Racecar Engineering: Dwa nowe zespoły mogą dołączyć przed 2015 rokiem
Firma Adess w oświadczeniu prasowym, opublikowanym na swojej stronie internetowej poinformowała, że prowadzi zaawansowane prace nad projektem i budową bolidu, zgodnie z wytycznymi nowego regulaminu technicznego. Niemiecka firma, we współpracy z SCE Solutions, była w sezonie 2012 odpowiedzialna za rozwój pakietu aerodynamicznego bolidu F112 należącego zespołu HRT.
“Myśląc o wieloletniej strategii i pozycji firmy, ADESS AG pod koniec 2012 roku rozpoczął prace koncepcyjne nad samochodem F1 zgodnie z nowymi przepisami. Zmiany wprowadzone z myślą o zbliżającym się sezonie, zarówno po stronie aerodynamiki, jak i jednostek napędowych, będą kamieniem milowym w historii sportu, a to będzie wymagało nowego podejścia do samochodu w celu uzyskania optymalnej wydajności.”
W oświadczeniu, do którego jako pierwszy dotarł serwis Racecar Engineering znajduje się również fragment, który sugeruje, że firma przygotowała nowy pakiet aerodynamiczny dla zespołu HRT na obecny sezon. Jednak jak wiemy, względy ekonomiczne sprawiły, że hiszpańska ekipa musiała zamknąć projekt. Na chwilę obecną nie wiadomo czy za projektem prowadzonym przez firmę Adess kryje się ktoś inny, ale warto przypomnieć niedawne doniesienia o zespole Scorpion Racing, który miał powstać właśnie na bazie HRT. Nie jest tajemnicą, że pustym miejscem na torze interesowało się zdecydowanie więcej osób.
Skąd więc zainteresowanie miejscem w stawce, w sytuacji gdy wiele ekip ma poważne problemy finansowe? Tu kolejny raz przywołam słowa napisane w serwisie Racecar Engineering. Prawdopodobnie w 2015 roku Bernie Ecclestone kolejny raz będzie chciał uchylić drzwi do F1, tym razem nie dla trzech, ale tylko dwóch nowych ekip. Wówczas wpisowe może być zdecydowanie wyższe, niż przejęcie miejsca oraz upadającego zespołu za symboliczną złotówkę.
(02 May 14:33)
Nierealne. Bernie chce 10 zespołów. Powtarza to od dawna. Teraz chce wykończyć Marussię nie podpisując z nimi umowy handlowej. Szanse na wejście do F1 ma tylko zespól za którym albo będzie stał koncern samochodowy, albo jakiś miliarder. A tu mamy kolejny projekt niewielkiego zespołu. Koszty są zbyt duże. Nawet jakby udało im się wejść, to będą na poziomie Caterhama.
(02 May 15:43)
Burza w szklance wody. ADESS AG (nie Adess) to grupa kilkunastu projektantów, podnajmujących infrastrukturę – to znaczy głównie stary tunel aerodynamiczny Mercedesa, a produkcje zlecających Holzer Rennsport GmbH.
Jeśli ktoś nie zajarzył – podpowiadam, że Marussia ma 10 razy większe biuro projektowe od całego ADESS, pomijając już nawet to, że poza rzeczonym projektem F1 “wymagającym nowego podejścia do samochodu w celu uzyskania optymalnej wydajności” grupkę panów (w której da się znaleźć naszego rodaka nota bene) zajmują jeszcze projekty Lotusa T128 LMP2 i tegoż samego Lotusa wg. przyszłych regulaminów LMP1 na zlecenie Kodewy.
(03 May 13:57)
Jeśli kolejny nowy zespół, czy zespoły miałyby konkurować jedynie z Marussią i Caterhamem, to nie dziękuję. Podoba mi się wizerunek F1, jako sportu sygnowanego przez miliarderów i producentów luksusowych aut.
Swoją drogą, znalazłem miły dla oka filmik, w którym to widać znakomicie prędkość bolidów F1: https://www.youtube.com/watch?v=xDMl-HLLx3s#t=1m10s
(03 May 20:27)
Dla porównania prędkość w NASCAR:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oGT4KvnLRWI
(03 May 21:18)
Istne szaleństwo. 🙂
(04 May 14:32)
Ja pier….
(05 May 10:47)
Motorsport to jest to ♥ !!! 😀
(05 May 08:09)
Gutowski wrzucił kiedyś filmik ze Spa, pokazujący tempo jakichś GT czy prototypów, a potem w porównaniu tempo bolidów. To dopiero wymiatało.
(07 May 15:09)
psze bardzoo https://www.youtube.com/watch?v=K2cNqaPSHv0