A co jeśli to nie tunel?
Najnowsze informacje, które otrzymałem zarówno z Hiszpanii, jak i z Włoch wskazują, że w walce o tytuł Fernando Alonso musi liczyć głównie na swoje umiejętności. W sobotę kolejne poprawki F2012 zostały sprawdzone na torze Idiada i zgodnie z najnowszym wydaniem Autosprintu dotyczyły głównie tylnej sekcji samochodu. Choć zespół zaprzeczył, że jakikolwiek nowe elementy były sprawdzone, to włoscy dziennikarze sugerują, że przetestowano poprawione tylne skrzydło oraz dyfuzor, co pokrywa się z informacjami, które uzyskałem z innego źródła.
Inżynierowie Ferrari zamiast szukać dodatkowych ułamków sekund, kolejny raz bezskutecznie próbowali zmusić do pracy elementy, które podczas prac w symulatorze dawały bardzo obiecujące rezultaty. Niestety dla włoskiego zespołu, nie pierwszy raz w ostatnim czasie okazało się, że dane zebrane na torze mocno odbiegały od zestawów zebranych w tunelu aerodynamicznym. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ostatnie poprawki były przygotowane tylko i wyłącznie z wykorzystanie tunelu aerodynamicznego w Kolonii.
Wydaje się, że kilka dni, które włoski zespół na do dyspozycji na wykonanie ostatnich poprawek i wysłanie nowego pakietu za ocean z wykorzystaniem prywatnego transportu, to za mało, aby rozwiązać problem trapiący zespół od co najmniej dwóch lat. Jeśli prawdą jest, a wszystko na to wskazuje, że dane zebrane na torze nie pokrywają się z wynikami symulacji wykonanymi w Kolonii, to ktoś w Ferrari może nabrać przekonania, że to nie tunel jest problemem… Pojawienie się nazwiska Loic na liście pracowników fabryki w Maranello sugeruje, że w najbliższym czasie mogą szykować się duże zmiany w dziale odpowiedzialnym za aerodynamikę.
(13 Nov 14:38)
To nie tylko 2 ostatnie lata. Problemy Ferrari zaczęły się, gdy zakazano testów w trakcie sezonu. Oni nie potrafią rozwijać niuansów, malutkich zmian w samochodzie poprawnie bez jazdy na torze. Winą nie jest tunel aerodynamiczny, ale cała filozofia pracy zespołu. Najdziwniejsze jest to, że przyjście Pata Frya z McLarena miało to zmienić. A nic się nie zmieniło.
(13 Nov 15:06)
Loic Bigois – jak go nazwali fani MGP Mr Midfield winiąc za porażki i słaby rozwój konstrukcji Mercedesa? Mam mieszane uczucia… Na pewno nie jako zbawca… Mam nadzieję, że podjęte bolesne i długotrwałe zmiany strukturalne w SF przyniosą za jakiś czas efekt. Trwały.
(13 Nov 22:29)
http://www.youtube.com/watch?v=9aZa3dX89eU&feature=g-high-rec
(14 Nov 10:34)
A co jeśli to nie tu… ??
Już myślałem że ciężarówki ze zdjęcia zabłądziły.
(…) ma do dyspozycji. literówka. bez urazy.
(15 Nov 15:48)
“A co jeśli to nie tu… ??”
Przepraszam za śmiałość, ale od razu ciśnie mi się na usta odpowiedź: “No to du*a” : )