Poskładane z puzzli – Kubica testował z Fordem
Ostatnie godziny, to nieustanne próby znalezienia potwierdzenia informacji, które dotarły do nas z Francji (a w zasadzie z Niemiec), że Robert Kubica na początku zeszłego miesiąca wziął udział w testach rajdowego zespołu Forda. Przypomną, że francuska ekipa w dniach 2-5 lipca wybrała się na tor Ecuyeres w miejscowości Fary, aby przygotować samochód do zbliżających się wyścigów na asfaltowej nawierzchni.
Z wywiadu opublikowanego przez serwis lavenir.net z dyrektorem technicznym zespołu Ford wynika, że oprócz Jari-Matti Latvali i Petera Solberga wspomógł trzeci kierowca, który chciał zachować anonimowość. Christianem Loriaux powiedział, że ów tajemniczy kierowca przyjechał na swój własny rachunek i jego wskazówki były niezmiernie pomocne w doborze odpowiednich ustawień samochodu.
Choć do pełnego obrazu całej sytuacji brakuje jeszcze kilku elementów układanki to mogę potwierdzić, że tajemniczym kierowcą był właśnie Robert Kubica. Rzadko bywam tak oszczędny w słowach, ale wybaczcie mi, więcej na chwilę obecną napisać nie mogę. Wkrótce poznacie wszystkie odpowiedzi, na nurtujące Was pytania…
(27 Aug 10:57)
Poznamy wszystkie odpowiedzi na pytania dotyczące testów Forda czy wszystkie dotyczące Roberta? 😉
(27 Aug 11:00)
I jedno i drugie 😉
(27 Aug 11:05)
Ciekawe w takim razie co oznacza wyraz “wkrótce” w tym kontekście 😉
(27 Aug 11:19)
a mnie bardziej zastanawia to “więcej na chwilę obecną napisać nie mogę”… znając Twoje (MRBIGSTUFF) chłodne podejście do tematu RK, to aż nie mogę się doczekać!!!
(27 Aug 11:00)
Kiedy RK miał ostatnią operacje łokcia?
(27 Aug 11:08)
W świetle tego wszystkiego, należy zadać pytanie “a miał”?:-)
pozdr.
(27 Aug 11:16)
DR Diagnoza twije komentarze stają się coraz bardziej irytujące.
(27 Aug 11:32)
IV D bo to wszystko jest lekko irytujące. To był mały sarkazm z mojej strony, bo nawet nie podważam wykonanego zabiegu. Mam tylko nadzieję, że teraz już tylko z “górki” i dla Roberta pozostała prosta. Bo na jej końcu my cały czas jesteśmy.
(27 Aug 11:53)
Pod koniec maja.
(27 Aug 11:17)
Co znaczy “wkrótce” ? jutro, za tydzień czy może miesiąc a może rok?
Przepraszam za moje pytanie, ale już chyba wszyscy jesteśmy znudzeni informacjami że niebawem… wkrótce.. czy niedługo poznamy prawdę.
(27 Aug 19:16)
Znając podejście MrBig’a dowiemy się wtedy, gdy informacje, które posiada (lub będzie posiadał) zostaną potwierdzone. Wiem, że za dużo to merytorycznie nie wnosi ale skoro ma coś być to trzeba na to cierpliwie poczekać.
(27 Aug 11:23)
Jedno „wkrótce” oznacza 2 godziny 35 minut i 27 sekund to stała przyjęta w 1724 roku
(27 Aug 11:30)
atmosfera robi się napięta …
(27 Aug 11:50)
Doktorku – moje pytanie było dla ciebię irytujące?
Ja tylko chcę wiedzieć ile czsu mineło od operacji do 2-5 lipca
(27 Aug 11:57)
Ciekawe czym jeździł, skoro Fiestą śmigali Latvala i Solberg?
(27 Aug 12:00)
A to nie jest tak ze jeszcze zapasowy samochód jest do dyspozycji. To chyba nie F1. Hołowczyc np. gościnnie występował w Fordzie na Rajdzie Polski.
(27 Aug 12:19)
Fiestą. Tą samą co Solberg i Latvala. Ford zawsze ma jeden samochód na testach.
(27 Aug 12:26)
Nie chcę mi się wierzyć, że tor “leżał odłogiem”, kiedy fabryczni kierowcy byli w garażu.
(27 Aug 12:28)
Wbrew pozorom testy nie polegają na jeździe cały czas i na pałę. Dość regularnie w swoim czasie bywałem na różnych testach i po kilku przejazdach albo drugi kierowca przejmuje samochód, albo samochód stoi, bo załoga jest zajęta konsultowaniem wyników telemetrii, dyskusją nad możliwymi zmianami konfiguracji, czy po prostu posiłkiem.
(27 Aug 12:30)
Jasne, ale wiemy, że o ile Ford potrzebował ustawić dobrze samochód, o tyle Robert przejechanych kilometrów.
(27 Aug 12:55)
Może przywiózł którąś, ze swoich rajdówek a jeździł tylko obok Forda i podpowiadał im za to, że zgodzili się na jego udział.
(27 Aug 17:59)
“ile Ford potrzebował ustawić dobrze samochód, o tyle Robert przejechanych kilometrów”
A może chodzi o super licencje…?
(27 Aug 20:51)
Superco? To jest superżart?
(28 Aug 17:10)
@Human
Warunkiem koniecznym udziału w wyścigach Formuły 1 w roli kierowcy jest posiadane super licencji FIA. Aby ją otrzymać chętny musi spełnić szereg kryteriów, z których zwolniony jest tylko mistrz serii GP2, automatycznie otrzymujący pozwolenie na starty w F1. Pozostali kandydaci muszą posiadać licencję FIA stopnia A oraz spełnić dodatkowe warunki opisane w załączniku L Międzynarodowego Regulaminu Sportowego FIA. Zawodnik musi być mistrzem w niższej klasie wyścigów (Formuła 3, GP2), lub regularnie osiągać w nich dobre wyniki. Na przykład pięciokrotne ukończenie wyścigu GP2 na medalowej pozycji w ciągu dwóch lat wystarcza do otrzymania super licencji. Podobnie zajęcie miejsca w pierwszej szóstce amerykańskich wyścigów Champ Car World Series albo Indy Racing League. FIA wydaje licencję na żądanie.
Istnieje także możliwość przyznania super licencji kierowcy niespełniającemu wyżej wymienionych warunków. Zawodnik musi pozytywnie zaliczyć minimum 300 km jazd testowych bolidem F1 pod nadzorem FIA
Pozdrawiam.
(28 Aug 17:23)
/Zawodnik musi pozytywnie zaliczyć minimum 300 km jazd testowych bolidem F1 pod nadzorem FIA/
I zapewne tajemniczy kierowca testował tajemniczy bolid Ford F1 pod tajemniczym nadzorem FIA 😀
(28 Aug 18:18)
@BARTOSZCZE
Sam to wymyśliłeś czy może “Pedro”…
(28 Aug 19:22)
@tuż tuż
Sensowność tego co napisałeś o superlicencji – w świetle elementarnej logiki – jest dużo mniejsza, niż prawdziwość opowieści pewnego Pedro 🙂
(29 Aug 12:28)
@Bartoszcze
Ja napisałem do kolegi @human tylko o super licencji i tylko o tym w tamtym momencie myślałem.
Pozdro
(27 Aug 12:08)
Nie zdziwię się jak wkrótce otrzymamy informację: Robert do F1 nie wróci – będzie startował w rajdach. Do tego na moje oko i chłodna głowę wszystko dąży. Potencjalne starty w F1 będę traktował w kategoriach CUDU a te czasem się zdarzają ( GP Kanady, to że Robert żyje ) pytanie tylko czy trzy razy w tym samym składzie? Chociaż do trzech razy sztuka…
(27 Aug 12:10)
I saw Joe Saward not mentioned this and stating Robert Kubica having been there as a fact (I guess from his French sources?)
http://joesaward.wordpress.com/2012/08/27/kubica-tries-a-ford-wrc-car/#comment-111447
Looks like Kubica might be inching closer to a return to the racing world
(27 Aug 12:13)
Sorry that should read “JS now mentioned this too”.
(27 Aug 13:56)
Czekamy na te odpowiedzi MrBigStuff, czekamy… 😉
(27 Aug 14:30)
Dla profesjonalisty sama jazda byłaby czymś “nienormalnym”.
@human ma rację – nie same kilometry się liczą – “rozruszanie” części umysłu odpowiedzialnej za prawidłowe analizy (auto/telemetria) także. Co prawda nie jest to analiza telemetrii bolidu F1, ale na początej może być:)
Pozostanie w WRC bez jakiegokolwiek pożegnania z fanami F1 jest nieco podejrzane.
Dla mnie może być odpowiedź: tak lub nie… nie oczekuję uzasadnienia dla obu odpowiedzi.
(27 Aug 14:48)
A czym się różni telemetria samochodu rajdowego od tej z F1 poza tym, że mierzone jest mniej parametrów?
(27 Aug 14:52)
w swoim pytaniu zawarłeś odpowiedź.
(27 Aug 15:00)
Nie, nie zawarłem. Nie różni się bowiem niczym. Zmienia się tylko ilość parametrów, bo część ich nie ma znaczenia w rajdach. Między innymi temperatura hamulców, czy ciśnienie w kołach. W tej chwili nawet w głupiej eNce jest telemetria. Pełną telemetrię rajdówki miał już Hołek w 555 w 1997.
(27 Aug 15:36)
@human
zgoda, podstawowa analiza techniczna jest podobna – w pierwszym przypadku podstawowe parametry. Jednak nie uważam, że auto WRC i bolid F1 jest tak samo analizowany pod kątem zachowania się na torze. Same tory są różne, pojazdy łączą jedynie trzy słowa: silnik, fotel(le) i 4 koła… reszta jest z dwóch różnych światów.
Tyle tylko, że silnik jest inny, fotel inny i opony na rzeczonych kołach inne. Nie jestem fachowcem, ale sądzę, że porównanie jakości telemetrii jednej i drugiej serii jest nieco błędne. Analiza techniczna pracy auta WRC jest znacznie prostsza – zgoda.
Trudniejsza od samej telemetrii technicznej jest analiza zachowania się auta WRC na konkretnym torze (asfalt – jakość, szuter – wyboje) plus sucho/deszcz – odpowiednie ustawienia na dany tor. Jednak dalej sądzę, że taka analiza nie jest szczytem w analizowaniu co lub w jakim obszarze możemy poprawić rajdówkę. Podobnie wygląda analiza bolidu F1 z tą różnicą, że konstrukcja bolidu F1 jest bardziej czuła na wiele więcej czynników i regulacji. Dochodzą analizy parametrów nie występujących w aucie WRC.
Bez obrazy, ale otwieramy jakiś kącik dla początkujących Fanów?
Są tu tacy Fani?
. . . .
Stąd moje słowa o rozruszaniu umysłu pod kątem analizy.
(27 Aug 16:15)
Co ma analiza wskazań do samych wskazań? Wskazania są identyczne. Stosowane oprogramowanie jest identyczne, analiza wskazań zawieszenia szutrowego i asfaltowego niczym się nie różni- żeby było śmieszniej odpowiednia hamownia jest w Warszawie. Odbywa się toto statycznie na wstrząsarkach, tak samo jak zawieszenie samochodu wyścigowego.
Tak samo- kąty skręcenia kierownicy, otwarcia gazu, skrętu kół i tym podobne są identyczne. Teraz wiadomo, że w przypadku rajdówki to jest nieco prostsze, bo zakazano aktywnych dyfrów. Z tego powodu telemetria napędu Nissana GTR jest bliższa bolidowi F1 niż telemetria samochodu WRC 😀
(27 Aug 15:40)
Do Mr Big: z Twojej wypowiedzi w ostatnim zdaniem wnioskuję, że ze swojego źródła JUŻ TERAZ WIESZ WIĘCEJ niż podają wszelkie media. Aby uniknąć sytuacji jak z Dr Rosello i Panem Małeckim “na dziś” nie możesz ich publikować? Domyślam się, że po ukazaniu EWENTUALNEGO wpisu “full wypas hiper super takiego jak mógłbyś” Twoje źródło mogłoby być zidentyfikowane i domyślam się także, że mogło by mieć kłopoty ( jak swego czasu Pan fotograf ). Wnioskuję też z tego zdania, że masz DOBRE INFORMACJE 🙂 Kto pisałby o tym, że MA INFORMACJE,( nawet w takiej formie jak w tym wpisie )- mając do zakomunikowania złe nowiny(?) chyba tylko sadysta jakiś – a czytając blooog od początku nie zauważyłem sadystycznych naleciałości w Tobie 😀
(27 Aug 16:09)
“informacji, które dotarły do nas z Francji (a w zasadzie z Niemiec)”
Hmm, pierwotnie informacje wychodziły chyba z Belgii, więc albo to lapsus, albo aluzja do źródła pochodzenia informacji? 🙂
(nie, nie oczekuję potwierdzeń)
(27 Aug 19:54)
Informacje poszły w świat za francuskim F1i.com, ich źródłem była belgijska gazeta, a wspomniany wywiad przeprowadzono w Niemczech.
(27 Aug 20:22)
Tego ostatniego kawałka mi brakowało 🙂
(27 Aug 16:34)
Mnie zastanawia tylko jedno skoro udało się nieoficjalnie dowiedzieć że Kubica testował Forda, to czy to zbyt łatwe przy okazji spytać te same osoby czy z jego łokciem/dłonią jest już ok…
(27 Aug 17:51)
Kolejny artykuł z serii wiem, ale nie powiem. 🙂 Jeżeli jesteś w posiadaniu takich informacji, a nie możesz o nich napisać, to po prostu o nich nie pisz. 🙂
“Rzadko bywam tak oszczędny w słowach, ale wybaczcie mi, więcej na chwilę obecną napisać nie mogę. Wkrótce poznacie wszystkie odpowiedzi, na nurtujące Was pytania…”
To mogłeś spokojnie wykreślić z notki…
(27 Aug 18:26)
To już wiadomo na 150%, że chodzi o Kubicę po tym, co na blogu napisał Mikołaj Sokół.
(27 Aug 18:50)
Jest brakujące 51% 🙂
(27 Aug 19:23)
bartoszcze, nie rób sobie jaj.
(27 Aug 19:33)
Taki komentarz napisałem na sokolimQwaokiem.pl i ten Pan co nie chodził do przedszkola mnie wypikował. Karmi nas jakąś podrabianą paszą ! co my kury?
“Naprawdę jesteś przydupas Roberta i czytasz z bębna w tych swoich zajebistych wideło. Aktualnie masz najgorszy blog o F1 w sieci. A historia czy statystyki nikogo nie obchodzą. Przyszłość się liczy a nie stare mury. Ogarnij się i idź wreszcie do przdszkola :))”
p.s. Cieszę się, że Amstafie prowadzisz ten blog !! Zachęcam do przejscia na www !!
(27 Aug 19:37)
http://gfx.mmka.pl/newsph/339761/534811.3.jpg zdjęcie z bloga sokoła o KUBICY 🙂
(27 Aug 20:27)
Co się stało z nowym tematem pt: “Kto tak pędzi?” 🙂
(27 Aug 20:28)
Fejk to byl, wiec usunal.
(27 Aug 20:35)
Miał rozluźnić atmosferę, ale jeszcze bardziej zgęstniała. Wspomniane w nim zdjęcie znajdziecie na https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151058868833952&set=a.334989268951.153758.334811638951&type=1&theater
(27 Aug 21:39)
Jakby nie patrzeć przeróbka dość kiepska. No i w sumie jeżeli kierowca chce pozostać anonimowy to nie nakleja sobie nazwiska na auto 😉
(27 Aug 20:29)
Domysl sie
(27 Aug 20:44)
Zdjęcie, które posłużyło do przeróbki http://t.co/3Z7jY578
(27 Aug 22:59)
Nic tak nie przciąga polaków w F1 jak temat RK . Cokolwiek na ten temat sie napisze – wzbudzi ogromne zainteresowanie – jestem pewien ze wystarczło by napisac w tytule RK … i nic wiecej to i tak temat zbierze ponad 30 komentarze ( na tym blogu ) co niewielu tematom daje sie osiągnąć…
(28 Aug 10:59)
W necie wisi już film, który można określić z dużą pewnością jak przedstawiający Kubicę podczas testów, a F1talks dalej milczy 🙂
(28 Aug 11:05)
Jeśli myślisz o białej fieście na wpół szutrowym odcinku (bo asfaltem tego nazwać nie można) to jest to zwyczajny fejk. Film z 2011r. i o ile się nie mylę Hirvonen za kierownicą.
(28 Aug 11:06)
http://www.youtube.com/watch?v=XQxyEOUcqAg
to pewnie o tym mówisz
(28 Aug 11:08)
To akurat nie jest żaden szutrowy odcinek, tylko Panzerplatte. A więc odcinki rajdu Deutschland. Poza tym- Ford w zeszłym roku używał kasków Sparco, a w tym roku używa 3M Peltor. A gość na filmie ma kask Stilo DES.
Na koniec- ten egzemplarz Fiesty nie był w zeszłym roku używany do testów. Więc się mylisz. Może być fake, ale na pewno z tego roku.
(28 Aug 11:34)
Kurna, faktycznie. Zrobili fake’a. Chociaż, z drugiej strony… Tak mi właśnie przyszło do głowy, że jestem matoł, bo testy Forda były przecież na torze…
(28 Aug 11:42)
Autosport oficjalnie potwierdził testy publikując artykuł na swojej stronie http://www.autosport.com/news/report.php/id/102019
(28 Aug 12:15)
Jeździł to pewne ale znowu pojawiają się głosy, że prowadził jedną ręką. Jest to dla mnie dziwne bo na asfalcie feedback od kierownicy jest spory i przy kontrze po nawrocie raczej jedną ręką by nie dał rady. Czyli znowu mydlenie oczu. Tylko po co?
(28 Aug 12:32)
Byłbym jednak wstrzemięźliwy w używaniu słowa “oficjalnie”. Oficjalnie to będzie jak potwierdzi Morelli albo przynajmniej Czachorski. Na razie wygląda to tak, że nieoficjalnie panuje pełna zgodność co do osoby testującego, kropka.
(28 Aug 12:34)
Przecież wiesz, że oni tego nie potwierdzą.
(28 Aug 12:50)
Wiem. Ale Ford też jednoznacznie odmówił potwierdzenia. So it’s unofficial.
(28 Aug 12:55)
Może inaczej, bardziej oficjalnego potwierdzenia nie będzie.
(28 Aug 13:03)
Dlatego nie traktuję kolejnych tekstów jako “bardziej oficjalnie potwierdzających”. Uznajmy te testy za fakt, a na oficjalne wiadomości czekajmy, aż będą jeszcze bardziej interesujące 🙂
(28 Aug 14:45)
ponieważ nie chcę być “anonimem”, to pozwolę sobie na przedstawienie się w niewielkim %-cie:
Darek, rok produkcji ’63, Mazowsze z widokiem na warszawszkie wieżowce (brak mgły) z miejsca, które można nazwać prakorytem rzeki Bug.
Sporo wad, niewiele zalet…
Pozdrawiam.
(28 Aug 19:50)
wiem ze kazdy czeka na powrot ale ……..
http://www.youtube.com/watch?v=ehzPKCl4_Vw
(28 Aug 20:49)
http://sport.newsweek.pl/powrot-roberta-kubicy-do-f1-coraz-mniej-prawdopodobny,95468,1,1.html
No chyba jakiś żart?