRS. W ten sposób DRS wygasza tylne skrzydło, kanały powietrzne dmuchają dyfuzor i co? Wychodzimy na zero?
(09 May 10:32)
Jak niedozwolone? Mercedes je posiada.
Ja umieścił bym szczeline kilka centymetrów wyżej pod innym kątem i po sprawie ale moze to dla mnie jest tylko proste hehe
(09 May 10:57)
Chłopie, ale Ty nie wiesz o czym piszesz. Układ Mercedesa jest pasywny. Szczelina odsłania się po włączeniu DRS. Ma ona za zadanie zmniejszyć docisk aerodynamiczny.
Więc nawet jakbyś próbował zrobić szczelinę, która będze dmuchać dyfuzor to ona nic nie da, bo równocześnie DRS będzie wygaszał skrzydło i w najlepszym wypadku odzyskasz tyle docisku, ile tracisz przez włączony DRS.
Proste?
(09 May 20:54)
W Mercedesie działa to tak ze otwarty DRS odsłania wlot. Ale może też być tak że otwarty DRS zasłania wlot, wtedy kanaliki dmuchały by przy zamknietym DRS.
(09 May 12:54)
Ale po co to powietrze w dyfuzorze z wyższej szczeliny?
(09 May 12:55)
Szczelina Mercedesa działa tylko przy aktywnym DRS moja natomiast odwrotnie na całym dystansie wyścigu a przy aktywnym DRS by się zaklejała , spaliny dmuchały przez cały czas i nikt nie mówił po cholere, ide pogadać z Adrianem bo mnie nie rozumiecie 🙁
(09 May 13:38)
Jakie spaliny? Przez DDRS nie płyną żadne spaliny.
(09 May 13:43)
Ale o co się rozchodzi?! Gdzie to powietrze chce kierować i po co?
(09 May 15:06)
Chodzi o to, że mozna coś zrobić. Jest mechanizm zamykający\otwierający(ddrs a’la Mercedes), kanały można zaprojektować dowolnie, z otworem w kazdym miejscu. To może również działać przy zamkniętym ddrs. Jest wiele możliwości.
(09 May 19:18)
Nie może, bo wtedy będzie to układ aktywny, a aktywne wspomaganie aerodynamiki jest zabronione.
(09 May 20:47)
Może, odwrotnie w stosunku do Mercedesa.
(09 May 22:03)
W tamtym wątku jakoś nie da się odpowiedzieć, nie wiem dlaczego.
Odwrotnie do Merca powiadasz. Tylko ja widzę jeden problem. Musiałbyś dmuchać dyfuzor. A dmuchanie dyfuzora jest od tego roku jakby nielegalne.
(09 May 22:14)
Nie wiem na co kierować ten strumień, to trzeba wyliczyć. I dumuchanie dyfuzora jest zakazane ale dmuchanie spalinami a nie powietrzem ;
(09 May 15:39)
@SKR twój pierwszy komentarz wygląda jak opinia experta, ale ostatni no totalny brak wyobrazni.
To ja zadam ci pytanie po co kierowali gazy spalinowe pod podłogę.
(09 May 17:42)
Z tego co wiem to chyba nikt nie dmuchał spalinami pod podłogę…
(09 May 19:19)
Po nic, bo nigdy ich tam nie kierowali. Dmuchali dyfuzor, a on podłogą nie jest. I nie dmuchali pod, a w dyfuzor.
(09 May 22:22)
dmucha się NA końcówki dyfuzora, z góry płasko na jego koniec. I dyfuzor jest podłogą lub jak kto woli podłoga w kształcie dyfuzora, a jego końcówki to są te jakby dziwnie wytłoczone kształty na końcu podłogi za tylnymi kołami.
(10 May 09:54)
Na co się dmucha? Ty o prawie Bernoulliego słyszałeś? Aerodynamik bez wiedzy o podstawowym prawie dotyczące przepływu? Dyfuzor nie jest podłogą, bo podłoga jest płaska, a zakończeniem podłogi mającym przyspieszyć przepływ- właśnie poprzez zastosowanie prawa Bernoulliego. Jak go będziesz dmuchał, czymkolwiek, to będzie dmuchany i FIA się przyczepi. Poza tym jest jedno ale, o którym też musisz wiedzieć, skoro sie podpisujesz jako aerodynamik. Po to się kombinowało z mapami żeby przepływ gazów wydechowych był ja najbardziej laminarny. Jak chcesz kontrolować ciśnienie przepływającego powietrza? Potrzebny będzie następny układ aktywny i leżysz.
(09 May 15:55)
Twoje powietrze z kanalika na skrzydle ma się tak do gazów spalinowych, jak dmuchanie na kostkę lodu do klimatyzacji… wytłumacz mi wreszcie, bo dopytuje się o to od kilku postów- w jaki sposób chcesz wykorzystać to powietrze, w którym konkretnie miejscu i co ono ma robić?