Kilka słów przed wielkim finałem
Przed startem weekendu wyścigowego mówiło się, że Fernando Alonso może liczyć jedynie na dwie rzeczy: pogodę i alternator. Dzisiejszy dzień przyniósł jeszcze jeden element, który może pomóc hiszpańskiemu kierowcy na odrobienie strat. Obejrzałem kilka różnych wywiadów z udziałem Sebastiana Vettela i Niemiec wyraźnie odstawał, od poziomu, do którego zdążył nas przyzwyczaić. Zagubiony, niepewny swoich słów i całkowicie pozbawiony iskry, potrzebnej do walki.
Nie przypominam sobie kwalifikacji w tym sezonie, w których Sebastian Vettel popełniłby tak znaczący błąd. Wyjazd poza tor w końcówce ostatniej części czasówki skutecznie przestraszył pretendenta do tytułu. Kolejne, a zarazem ostatnie szybkie kółko zostało przejechane z pewnym marginesem. Nie jest to jedynie moje wrażenie, bo sam kierowca, w rozmowie ze stacją BBC przyznał, że mógł pojechać nieco lepiej. Vettel do najważniejszego wyścigu sezonu wystartuje z drugiej linii, pozbawiony komfortu czystego toru, który towarzyszył mu podczas większości wygranych wyścigów. Niemiec czuje presję i da się to zauważyć.
Całkowicie inaczej wygląda sytuacja Fernando Alonso, który zdążył się już przyzwyczaić do trudności na starcie i konieczności odrabiania strat. Hiszpan ma powody, aby sądzić, że nawet z trzeciej czy czwartej linii da się pojechać dobre zawody. Czy to jednak wystarczy do pokonania rywala, który dysponuje sporą przewagą? Alonso musi wierzyć, bo nic innego mu już nie pozostało. Jednak nawet najbardziej kolorowy scenariusz, czyli odpadnięcie Vettela z wyścigu, nie gwarantuje Hiszpanowi zwycięstwa. Kierowcy McLarena są na Interlagos bardzo dobrze dysponowani, a i Webber ma coś do udowodnienia.
Tuż po kwalifikacjach Stefano Domenicali w rozmowie z telewizją Sky powiedział, że ponowne zerwanie plomby ze skrzyni biegów w samochodzie Felipe Massy nie wchodzi w grę. Sprawa nie jest jednak całkowicie zamknięta. Kara przesunięcia o dziesięć pozycji na starcie dla Pastor Maldonado, będąca skutkiem otrzymania trzeciej reprymendy w sezonie (tym razem za opuszczenie ważenia) zmieniła nieco obraz sytuacji. Cofniecie Massy pozwoliłoby Fernando Alonso ustawić się jutro tuż za boldem należącym do Sebastiana Vettela. Niemiec przyznał, że nie obawia się Massy, ale sprawy mogłyby ulec dramatycznej zmianie, gdyby poczuł oddech bezpośredniego rywala na szyi. Co z robi Ferrari?
(25 Nov 00:19)
A nie sądzisz że Seb ma ustawienia na mokry tor?
(25 Nov 00:22)
Miał bardzo wysokie ustawienia bolidu w kwalifikacjach…
(25 Nov 00:25)
Bolidy Red Bulla mają nieco większy prześwit, szczególnie w tylnej części, ale to po prostu jeden z ulubionych tricków Newey’a.
(25 Nov 00:23)
Zarówno Vettel jak i Alonso w wywiadach po kwalifikacjach przyznali, że w dzisiejszej F1 nie ma już czegoś takiego, jak ustawienia na deszcz. Forma samochodu w bardzo dużym procencie zależy od docisku, a ten czy to na suchym, czy mokrym torze jest tak samo potrzebny. Red Bull lepiej radzi sobie z dogrzewaniem opon, co może mieć znacznie zaraz po starcie.
(25 Nov 00:56)
Ja bym nie był taki pewny, że Alonso jest w dobrej formie podczas tego weekendy jak iw całej końcówce sezonu. Zastanawiająca jest już druga przegrana z rzędu w kwalifikacjach z Massą. Można by nawet powiedzieć, że gdyby Ferrari nie skupiało całych swoich sił na Alonso, Felipe miałby spore szanse nawet być szybszym. Warto też zauważyć, że od GP Belgii po letniej przerwie Alonso zdobył 96 pkt, a Massa 82, w porównaniu do nokautu 164-25 tego Grand Prix coś z pewnością się zmieniło. Pozostaje tylko pytanie, na ile to zasługa Alonso a na ile zwyżki formy Massy.
(25 Nov 13:26)
Rok temu Massa na SPA przyznał że w końcu ma taki sam bolid i od tego momentu wygladał o wiele lepiej w tym roku jest podobnie i dla tego ostożnie podchodze do krytykowania Felipe który dla mnie jest jednym z jak nie najlepszy jesli chodzi o start.
(25 Nov 16:00)
Ano właśnie – nie tyle Webber, co Massa może tu robić różnicę. Godzina do startu, ciekawe co z pogodą, bo prognozy zmieniają się od rzęsistego deszczu po opad 1mm, a obecnie jest chmurka z dwoma kropelkami..
(25 Nov 10:25)
Zrywanie plomby nie ma sensu także po karze dla Maldonado, mogą tę sytuację wykorzystać znacznie lepiej.
(25 Nov 13:31)
“wykorzystać znacznie lepiej” jedynie skasowanie Vettela może dać majstra uczciwe podejście nic tu nie da
(25 Nov 18:50)
No i cudu nie było
(25 Nov 18:52)
PORKE….PORKE!!!!????
(25 Nov 19:26)
szkoda, że vettelovi pomagało torro rosso i schumacher a
Alonso tylko massa.( a webber walczył o swoje mistrzostwo 🙂 i to Brazylijczykowi należą się największe gratulacje za ten wyścig.
(25 Nov 20:08)
Kimi kolejny popis indywidualności, zostawili go samego i się zgubił 🙁
(27 Nov 13:01)
PS. Sory Kimi panowie z polsatu mnie podpuścili.
Raikkonen wiedział co robi “Wyjechałem poza tor w ostatnim zakręcie na 52 okrążeniu, ponieważ nie mogłem nic widzieć przez wizjer, który był ubrudzony i zaparowany. Tam, gdzie wyjechałem, można było wrócić na tor przez dodatkową aleję pit lane, jednak trzeba przejechać przez bramę. Wiem to, ponieważ zrobiłem dokładnie to samo w 2001 roku i brama wtedy była otwarta. Ktoś zamknął ją dzisiaj. Za rok upewnię się, by znów była otwarta.”
(25 Nov 22:54)
wskaże ktoś miejsce gdzie można zobaczyć wszystkie wyścigi sezonu 2012?
(26 Nov 09:20)
Tak, mój dysk twardy 🙂
(26 Nov 10:14)
http://peb.pl/sport-mecze-gale-itd/1220668-formu-a-1-sezon-2012-a-18.html
(27 Nov 10:43)
na razie aktywny jest ten link:
http://f1tv.fx1.nl/
Od czasu do czasu krąży po różnych serwerach… ale podobnie się nazywa:)
@mariusz – lepiej archiwizuj nagrania. Zawsze istnieje ryzyko utraty nagrań.
(27 Nov 13:21)
Sezon zakończony już dawno 😉 a tu posucha, ani słowa podsumowania…
(27 Nov 15:00)
Tyle mam na swoją obronę – http://www.f1talks.pl/2012/11/27/wyjatkowe-okolicznosci/
(27 Nov 20:21)
W takim razie uzbrajam się w cierpliwość i życzę pomyślnego zakończenia spraw.