Historia samochodu bezpieczeństwa
Choć samochód bezpieczeństwa wydaje się być nierozerwalnym elementem wyścigów F1, to warto przypomnieć, że po raz pierwszy został użyty w 1973 roku. Na pierwszy oficjalny występ SC musiał jednak poczekać kolejne 20 lat. W najnowszym materiale przygotowanym przez zespół Mercedesa, aktualny kierowca samochodu bezpieczeństwa Bert Meylander opowiada o swojej pracy oraz prezentuje wszystkie modele, jakie były w użyciu w ostatnich latach.
(08 Dec 22:49)
SC przyśpiesza, a F1 zwalnia. Niedługo bolidy będą spowalniały samochód bezpieczeństwa 😉
(09 Dec 12:08)
zwalnia w porównianiu do którego roku?
(09 Dec 16:14)
pewnie zwalnia względem roku 2004 kiedy f1 była najszybsza w historii.
(09 Dec 13:54)
W historii o samochodach bezpieczeństwa powinna być chyba mowa o wszystkich autach, które taką rolę odgrywały. Swoją drogą mógłby ktoś zrobić artykuł jakie auta w których latach pełniły funkcję SC. Pamiętam Opla Vectre, która miała problemy z hamulcami. Słyszałem, że kiedyś Lambo było SC.
(09 Dec 19:13)
Też bym chętnie poczytał
(12 Dec 15:21)
“Pamiętam Opla Vectre, która miała problemy z hamulcami.”
Problemy były znacznie większe- opel na każdy wyścig dostarczał nowy samochód w hermetycznym kontenerze bez wilgoci. W razie potrzeby samochód wyjeżdżał, jednakże w razie neutralizacji trwającej ponad 10 okrążeń na suchym i 5 w deszczu, Vectra jak każdy Opel zostawała pałaszowana przez rdzę. Świadkowie wspominają, że odgłosy chrupania karoserii jadącego hopla zagłuszały silniki bolidów.