Problemy z korelacją główna przyczyną kłopotów McLarena
Jonathan Neale, dyrektor zarządzający zespołu McLaren przyznał podczas konferencji prasowej, że zrozumienie obecnych problemów z samochodem, jest kluczowym zadaniem, przed przeniesieniem uwagi na przyszłoroczną konstrukcję. Jego zdaniem główną przyczyną słabej formy MP4-28 jest brak korelacji pomiędzy danymi otrzymywanymi w tunelu aerodynamicznym z zestawem zebranym na torze.
“Wierzę, że to bardzo ważne, aby rozwiązać problemy z samochodem i korelacją, bo cały czas pojawia się niepewność.”
“To, co wydawało się optymalizacją podczas zimowych przygotowań, wcale nią nie było.”
“Musimy zacząć myśleć o samochodzie na sezon 2014, nie tylko o jednostce napędowej, ale także o zmianach w aerodynamice. Więc teraz musimy się skupić na zrozumieniu i odzyskaniu kontroli nad naszym samochodem,bo to przełoży się na przyszłoroczny projekt.”
Z powodu podobnych problemów zespół Ferrari zaprzestał używania infrastruktury w Maranello i przeniósł się do Kolonii.
Neale dodał również, że zespół przywiezie do Hiszpanii spory pakiet poprawek, które zostaną sprawdzone podczas piątkowych treningów.
(09 May 08:13)
O co chodzi z korelacją? Może to ktoś w miarę jasny sposób wyjaśnić?
(09 May 09:22)
W dużym skrócie test samochodu w tunelu daje zestaw danych, który odbiega od danych zebranych na torze. Testowana część w tunelu wygląda obiecująco, ale na torze okazuje się, że zachowuje się inaczej i nie daje spodziewanego zysku, a często niekorzystnie wpływa na inne elementy samochodu.
(13 May 15:03)
W jeszcze większym skrócie chodzi o takie ustawienie mechanizmów i oprogramowania używanego w tunelu, aby jak najwierniej oddawały rzeczywiste środowisko naturalne (tzn. prawdziwy tor wyścigowy).