GP Londynu
Jeszcze kilka godzin temu informacje o organizacji ulicznego wyścigu w Londynie, przekazane przez Berniego Ecclestone’a traktowałem z dużym przymrużeniem oka. Ujawnienie informacji dziwnie zbiegło się z ogłoszeniem wyroku dla bankiera, który miał przyjąć od szefa jedynki łapówkę w wysokości 56 milionów dolarów. Jednak po obejrzeniu materiału, który został kilka minut temu udostępniony przez firmę Santander nie mam wątpliwości, że sprawa jest poważna.
Co Wy na to? Ja jestem za, choć mam nadzieję, że realizacja planu rozegrania wyścigu na ulicach Londynu nie będzie ciosem wymierzonym w Silverstone.
(28 Jun 20:53)
Mnie nigdy Silverstone nie kręcił więc wolałbym Londyn ale wiadomo moje zdanie raczej nie będzie się liczyło 😉
(28 Jun 22:23)
Nie byłoby wielkim problemem zmieścić to w kalendarzu jako GP Europy.
(30 Jun 12:28)
Przeczytałem Twój komentarz i w głowie zaświtała mi fajna myśl. Ciekawie by było gdyby GP Europy co roku było organizowane na innym torze. Uliczne tory w stolicach całej Europy. To by przyciągnęło co roku masy kibiców. Co o tym myślicie?
(30 Jun 14:35)
napisz do Berniego co o tym myśli:)
(02 Jul 12:34)
Albo inaczej wprowadzić GP Mistrza. Przywilejem zwycięzcy w danym sezonie jest wskazanie miastwa w swoim kraju, w którym w przyszłym sezonie zostanie rozegrane tzw. GP Mistrza.
Zakładając że będą to wyścigi uliczne. nigdy wcześniej nie organizowane widowisko byłoby naprawdę ciekawe.
(28 Jun 22:40)
Po takiej zapowiedzi trudno nie oczekiwac takiego wyscigu. Dodatkowo wyglada to na nocny wyscig. Wydaje sie to byc cos wspaniałego.
(28 Jun 23:21)
Jak już kiedyś pisałem na innej stronie. Denerwuje mnie to, nawet bardzo, ponieważ co chwile wypadają jakieś TORY WYŚCIGOWE wybudowane po to aby odbywały się na nich WYŚCIGI na rzecz torów ulicznych. Nie długo będzie tak że zamiast jednego toru ulicznego jakim było Monako, będzie jeden wyścig na prawdziwym torze… Za rok(albo teraz, dokładnie nie pamiętam) ma pojawić się uliczny tor w USA, mówione tez było o torze ulicznym w Argentynie. Nie długo okaże się że tory uliczne to też nie właściwe miejsce na wyścigu i powstanie tor na parkingu podziemnym, następnie będzie gp centrum handlowego… W jakim kierunku zmierza ten sport? Wyeliminowania wszystkich klasycznych, nie zmiernie ciekawych torów na rzecz ścigania się w miastach gdzie zazwyczaj nie ma miejsca na wyprzedzanie? Już mamy Singapur, Walencje, Monako, a będzie jeszcze USA, do tego mogą dołączyć Argentyna i Londyn. A gdzie takie wyścigi jak GP Francji, GP USA na torze Indianapolis, GP Austrii na A1 ring wiele innych bardziej ciekawych a przede wszystkim przystosowanych do wyścigów obiektów?
Quo Vadis F1…?
(29 Jun 07:26)
Tory uliczne były od zawsze.
A owale, meh.
(29 Jun 08:59)
Trudno się z Tobą Expel nie zgodzić.
Rozumiem, że tory uliczne to jakaś odmiana itd., ale jak czytam że Bernie ma pomysł żeby dofinansować GP na ulicach Londynu z kasy Formuły 1, w czasie kiedy np. GP Belgii (przez wielu uważane za jedne z ciekawszych) ma problemy finansowe to wywołuje to u mnie pewne niezadowolenie.
(29 Jun 13:51)
Bo na Spa nie przychodzi nawet 50 000 kibiców. Co roku jest coraz gorzej. W tym roku może być nawet mniej niż 40 000 kibiców, bo termin wyścigu na Spa jest na początku września, czyli po sezonie urlopowym w Europie Zachodniej.
A na GP Londynu mogłoby się pojawić nawet 200 000 kibiców.
(29 Jun 15:38)
Spodziewam się, że Bernie nie bez powodu chcę wydać tyle kasy (jest to dobra inwestycja).
Jednak dla mnie ‘szarego’ fana raczej nie jest to dobra decyzja.
(28 Jun 23:25)
Jestem za , mieszkam 25 minut od centrum 😀
(29 Jun 09:41)
Przecież to oczywisty chwyt PR. Dziadzio próbuję zamaskować i uciszyć aferę łapówkarską. Jeżeli jesteś organizatorem GP i musisz wyłożyć potężne pieniądze na licencje FOM, to można dostać szewskiej pasji kiedy Ecclestone, który normalnie nie chcę opuścić ani dolara, deklaruję sponsoring. Nie ma czym się ekscytować ,nigdy nie dojdzie do czegoś takiego, byłby to cios w całą instytucję jaką jest F1. Mam nadzieję ,że prokuratorzy i sędziowie niemieccy nie ugną się i nie dadzą się przekupić. Bardzo fajnie by wyglądał Anglik w paskach.
Gripkowsky dostał wyrok za przyjmowanie łapówki a nie za wymuszanie jej, więc wyrok powinien być kwestią czasu.
(29 Jun 12:25)
Zgadzam się. Poza tym wstępnie wyznaczony tor ma przebiegać w okolicy najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Londynie, np. pałac Buckingham. Zamknięcie centrum Londynu na 3/4 dni wyścigowe wydaje się upiornym pomysłem, bardzo trudnym logistycznie. Poza tym do Londynu jeździ mnóstwo turystów, którzy chcą oglądać Londyn, a nie GP. Wszystcy myślą o zyskać z GP a nikt chyba na razie nie pomyślał o stratach, jakie może ponieść Londyn z turystów, którzy wtedy nie przyjadą. Czytałam różne wypowiedzi na brytyjskich forach i londyńczycy uważają pomysł za poroniony.
(29 Jun 12:26)
I w ogóle Bernie deklaruje, że wyłoży kasę??? Aha już to widzę…
(29 Jun 12:45)
dla zainteresowanych, tu można obejrzeć filmik z symulatora: http://www.lgp2012.com/
całkiem fajnie wygląda
(29 Jun 11:05)
Brak mi słów. I TAKIE MA BYĆ F1, wyścigi na takich torach będą niesamowite.
(29 Jun 20:01)
2x Anglia
2x Hiszpania
2x USA
Może warto jednak po 1 wyścigu na dany kraj? Są inne kraje marzące o organizacji.
Pije tu oczywiście do nas. Co prawda nikt nam kasy nie wyłoży, ale stać nas na to by robić drogi, które po 2 tygodniach od hucznego otwarcia się zapadają(gdańsk). Tylko bogacza stać na to by remontować drogi 2tyg po otwarciu więc może trochę kaski na porządny tor w naszym kraju by się znalazło?
(29 Jun 20:53)
robertrobert, co za emo
otóż wyścigi organizują ci, którzy mają a. chęć b. kasę c. możliwości (drobne odstępstwa w uzasadnionych przypadkach)
na razie nie mamy b ani c, jak znajdziemy b (w prywatnych kieszeniach) to może będziemy myśleć o c
publicznej kasy w to proszę nie mieszać, zwłaszcza niezbyt mądrym argumentem o lokalnej niedoróbce
(30 Jun 14:33)
jakby każdą lokalną niedoróbkę zaznaczać kropką powstała by mapa polski. Także przykład dobry.
Nie wiem co rozumiesz przez swoje “c. możliwości” wymieniłeś w osobnym pkt kasę, więc w tym pkt o nią nie chodzi. Także może o miejsce? wykonawców? Wykonawcy nadzwyczajni potrzebni nie są więc przyjmijmy, że mamy. Miejsce? Mamy go całą massę(nie mylić z Felippe) Np. można tor poznać przebudować i dostosować do standardów F1. Dla chcącego nic trudnego. Jedynie kasy brak, ale o tym wspomniałem w przykładzie, więc tak na prawdę kasę mamy tylko przestańmy ją trwonić.
(30 Jun 15:15)
Nie mamy możliwości bo nie mamy miejsca (kasa na zorganizowanie wyścigu to osobny temat). A naprawa drogi nastąpi z pieniędzy wykonawcy, który na pewno się do żadnego toru nie dołoży.
(30 Jun 20:32)
Nie mamy miejsca- no proszę Cię. Nie wiedziałem, że Polska jest tak zabudowana, że kawałka miejsca na tor się nie wygospodaruje. Dobrze wiedzieć.
(30 Jun 21:13)
Więc możesz promować organizację wyścigu F1 na Polskich Drogach i Bezdrożach, jak już postanowiłeś udawać że nie wiesz o co chodzi.
(01 Jul 14:04)
będzie kasa , będzie tor! możliwości jest wiele…
(29 Jun 21:17)
Ten tor byłby gorszy od Walencji, stop&go praktycznie z jednym torem jazdy, widać że robiony na szybko Ecclestone ma mózg, bo to świetne zagranie w czasie gdy maja go zamknąć no i niech zamkną, wkońcu
(30 Jun 12:40)
Ej, poważnie, chciałbym obejrzeć ten wyścig. Jest tylko jeden problem – w takiej konfiguracji toru na pewno się nie odbędzie. Powód? Prosty. Ze względów bezpieczeństwa nie będzie opcji, żeby przejechać pod łukiem. Jeżeli ktoś tam się rozwali, a na pewno się rozwali, to od razu jest czerwona flaga. Także zgodzę się ze zdaniem, że to tylko chwyt PR.
(30 Jun 17:26)
Przecież Bernie wypowiadał się na ten temat i powiedział, że nie skorzysta z propozycji jednego ze sponsorów McLarena. Mam tu na myśli układ toru.
(30 Jun 21:58)
To oczywiste, że to jedna wielka reklama Santandera…
(30 Jun 23:17)
“Plany szefa Formuły 1 są ponoć oddzielone od tych, jakie ma jeden ze sponsorów zespołu McLaren, który chce zorganizować pokaz na wyznaczonej trasie w Londynie. Idea zorganizowania wyścigu wokół stadionu Olimpijskiego, ponoć także nie przypadła do gustu Ecclestone’owi.”