Mercedes i Red Bull chcą powrotu mieszanek używanych w poprzednim sezonie
Wczoraj wspomniałem Wam, że jeden z przedstawicieli czołowego zespołu zaproponował firmie Pirelli dostarczenie nowego kompletu opon z przeznaczeniem dla kierowcy rezerwowego. Dziś Toto Wolff zaskoczył wszystkich w Malezji, mówiąc, że na GP Chin włoski producent dostarczy całkiem inne mieszanki, podobne do tych używanych z poprzednim sezonie. Co ciekawe dyrektor sportowy firmy Pirelli odmówił szerszego komentarza w tej sprawie, twierdząc, że żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.
Niemiecki Auto Motor und Sport, który pierwszy wyciągnął historię na światło dzienne sugeruje, że za powrotem do zeszłorocznych mieszanek opowiedziały się zespoły Red Bull oraz Mercedes. Pojawienie się tych dwóch nazw obok siebie raczej nie dziwi, bo samochody obu producentów wykazują się ogromnym zużyciem opon. Nowe zestawy wymagają zdecydowanie więcej uwagi od swoich poprzedników i to przeszkadza obu wspomnianym zespołom w przeniesieniu tempa kwalifikacyjnego na wyścig.
W przeszłości wysoki docisk pomagał w utrzymaniu opon w dobrej kondycji, a w tym roku sytuacja wydaj się wręcz odwrotna. Oprócz narzekań na same opony coraz głośniej słychać komentarze dotyczące wykorzystywania przez firmę Pirelli samochodu dostarczonego przez Lotusa, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę aktualną formę zespołu z Enstone. E21 niezwykle łagodnie obchodzi się z nowymi oponami, na co szczególną uwagę zwrócił Helmut Marko:
“To oczywiste, że opony Pirelli są zaprojektowane dla tego typu samochodu. Dzisiejszy Lotus ma to samo DNA.”
Czy słowa wypowiedziane przez Wolffa się potwierdzą? Jak zareagują rywale? Wydaje się, że za kulisami toczą się bardzo ciekawe dyskusje i nie wszyscy mogą być zadowoleni, wiedząc, że nie zostali zaproszeni do stołu.
(23 Mar 15:00)
Fajnie fajnie ale to nie Lotus zdobywał 3 razy z rzędu mistrzostwo świata…na oponach Pirelli. Bardziej śmierdzi tutaj sprawa opon na GP Chin.
(23 Mar 15:31)
W 2010 jeździli na Bridgestonach.
(23 Mar 15:21)
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenie…
(23 Mar 15:27)
Red Bullowi coś nie pasuje i od razu fory dostają? Hoho.
(23 Mar 15:33)
Opony są takie same dla wszystkich. Jeżeli mają z nimi problemy to jest to tylko i wyłącznie ich problem. Jakoś inni sobie radzą i nie płaczą niczym piłkarz.
(23 Mar 15:57)
Rozumiem że w przerwie między sezonami Pirelli zostanie wręcz obsypane samochodami różnych teamów do testów:)
(23 Mar 16:58)
Co za gość ten Helmut, wszędzie węszy spisek, gdy tylko puszki nie wygrywają. Tak trudno zrozumieć, że ktoś mógł lepiej odrobić “pracę domową”.
(23 Mar 17:08)
Trudno to będzie uwierzyć jak Pierelli ugnie się pod wpływem tej dwójki, a skoro będzie można podważyć umiejętności mistrza , to i Bernie się włączy do tego tańca. Szkoda bo sezon zapowiadał się ciekawie.
Nie wiem za bardzo czemu Mercedes miałby mieć pretensję i to po jednym wyścigu sezonu ? Zmiana na zeszłoroczne ? Chyba mają krótką pamięć. Po drugie w Australii przejechali najwięcej na miękkich gumach. Mnie się wydaję ,że tegoroczne powinny im pasować bardziej, choć wymagają nieco pracy.
(23 Mar 21:05)
Należy wrócić do 2 producentów opon i prawa wyboru. Osobiście mam dość gierek pirelli z oponami . Oponny powinny być przygotowane perfekt pod dany zespół tak ,aby nie musieli martwić się o tempo wyścigowe.
(23 Mar 22:02)
Paranoja! Jakos rok temu nikt nie chcial zmieniac opon, mimo ze cyrk byl z nimi wiekszy…
Sorki za brak polaczkow, ale pisze z urzadzenia, w ktorym uzyskanie znakow narodowych jest raczej klopotliwe.
(23 Mar 22:58)
To mogl Helmut dac samochod Pirelli ale jakos nie kwapili sie z tym…
Z dnia na dzien coraz bardziej nienawidze RB i ludzi powiazanych z tym “teamem”, jak Pirelli sie ugnie i RB dzieki temu znow zacznie odnosic sukcesy… Heh
(23 Mar 23:00)
Jak to mowia, zasad nie zmienia sie w trakcie gry, widac ten Newey nie jest jednak taki cudowny za jakiego go mieliscie, kurde geniusz niech cos wykombinuje wiec, a nie na lewo zasady pod nich zmieniac, zreszta Ferrari dawniej mialo elastyczna podloge, tylne skrzydla od razu zakaz, RB jezdzil z uginajacym sie przednim i jakos reakcji wladz brak – czyz to nie dziwne?
(23 Mar 23:44)
„To oczywiste, że opony Pirelli są zaprojektowane dla tego typu samochodu. Dzisiejszy Lotus ma to samo DNA.”
Rotfl!