Krótką serią w poniedziałek
Początek tygodnia wyścigowego zwykle sypnie większą porcją informacji. Ich specyfika jest taka, że zwykle nie nadają się na oddzielną historię, ale z drugiej strony grzechem byłoby o nich nie wspomnieć. Dlatego pozwolę sobie w formie “szybkiej serii” zmieścić kilka istotnych informacji w tym wpisie.
Najważniejszą informacją dzisiejszego poranka jest zakończenie przez zespół Marussia wewnętrznego śledztwa, dotyczącego wypadku podczas testów na lotnisku w Duxford. Po dwóch tygodniach prac, specjaliści zespołu wykluczyli samochód, jako przyczynę wypadku, w którym ucierpiała Maria de Villota. Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy po przeczytaniu takiego oświadczenia, to próba zrzucenia całej odpowiedzialności za wypadek na hiszpańską zawodniczkę, ale oprócz błędu kierowcy należy rozważyć błędy proceduralne, które mogły mieć miejsce podczas przygotowań do testów.
O tym, że sezon ogórkowy będzie przybierał na sile pisałem kilka dni temu i scenariusz wydaje się potwierdzać. Felipe Massa, mimo dobrych występów w ostatnim czasie, kolejny raz został wysadzony z fotela. Pierwszym z kandydatów do zastąpienia Brazylijczyka ma być Heikki Kovalainen, który swoim zaangażowaniem w rozwój zespołu Caterham zrobił na włodarzach Ferrari ogromne wrażenie. Druga plotka jest nieco bardziej tajemnicza, ale z drugiej strony pochodzi z dość wiarygodnego źródła. Masse ma zastąpić jeden z czołowych kierowców, który dla fotela w Ferrari zerwie obowiązujący kontrakt. Możliwości jest wiele…
Lewis Hamilton, który w ostatnim czasie dość krytycznie wypowiadał się o formie zespołu nieco spuścił z tonu. Brytyjczyk zasugerował, że podczas zbliżającej się przerwy usiądzie do rozmów z przedstawicielami McLarena i zdecyduje o swojej najbliższej przyszłości. W wywiadzie udzielonym agencji R-Sport możemy przeczytać, że po trzynastu latach współpracy z zespołem z Woking, kilka nieudanych wyścigów nie ma dla kierowcy większego znaczenia. Hamilton raczej pozostanie w zespole na kolejny sezon, szczególnie, że miejsca w innych czołowych zespołach wydają się być już zajęte.
Zespół Caterham, po niepowodzeniu na Silverstone, ponownie zapowiada nawiązanie walki z zespołami środka stawki podczas dwóch najbliższych wyścigów. Dane zebrane przed tygodniem mają pozwolić odblokować cały potencjał drzemiący w nowym pakiecie aerodynamicznym. Poprawa osiągów bolidu jest ważna nie tylko ze sportowego punktu widzenia. Jeśli nowy pakiet aerodynamiczny pozwoli zmniejszyć dystans do zespołów środka stawki, to być może Heikki Kovalainen zechce kontynuować współpracę z zespołem Caterham w kolejnym sezonie.
W piątek Dani Clos otrzyma w piątek trzecią już w tym sezonie okazję, poprowadzenia bolidu zespołu HTR. Inny młody kierowca, związany z hiszpańskim zespołem, Ma Qing Hua bardzo mocno przeżył udział w zeszłotygodniowych testach na Silverstone.
(16 Jul 14:11)
Sorry, że nie w temacie ale właśnie oglądałem film o Ayrtonie Sennie i trafiłem na końcówkę. Film leciał na Canal + film czy ma ktoś może pojęcie czy jest jakaś powtórka ?
(16 Jul 14:19)
Zassaj sobie: http://torrentz.eu/search?f=senna+2010
(16 Jul 15:53)
Kolega NIB, chyba miałeś na myśli, “ukradnij sobie”… W merlinie ten film kosztuje 49zł, to chyba nie majątek… Zwłaszcza dla fana F1.
(16 Jul 19:59)
jest wiele stron takich jak zalukaj.tv gdzie można w legalny sposób oglądać filmy online.
(17 Jul 12:38)
A pewnie że ukradnę! nie będę przecież płacił tym którzy nas okradają…
(16 Jul 14:23)
Wielkie dzięki
(16 Jul 15:04)
“jeden z czołowych kierowców, który dla fotela w Ferrari zerwie obowiązujący kontrakt”
Button czy Rosberg by to miał być?
Raikkonnena by raczej nie chcieli, Vettel nie przyjdzie w taki sposób.
(16 Jul 15:20)
Po cichu liczyłem też na “KOVala” ale “Flip” Massa ma lepsze Cv. Na dzień dzisiejszy można zaryzykować zmianą. Nic nie tracą.
HAM i ALO – ta wersja już była sprawdzana. Raczej nie wypali.
A może by tak “Plastora” Maldonado -kaskadera do Ferrari.
Button to ciekawa opcja. Pokazał już raz że potrafi dobrze zmieniać zespoły.
(16 Jul 15:37)
A ja zrobie zamieszania ;] Co powiecie na Pereza?
(16 Jul 16:10)
Perez nie jest na razie czołowym kierowcą, a Ferrari lubi doświadczonych. Not.
(16 Jul 20:34)
Hm… To nie takie głupie. W końcu doświadczony nr 1 już mają. A i dzianych sponsorów można by przejąć…
(17 Jul 00:30)
Dzianych sponsorów dla Ferrari? A na co im kolejni? Oni nie cierpią na brak kasy, będą się raczej zapatrywać na osiągnięcia i doświadczenie danego kierowcy niż na sponsorów stojących za nim…
(17 Jul 12:00)
Mylisz się tak bardzo, że nie wiem od czego zacząć…
1. Twoja dziecięca prostolinijność jest urocza, ale tutaj nie pasuje. Nigdy nie było i nie będzie w tym sporcie ekipy, która powie: “Nie, dziękujemy za wasze pieniążki. Nasze nam wystarczą.” Po co wydawać swoje, skoro ktoś inny chce płacić?
2. Wyniki Pereza w tym roku pokazują, że z lepszą mógłby nieźle namieszać. Porównaj sobie chociażby jego wyniki z “osiągnięciami” Massy. Od Pereza z młodych lepszy jest tylko Grosjean, ale on nie tylko ma lepsze wozidło, ale przede wszystkim (póki co) jest nie do ruszenia.
3. Przecież napisałem, że mają już doświadczonego i wciąż głodnego sukcesów Alonso, więc po co im drugi taki? Żeby powtórzyć znaną szopkę z serii: dwa numery 1 w zespole? To byłby tylko zły PR.
Sumując: nie twierdzę, że Ferrari jest zainteresowane Perezem, bo skąd do jasnej choinki miałbym to wiedzieć. Ale takie rozwiązanie wcale nie byłoby głupie.
“Konstruktywną krytykę przyjmę.”
(17 Jul 15:20)
Williams też kiedyś wolał tych z dużym doświadczeniem,a teraz ma dwóch bardzo doświadczonych kierowców w szukaniu sponsorów
(17 Jul 15:45)
Sprawdź sobie, ile wynosi budżet Ferrari. Zastanów się, czy wobec RRA można szastać kasą kompletnie bez ograniczeń. Pomyśl, czy naprawdę kasa jest ich problemem w ostatnich sezonach (ile kosztowało sprowadzenie Alonso).
Oni chcą triumfów, nie stanu konta.
(17 Jul 16:08)
Po 1 to nie Ferrari aż tak zabiegało o ściągnięcie Alonso co Santander no ale dobrze jeżeli ty masz zawsze racje to prosze bo zapłaczesz ekran i nie będziesz widział co się do ciebie pisze…
(17 Jul 16:10)
A skoro twierdzisz, że badania nowych komponentów i części nie kosztują nic i są jak kupienie małego piwa w barze no to wtedy twoja teoria się zgadza
(17 Jul 07:42)
Kasy nigdy dość…
(17 Jul 08:09)
Na co im kasa, jak nic nie potrafią za nią osiągnąć? Szejkowie płacą im wystarczającą dużo i byli cholernie wkurzeni w 2010.
(17 Jul 12:40)
Pewnie napomknęli o tym Tobie podczas wspólnego obiadu?
(17 Jul 15:43)
Tak.
(17 Jul 15:11)
Przepraszam ale nie moge tego wytrzymać. Naprawdę jesteś taki głupi czy tylko takiego udajesz? Po pierwsze Arecki wytłumaczył ci już jak to działa. Po 2 czy myślisz, że gdyby nie mieli pieniędzy to Alonso walczył by teraz o podia i wygrane czy może ciułał się z Toro Rosso i Force India? Człowieku trochę pomyśl a nie staraj się krzykiem załatwiać sprawy już raz ci to napisałem i i tak wyszło na moje…
(17 Jul 20:50)
Daj sobie spokuj z nim.
on zawsze tak dyskutuje z innymi uczestnikami tego blaga. tylko drażni …
(17 Jul 21:19)
No i właśnie tu jest problem ;] Dobra dam spokój
(18 Jul 10:20)
jest tu kilku takich co się nudzą i polemizują z innymi