Kolejne zespoły sprawdziły podwójny DRS
Podczas zakończonych testów młodych kierowców najpopularniejszym rozwiązaniem, które zespoły sprawdziły na torze Yas Marina był podwójny DRS. Pierwszego dnia na próbę zdecydował się zespół Petera Saubera i rozwiązanie mocno nawiązywało do konstrukcji wprowadzonej wcześniej przez Mercedesa. Wloty powietrza, które pojawiły się na nosie bolidu C31, sugerują, że mógł być to system pasywny.
Przed zakończeniem jazd drugiego dnia również Red Bull pokazał swoje rozwiązanie. W RB8 został już wdrożony system wygaszania dolnego płata tylnego skrzydła, ale inżynierowie postanowili również sprawdzić wydajność konstrukcji z nadmuchem pod główny płat. Teoretycznie możliwe jest połączenie obu rozwiązań.
Najciekawiej prezentuje się wersja systemu przygotowana przez zespół Toro Rosso. Zamiast jednego kanału dmuchającego pod główny płat tylnego skrzydła, który mogliśmy zobaczyć we wcześniejszych rozwiązaniach, zastosowano dwie równoległe kolumny połączone z tzw. siedzeniem dla małpy. Efektywność takiego rozwiązania może być zdecydowanie wyższa od tego, co przygotowali konkurenci. Nie jest to pierwszy przypadek, że młodsza i zdecydowanie bardziej uboga siostra Red Bulla wyróżnia się innowacyjnym podejściem.
Choć regulamin techniczny, przygotowany na sezon 2013 wyklucza możliwość wykorzystania DRSu, w celu aktywacji innego systemu, to jednak wszystkie zespoły badają ten grunt. Przykład Lotusa, który jako pierwszy przetestował system, pokazuje, że zmuszenie pasywnego systemu, do stabilnego działania nie jest proste.
(09 Nov 14:07)
Fajne.
(09 Nov 14:12)
“Nie jest to pierwszy przypadek, że młodsza i zdecydowanie bardziej uboga siostra Red Bulla wyróżnia się innowacyjnym podejściem.”
Mysle, ze to i tak dzielo Neway’a, dzieki temu mogl testowac 2 rozwiazania na raz, bardziej prawdopodobne w samochodach RedBull, bardziej ryzykowne ale moze dajace wieksze zyski jak bedzie dzialac poprawnie w samochodach ToroRoso.
(09 Nov 16:28)
Nie sądzę by tak było. Neway jest łebskim gościem ale myślenie zajmuje sporo czasu a ma go aż nadto przy Red Bullu.
(09 Nov 21:51)
Red Bull, Sauber i STR badały DRD (by Lotus) nie DDRS (by Mercedes).
(09 Nov 22:16)
“Nie jest to pierwszy przypadek, że młodsza i zdecydowanie bardziej uboga siostra Red Bulla wyróżnia się innowacyjnym podejściem.”
A jakie to są te inne przypadki STR ? Pytam, bo się chwilę zastanawiałem i nie mogę sobie przypomnieć , tej agresywnej innowacyjności.
@SIR
Mercedes w trakcie tego sezonu również testował pasywny f-duct, ale w przeciwnieństwie do Lotusa nie dmuchał na górny płat tylko na dolny.
(09 Nov 23:48)
Z tego co mi przychodzi do głowy to jedynie podwójna podłoga bodajże z sezonu 2010.
(10 Nov 19:34)
Bzdury gadasz, jak zawsze zresztą, DRD Merca działa tak samo jak Lotusa.
(11 Nov 01:45)
Widzisz gdzieś tu kanał prowadzący do głównego tylnego płata?:
http://www.yallaf1.com/wp-content/uploads/2012/09/dcd1211se126.jpg
http://topsportracing.com/wp-content/uploads/2012/09/Mercedes-DRS-GP-BelgianSpa.jpg
Porównanie do Lotusa :
http://images.planetf1.com/12/08/800×600/Lotus-E20-rear-detail-DRS_2804764.jpg
(12 Nov 14:35)
Widzę.
(12 Nov 15:57)
No to optyk się kłania.
(12 Nov 19:49)
Na razie nie ma takiej potrzeby, proponuję nieco dłużej postudiować temat.
(12 Nov 23:03)
Proponuję , podparcie się jakimś linkiem, bo jak na razie wygląda to wszystko jako twardy akt desperacji. Dwa dni Ci zajęło znalezienie tego kanału , więc chyba będzie potrzeba kolejne na jego wskazanie.
(12 Nov 23:35)
Proszę:
http://www.f1talks.pl/wp-content/uploads/2012/08/e20_ddrs_slots.jpg
już rozumiesz że oba systemy działają na tej samej zasadzie? Odrywają strugę POD skrzydłem. To że w Lotusie rurka dotyka do skrzydła a w Mercu nie to tylko kosmetyka.