Jak kierowcy Ferrari operują systemem DRS?
Giorgio Piola przygotował dla serwisu f1.com niezwykle ciekawą animację, prezentującą sposób w jaki kierowcy zespołu Ferrari operują systemem DRS. Temat trzeciego pedału w bolidach włoskiego zespołu gościł już na łamach bloga, ale materiał z komentarzem, który znajdziecie pod poniższym linkiem stanowi świetne uzupełnienie.
Temat DRSu powrócił przy okazji nietypowej awarii w bolidzie Fernando Alonso. Jamesa Allen jako jedyny zauważył, że rozwiązanie włoskiego zespołu, jak i kilku innych w stawce jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Regulamin techniczny mówi wprost, że w przypadku uszkodzenia systemu musi on powrócić do pozycji zamkniętej. Czy FIA podczas najbliższego weekendu wyścigowego podejmie ten temat?
(06 May 17:06)
System DRS Ferrari bardzo chciał się zamknąć. Do tego stopnia, że aktywator wyłamał się z mocowania. Problem Ferrari miał uszkodzenia strukturalnego. Elementy aerodynamiczne w F1 też mają być sztywne w przyjętych granicach właściwości materiałów, ale nie są nielegalne, jeśli po złamaniu uginają się bardziej, bądź nie znajdują się w wyznaczonej przez regulamin przestrzeni.