Co szykuje Ferrari?
Zbliżający się wyścig w Indiach będzie ostatnią szansą dla Ferrari na utrzymanie Fernando Alonso w grze o tytuł. Dziś nie ma już żadnych wątpliwości, że będzie to możliwe jedynie dzięki poprawieniu osiągów samochodu. Wszyscy są zgodni, że włoscy inżynierowie muszą podjąć ryzyko i wykorzystać dosłowne wszystko, co daje nadzieję na poprawę osiągów samochodu.
Z informacji, które udało mi się uzyskać wynika, że w Indiach możemy zobaczyć mocno odmieniony bolid Ferrari zarówno z zewnątrz, jak i od środka. Lista zmian wygląda imponująco i mają się na niej znajdować: nowy układ wydechowy (Coanda), podłoga, dyfuzor, DDRS, przednie skrzydło (elastyczne) oraz nowa mieszanka paliwa przygotowana przez firmę Shell (większa moc, mniejsza konsumpcja). Z jednej strony trudno uwierzyć, żeby jakikolwiek zespół mógł się porywać na zmianę obejmującą swoim zakresem tak wiele elementów, z drugiej należy pamiętać, że Ferrari nie ma nic do stracenia, a wiele do zyskania. Większość z wymienionych wyżej rozwiązań będzie mogła być używana również w przyszłym roku.
Z niecierpliwością czekam na pierwsze zdjęcia bolidu Ferrari z Indii i jestem przekonany, że będą się one cieszyły niezwykłą popularnością. Mam nadzieję, że uda mi się jeszcze zdobyć kilka interesujących szczegółów zanim bolid wyjedzie na tor.
(17 Oct 14:05)
I teraz pozostaje to odwieczne pytanie, dlaczego nie zrobili tego wcześniej? Czemu Shell dopiero teraz zrobił lepsze paliwo, jak mogli je wprowadzić na początku sezonu? Pozostaje tyle liczyć, że poprawki faktycznie zadziałają.
(17 Oct 19:11)
Czysty marketing. Koncerny petro co jakis czas przypominaja o sobie takim belkotem.
(17 Oct 15:04)
Przy podobno tak wielkich zmianach jakie mają się pijawić, wyzwaniem będzie zmusić tak wiele części do prawidłowej pracy, no ale zobaczymy choć ja jestem raczej sceptyczny.
(17 Oct 17:01)
Z tym paliwem to raczej nie możliwe. Regulamin na to nie pozwala. Paliwo musi być takie samo przez cały sezon 😉
(17 Oct 18:11)
aż tyle poprawek?
zeby to wszystko sprawdzic zejdzie im caly piatek
a gdzie czas na szukanie ustawien ?:D
(17 Oct 18:35)
a Alonso wykona 432 okrążenia w pierwszym treningu i 518 w drugim
bolid zostanie ‘skalibrowany’
tylko dlaczego dopiero teraz?
majac tyle w zanadrzu powinni wprowadzać elementy w każdym GP
(18 Oct 09:30)
Wszyscy pytacie czemu dopiero teraz? Uwierzcie, że jakby mogli to by pozytywne zmiany wprowadzali wcześniej. Widać coś w różnych testach nie grało do końca