Siła wewnętrznej rywalizacji
Pokonanie partnera z zespołu jest pierwszym zadaniem, jakie stawia przed sobą każdy kierowca startujący w F1. Oprócz talentu pomóc mogą również ludzie pracujący bezpośrednio przy bolidzie. Patrząc z boku, mechanicy zespołów stanowią bardzo zgraną grupę ludzi, gotową do ogromnych poświęceń w każdej sytuacji.
Najnowszy wpis na blogu Marca Priestley’a byłego inżyniera, pracującego dla McLarena rzuca nieco inne światło na atmosferę, jaka panuje w zespole. Walka kierowców często przenosi się również na mechaników przydzielonych do obsługi poszczególnych bolidów. Sytuacja, jaka panowała w McLarenie w 2007 roku jest doskonałym przykładem, jak wewnętrzna rywalizacja kierowców może wpłynąć na zespół, poprowadzić do wielkich wyników lub całkowicie zniszczyć morale.
Polecam wpis w oryginale, który znajdziecie na f1elvis.com. Rzadko posiłkuję się polskimi portalami informacyjnymi, ale tym razem doszedłem do wniosku, że zamiast tracić czas na własne tłumaczenie odeślę Was do serwisu f1wm.pl, który wykonał świetną pracę przygotowując pełen przekład. W przeciwieństwie do większości redaktorów polskich serwisów, stać mnie na dobre słowo pod adresem “konkurencji”. Użycie cudzysłowu w poprzednim zdaniu jest jak najbardziej nieprzypadkowe.
Oczywiście do dyskusji zapraszam poniżej…
(17 Aug 22:59)
Nie wierze, że tak jest w każdym team. Owszem mogło być tak podczas ‘chorego’ dla mclerena sezonu 07. Rywalizacja na pewno jest między stronami garażu, ale na pomoc chyba też znajdzie się miejsce. Wywiad chyba jedynie w kontekście wspomnianego sezonu i niezdrowej sytuacji w konkretnym team
(18 Aug 22:30)
“not bad for a No.2 driver”
(18 Aug 12:59)
@UP W każdym, w którym nie ma narzuconego lidera.
Oczywiście przykład McL jest specyficzny.
Czy w F1 jest zdrowa rywalizacja?
W kilku przypadkach pewnie jest ale tylko do połowy sezonu.
Dla mnie McL i Lotus to zespoły w których może być ciekawie w dalszej części sezonu jeśli chodzi o atmosferę. Właściwie przy tak wyrównanej walce żaden zespół mie moze sobie pozwolić na manipulacje i sztuczne wyłanianie lidera(np.RedBull) jeśli myślą o mistrzostwie konstróktorów.
(18 Aug 13:10)
Przeczytałem już wcześniej wpis na F1WM i jest bardzo ciekawy. Rzuca wiele światła na sposób działania wewnątrz zespołu i również na słynny konflikt z 2007 roku na linii Hamilton-Alonso.
(18 Aug 20:07)
“W przeciwieństwie do większości redaktorów polskich serwisów, stać mnie na dobre słowo pod adresem „konkurencji”. Użycie cudzysłowu w poprzednim zdaniu jest jak najbardziej nieprzypadkowe.”
Mysle ze wlasnie dlatego czyta Cie duzo osob 🙂
(19 Aug 22:30)
Zdecydowanie nie wiem jaka atmosfera panuje pomiedzy serwisami o F1 w polszy, ale f1wm.pl oraz f1talks.pl to chyba jedyne zrodla jakie czytuje z polszy o F1, czasem jeszcze o Sokola zachacze, ale rzadko.
Kiedys byl fajny agregat niusow o F1, zarowno z polszy jak i zagramanicy, czyli f1.info.pl, ale niestety juz dawno sie skonczyl.
(19 Aug 15:58)
Sorry, że nie do tematu ale mam pytanie do MrBigStuff czy masz jakieś ciekawe i nowe informacje na temat prawdopodobnych testów Roberta Kubicy za sterami rajdówki?