Tooned czyli McLaren w kresce
Podczas GP Wielkiej Brytanii telewizja Sky wyemitowała pierwszy odcinek kreskówki z udziałem kierowców McLarena. Ekipa z Woking zdecydowała się na produkcję, aby wzmocnić rozpoznawalność marki oraz dotrzeć do najmłodszych fanów sportów motorowych. Odpowiedni poziom przedsięwzięcia ma zapewnić zaangażowanie zdobywcy Oscara, studia Framestore, choć brytyjski producent wspomina również o utworzeniu nowego działu firmy pod nazwą McLaren Animation. Dodatkowym atutem kreskówki jest udział kierowców zespołu, którzy użyczyli głosu swoim animowanym odpowiednikom. Efekty ich pracy możecie obejrzeć poniżej.
Choć dla wielu inwestycja, bo tak trzeba to nazwać, w kreskówkę może wydawać się mało istotna, a wręcz pomijalna, to McLaren może sporo wygrać. Wejście na grunt, do tej pory niezbadany zarówno przez władze F1 jak i pozostałe zespoły może dać nadspodziewanie dobry efekt. Dobry produkt, a takim wydaje się produkcja studia Framestore, sprzeda się sam, a przy okazji będzie można przemycić loga sponsorów oraz znacznie zwiększyć liczbę odbiorców, bądź co bądź, reklamy. Patrząc na sukces jaki odniosła w ostatnim czasie gra Angry Birds łatwo sobie wyobrazić, że przeniesienie popularności “produktu” na inne dziedziny życia (gry, zabawki, gadżety) będzie jedynie kwestią czasu. Niezależenie od punktu widzenia, pomysł wydaje się strzałem w dziesiątkę. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że McLaren po uporaniu się z problemami w pit stopach oraz premierze kreskówki weźmie się w końcu do roboty i pokaże swój ogromny potencjał również na torze.
(10 Jul 11:14)
“NO RACING TODAY!!!” Oby kolejne GP wychodziły im równie genialnie jak kreskówka 😉
(10 Jul 12:27)
Dlaczego Lewis ma jasną karnację ?
(10 Jul 12:35)
Bo nie chce chodzić do stewardów?
(10 Jul 14:19)
haha dobre
(11 Jul 07:52)
Szkoda, że w tym PRowo-Marketingowym amoku Mclaren zaczyna zapominać co jest w F1 najważniejsze – wynik. To dzięki wynikom są fani, nie dzięki kolejnym wysilanym viralom, czy 3 rzędnej kreskówce. Jakoś gubi się ten zespół pod ciężarem prób zadowolenia każdego, zwiększenia zasięgu, targetowania itp. itd. Na chwilę obecną – przerost formy nad treścią.