Czarny R30
Wczoraj zakończyły się trzydniowe testy Pirelli na torze w Jerez, o których pisałem w poniedziałek. Firma jak na razie nie udostępniła żadnych materiałów z jazd, ale dzięki Twitterowi możecie zobaczyć jak prezentuje się R30 w czarnych barwach.
(10 May 14:51)
Ładny 🙂
(10 May 14:54)
No ok, ale czy dorobili temu bolidowi DRS? Wsadzili tam KERS? Parzcież to także ważne elementy “układanki”.
Pozdro.
(10 May 15:27)
W testach opon?! A co to ma do rzeczy? Skąd wiesz co testowali…
(10 May 17:33)
DRS może mniejsze ale KERS ma chyba spore znaczenie dla opon.
(10 May 18:45)
http://www.f1talks.pl/2012/03/07/r30-nowym-samochodem-testowym-pirelli/
”Podobnie jak używana do tej pory Toyota TF109, R30 zostanie dostosowany do obecnych wymagań regulaminowych oraz zyska nowe, czarne malowanie. Włoski producent planuje w tym sezonie cztery lub pięć dni testowych min. na Spa, w Barcelonie, Jerez oraz Monzy.”
DRS raczej nie ma; nie widac mechanizmu do otwierania skrzydla.
KERS zmienia wlasciwosci bolidu przy dochamowaniach wiec moze na to zwracili uwage…
(10 May 15:29)
W kokpicie chyba.. ktoś przebrany za Mikę Salo.
(10 May 17:55)
a to nie ten Jaime od nietrzymania szklanki???
(10 May 18:52)
To on 🙂
di Grassi mial dzis czarny kask
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150946673621159&set=a.409699366158.202246.123544026158&type=1&theater
(10 May 20:17)
TOMASH
Jeżeli chodzi ci o tą lotke która przytrzymuje skrzydło to w bolidzie Mercedesa też jej nie ma a DRS jest
(10 May 21:13)
Od razu wyglada ‘szybciej’ ;p
(10 May 22:02)
W Mercedesie mechanizm jest umieszczony w sekcjach bocznych tylnego skrzydla (endplates) przez co sa one obrobine grubsze w okolicy samego mechanizmu. Dla porownania:
Mercedes:
http://f1zoom.co.cc/?year=2012&race=mugello050104&img=237&full=1
Pirelli-Spec r30:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150946673621159&set=a.409699366158.202246.123544026158&type=1&theater
pozatym skoro Pirelli dostalo samochod z Enstone, r30 mialo by raczej ten sam mechanizm co e20??
(11 May 14:42)
Myślałem, że chodzi ci o tą lotkę. Skoro jesteś taki mądry to kto normalny dałby skrzydło używane w samochodzie na obecny sezon na testy. Nie byłoby mowy o podróbce u konkurencji.
(11 May 17:37)
czyli wiecej sensu mialo by projektowanie calkowicie innej koncepcji do samochodu ktorego nie bedzie sie uzywalo…
(11 May 20:05)
Nie więcej sensu ma wzięcie całego skrzydła z R31
(11 May 22:21)
Macie wybitne problemy.
DRS bądź jego brak nie na najmniejszego znaczenia w pracy nad oponami. Z ich punktu widzenia to całkowicie nieistotne, gdy co jakiś czas na prostej spadnie opór… Wulgaryzując tematy; rozwój opon dotyczy ich pracy w zakrętach.
Fazę ładowania KERS można perfekcyjnie zasymulować poprzez konfiguracje ECU.