Mercedes testuje rozwiązania na przyszły sezon
Ross Brawn w rozmowie z serwisem Autosport przyznał, że zespół Mercedesa skupia się już głównie na przyszłym sezonie. Niemiecki zespół traci do czwartego w klasyfikacji konstruktorów Lotusa grubo ponad sto punktów, a przewaga nad Sauberem wydaje się być wystarczająca, aby ukończyć obecny sezon na piątym miejscu. Właśnie dlatego inżynierowie Mercedesa od kilku wyścigów, podczas piątkowych sesji treningowych testują elementy przygotowywane z myślą o przyszłorocznej konstrukcji.
W Korei mieliśmy okazję zobaczyć najnowszą wersję systemu wygaszania tylnego skrzydła, natomiast w Japonii zostały sprawdzone dwie różne geometrie tylnego zawieszenia oraz kilka innych, podstawowych elementów. Brawn zapowiada, że to nie koniec zmian.
“Musimy zbalansować nasze podejście.”
“Nasz zespół projektantów pracuje nad przyszłorocznym samochodem i są pewne kierunki, które chcemy potwierdzić. Zmiany aerodynamiczne, które widzieliście w piątkowy poranek [w Korei] z tylnym skrzydłem są przygotowywane na następny rok. Jak widać mieszamy.”
“Nie chcemy całkowicie poświęcić pozostałej części sezonu pracując nad przyszłym rokiem, ale jest duży nacisk na przyszłoroczną konstrukcję.”
“Na Suzuce mieliśmy dwie różne geometrie zawieszenia i kilka podstawowych różnić, więc włączamy te rzeczy do programu. Jednak nadal chcemy zachować dobrą formę przez resztę sezonu. ”
“Są jeszcze pewne rzeczy, których chcemy spróbować w obecnym samochodzie podczas ostatnich czterech wyścigów, szczególnie w następnym tygodniu “
Wyniki pierwszej sesji treningowej przed GP Japonii sugerują, że nowe rozwiązania, testowane z myślą o przyszłorocznym bolidzie działały bez zarzutu.
(20 Oct 14:03)
Ich przewaga nad Sauberem to 11% punktów do zdobycia, dokładnie 20, około 8 oczek na “stare pieniądze” a biorąc pod uwagę fakt, iż ostatnich dwóch GP nie punktowali bo byli na to za słabi a od przerwy letniej mniej punktów w klasyfikacji zdobyli tylko trzej słabeusze, STR i imperatorzy kierownicy z Williamsa, nazwanie jej wystarczającej jawi się nieporozumieniem. Mercedes może liczyć prawdopodobnie tyko na okropnie chimerycznych, czyli w ostatecznym rozrachunku raczej słabych zawodników Saubera. Na to, że będą mieli te swoje zdecydowanie częstsze słabe dni, zamiast dobrych.
(28 Oct 12:23)
jw.
Pozycje w klasyfikacji Silver Barrows (trzeci wyścig bez szans na punkty mimo dość dobrych kwalifikacji i zachowania nowych opon uratować może wyłącznie to, że kierowcy Sauber są ciency w uszach.
(29 Oct 07:13)
Także i to, że w tej chwili trzy czołowe zespoły wydają się być nie do pobicia dla średniaków, więc jedynie duże szczęście może dać duże punkty. Wczoraj Sauber mógł mieć nadzieję na max. 4 punkty, ale ją pogrzebał na skrzydle Ricciardo.