Schmidt: Lotus w grupie zespołów zagrożonych bankructwem
Michael Schmidt, dziennikarz Auto Motor und Sport w swoim wczorajszym wpisie na blogu poruszył temat samochodów klienckich. Znajduje się w nim akapit poświęcony sytuacji finansowej zespołów i ku zaskoczeniu, w grupie zagrożonych bankructwem obok HRT i Marussi znalazł się Lotus. Schmidt wspomniał jedynie o gigantycznym zadłużeniu, a dzisiejsza publikacja niemieckich mediów rzuca jeszcze więcej światła na całą sytuację.
Informacje dotyczące problemów finansowych zespołu z Enstone pojawiały się już w ostatnim czasie, jednak wspominano głównie o problemach z płatnościami względem podwykonawców. Od tego czasu sytuacja znacznie się pogorszyła, bo jak informuje Auto Motor und Sport zespół nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań również względem pracowników, w tym kierowców. Oczekujące na realizację płatności będą sfinalizowane dopiero po zakończeniu sezonu, kiedy to każdy z zespołów otrzyma przysługującą mu część zysków ze wspólnej kasy FOM. Niemieccy dziennikarze wspominają również, że przysługująca Kimiemu Raikkonenowi premia, za zdobyte punkty w trakcie kończącego się sezonu może zostać niewypłacona.
Niewykluczone jest również, że Lotus zwleka z potwierdzeniem drugiego kierowcy, ze względów finansowych. W zależności od rozwoju sytuacji odpowiedni scenariusz zostanie zrealizowany. Jednym z nich może być zastąpienie Grosjeana kierowcą, który wniesie do zespołu zdecydowanie więcej niż tylko talent.
(22 Nov 13:45)
Już to nieaktualne. Podpisali kontrakt z Coca-Colą. Od przyszłego roku będą reklamować napój energetyczny Burn. Nieoficjalnie za nawet 32 mln $ rocznie.
(22 Nov 13:47)
jeśli to prawda, to zacznę pić to badziewie ;p
(22 Nov 14:32)
http://www.burn.si/en_GB/movers/burn_formula1_racing.html
(22 Nov 16:16)
Bimbru się napij, zdrowszy jest;)
(22 Nov 13:53)
A tak na serio, to co roku jest to samo w kwestii finansów w Enstone. Każdej jesieni są plotki, że będą upadać, a potem się okazuje, że niekoniecznie. Rok temu było to samo, a potem okazało się,że zatrudniają Kimiego. Coś mi się nie wydaje,że takie ruchy wykonuje bankrut. Zawsze po plotkach o lipie z kasą Lotusa okazuje się, że nie tylko nie upadają, ale następny sezon mają de facto lepszy od poprzedniego. Zdaje mi się więc, że te tradycyjne już niemal doniesienia o kłopotach zespołu mogą się pojawiać gdzieś w okolicach Brackley i mieć na celu wyłącznie osłabić morale zespołu.
(22 Nov 13:55)
P.S. Poza tym pisze o tym niemiecka prasa głównie. Zastanawiające to jest IMO w kontekście powyższej teorii…
(22 Nov 14:02)
Problemy zespołu potwierdziły również inne źródła.
(22 Nov 14:07)
Auto Motor und Suck.
(22 Nov 14:14)
Mają problemy, bo żyją na kredyt, pieniądze od sponsorów i FOM pokrywają jakieś 2/3 budżetu, zostaje 50, 60 mln $ które Lopez pokrywa z własnej kieszeni, albo kredytów. Nie będzie tego robił w nieskończoność. Dzięki Coca-Coli ich sytuacja się poprawi, ale dalej będzie dziura w budżecie. Albo Lopez komuś sprzeda zespół, albo zmniejszy budżet o 30, 40 mln, żeby zarabiać.
(22 Nov 20:47)
w tym roku mają szansę na większą kasę z FOM
(22 Nov 20:51)
korekta: praktycznie po ostatnim wyścigu to już się rozstrzygnęło
(22 Nov 21:30)
“Niewykluczone jest również, że Lotus zwleka z potwierdzeniem drugiego kierowcy, ze względów finansowych.”
Przecież Grosjean to jest paydriver – związany z firmą Total. Nie wiadomo jak jest na 100% , ale w zeszłym roku była pewna sytuacja ze zwróceniem się do FOM o przed terminową wypłatę apanaży z CA. Bernie oficjalnie odmówił, więc coś na rzeczy jest z pieniędzmi. Z drugiej strony dowiedzieliśmy się w tym roku ,że Proton nie płacił, co oznacza podobno 30 mln euro mniej. Lopez oficjalnie mówi ,że team ma przynosić jakieś zyski Genii, więc wygląda na to ,że jeżeli wkłada hajs…. dobra nie wierzę mu, ale dziwna sprawa.