Mercedes AMGW04 przeszedł testy zderzeniowe
Dwa tygodnie temu zespół Saubera poinformował o pozytywnym przejściu obowiązkowych testów zderzeniowych przez przyszłoroczną maszynę. Tymczasem niemiecki Auto Motor und Sport sugeruje, że prace projektowe nad przyszłorocznym bolidem Mercedesa, który zobaczymy podczas pierwszych, zimowych testów w Jerez dobiegły końca. W okresie pomiędzy świętami i nowym rokiem dwa ostatnie, duże komponenty aerodynamiczne AMGW04 zostały przekazane do produkcji.
Przyszłoroczny bolid niemieckiego zespołu ma być całkiem nową konstrukcją, która pozwoli nawiązać walkę z czołówką. Michael Schmidt sugeruje, że przed inżynierami postawiono bardzo trudne zadanie, bo dogonienie najgroźniejszego rywala wymaga znalezienia około trzech sekund w porównaniu z poprzednim projektem. Dlatego nie ma mowy o ewolucji, a zapowiadana rewolucja miała się rozpocząć bardzo wcześnie, co mogliśmy obserwować podczas serii treningowych w kilku ostatnich wyścigach sezonu.
Czy Mercedes może zaskoczyć rywali? Auto Motor und Sport wspomina o całkiem nowym projekcie skrzyni biegów, która rozmiarami ma nawiązywać do projektu zaprezentowanego w poprzednich latach przez Williamsa. Drugim elementem, nad którym inżynierowie niemieckiego zespołu mieli skupić swoją uwagę jest tylne zawieszenie, umożliwiające bardzo szybką oraz precyzyjną regulację. Duża elastyczność tylnej osi ma pozwolić lepiej poznać nowe mieszanki przygotowane przez firmę Pirelli oraz na szybki przystosowane się do ich wymagań.
W zakresie aerodynamiki inżynierowie Mercedesa mieli się wykazać nieco mniejszą kreatywnością i AMGW04 powinniśmy zobaczyć bardzo wiele podobieństw do mistrzowskiego bolidu z sezonu 2012. Mimo, że niemiecki zespół w końcówce sezonu powrócił do standardowego wydechu, to przyszłoroczna maszyna będzie wykorzystywać efekt Coanda i ma to robić znacznie lepiej niż tegoroczny bolid.
AMGW04, podobnie jak C32 Saubera przeszedł wszystkie testy zderzeniowe FIA oraz ma już za sobą pierwsze odpalenie w warunkach laboratoryjnych.
(27 Dec 14:42)
Może Lewis wiedział co sie szykuje. I wcale nie zamienił siekierki na kijek.
(27 Dec 18:19)
Kolejny rok z rządu z przechwałkami Mercedesa, kolejny raz hasła – “Powalczymy z czołówką…”, “Nasz bolid będzie nową konstrukcją…”. a zapewne wyjdzie jak w poprzednich sezonach. Mam jednak cichą nadzieje, ze nie zrobią tego Lewisowi…
(27 Dec 19:11)
Nie wydaje mi się aby Mercedes szybko dogonił czołówkę, przyszły sezon to kolejna porażka. Sezon 2014 to kompletna niespodzianka dla wszystkich, ale to i tak nie będą zmiany na miarę przełomu 2008/09 także nie ma co liczyć że przykładowo Caterham czy Williams wskoczą do TOP3.
(27 Dec 21:26)
Wszystkiego najlepszego Mercedesowi, ale frazesy wypisywane przez amus śmieszą jak zawsze niebywale- “tylne zawieszenie, umożliwiające bardzo szybką oraz precyzyjną regulację. Duża elastyczność tylnej osi” rotfl. To hasła bardziej puste, niż czaszka polityka.
Co do nowych podstaw projektu, póki co wyżej wyceniam deklaracje Brawn, niż bajdurzenie amus.
http://www.f1wm.pl/php/news_id-27025.html
(28 Dec 00:24)
@SIR news dodany 13 sierpnia 2012…
(28 Dec 13:31)
Jak uważasz, w jakim stadium zaawansowania jest samochód przyszłoroczny 13 sierpnia roku ‘poprzedniego’?
Podpowiadam, że nie zalewa się go ciepłą wodą z torebki instant tuż przed prezentacją;)
(28 Dec 08:02)
W Brazylii Ros Brawn powiedział, że projekt Red Bulla to jest droga, którą należy podążać, więc nie sądzę, że dużo z tej bazy zostanie.
(28 Dec 13:35)
Jeśli mówimy o koncepcji wydechu, to projekt Saubera ściślej mówiąc.
Niektórzy uważają, że drogą którą należy podążać jest natomiast ścieżka wydeptana przez McLarena. Chyba uważa tak też sam McLaren i w sumie jestem skłonny w to uwierzyć, biorąc pod uwagę, że to właśnie McLaren uważany jest za najszybszy samochód zakończonego sezonu.
To, ile z bazy pozostanie wizualnie, jest oczywiście niewiadome.