Red Bull mocno obok regulminu
FIA, która już w poniedziałek po zakończeniu weekendu wyścigowego w Monako zajęła się sprawą podłogi Red Bulla, wykazała się dużą dociekliwością. Specjaliści pracujący dla federacji nie tylko wykazali, że otwór wykorzystywany w RB8 jest niezgodny z regulaminem technicznym, ale również znaleźli nieprawidłowości w układzie chłodzenia przednich hamulców. Według informacji przekazanych przez niemiecki Auto Motor und Sport zespół z Milton Keynes wykorzystywał część powietrza pochodzącego z wlotów chłodzenia hamulców, do poprawienia właściwości aerodynamicznych przednich kół.
Zasadę działania systemu możecie zobaczyć w animacji autorstwa Giorgio Piola, opublikowanej przez AMuS.
Informacje o niezgodnej z przepisami podłodze, z którą Red Bull przejeździł trzy ostatnie wyścigi oraz o stosowanym od początku sezonu nielegalnym systemie chłodzenia hamulców stawiają zespół w bardzo niekorzystnym świetle. Dużo spekuluje się o korzyściach, jakie kierowcy RB8 czerpali z obu rozwiązań i choć ekipa będzie temu stanowczo zaprzeczać, to ich brak może mieć znaczący wpływ na tempo kwalifikacyjne. Pierwszy test już za kilka godzin i choć wyniki pierwszych dwóch treningów są obiecujące, to w finałowej rozgrywce może zabraknąć cennych ułamków sekund.
(09 Jun 13:24)
Zaraz, a ten patent McLarena jest bezpieczny?
(09 Jun 17:41)
Jest, bo on nie wpływa na aerodymikę. Przynajmiej w teorii.
(09 Jun 15:33)
RBR to od zawsze były szuje
(09 Jun 19:28)
rozumiem, ze te zmiany wprowadzili w obydwu bolidach na te kwalifikacje?
Jesli tak, to klasyczna logika w wypadku RBR i w szczegolnosci Vettela, nie dziala. Chlopak pozamiatal do spodu.