Logistyka, czyli to, czego na co dzień nie widać
Europejska część sezonu to czas, kiedy zespoły mogą zabrać ze sobą znacznie więcej sprzętu na każdy wyścig. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu floty ciężarówek, które są na wyposażeniu każdego zespołu. Z materiału Mercedesa, który znajdziecie poniżej dowiecie się, że niemiecka ekipa wykorzystuje aż 23 samochody do poruszania się po Europie. Siedem z nich jest wykorzystywanych bezpośrednio przez zespół wyścigowy. Dwie z nich, po odpowiednich modyfikacjach tworzą biuro przeznaczone na potrzeby inżynierów. Jedna przewozi samochody, a trzy kolejne są wypełnione po brzegi częściami zamiennymi. Ostatnia ciężarówka, to chłodnia, w której znajdują się produkty, potrzebne do przygotowania posiłków dla członków zespołu. Całość musi być gotowa do drogi na dziesięć dni przed wyścigiem.
Zobaczcie, jak cała operacja wygląda od kuchni.
(24 Aug 11:04)
Ciekawi mnie czy ktoś czytelników miał może kiedyś okazję zobaczyć taką flotę ciężarówek “w drodze”, zupełnie przypadkiem?
(24 Aug 11:07)
Kiedyś publikowałem zdjęcia, zrobione przez kibiców. Zrobione dokładnie rok temu – http://www.f1talks.pl/2011/08/22/na-goracym-uczynku/
(25 Aug 18:16)
jechałem autostradą na węgrzech po GP węgier (nie byłem na samym GP, po prostu byłem w trasie wtedy) 2 lata temu i widziałem ciężarówki 4 zespołów w ciągu 30 minut
(26 Aug 23:14)
2 tygodnie temu w drodze do Szwajcarii w okolicach Bawarii widziałem trzy Magnumki Lotusa w kilkunastominutowych odstępach.
(24 Aug 14:14)
Mój tata jest kierowcą ciężarówki i co jakiś czas widuje samochody zespołów.
(24 Aug 14:16)
Ale nie zawsze jeżdżą one w konwojach. Zazwyczaj to jest jedna ciężarówka. Ostatnio w Anglii przed weekendem byłem z moim ojciem w trasie i spotkałem ciężarówkę Verva Racing Team
(27 Aug 17:45)
Ci z Verva Racing Team są biedni i muszą oszczędzać dlatego jechała tylko jedna 😉