FIA zamierza wprowadzić system punktów karnych
Niemiecki Auto Motor und Sport opublikował dzisiaj informacje na temat proponowanego systemu punktów karnych dla kierowców, który miałby zostać wprowadzony w najbliższej przyszłości. System zakłada, że za każde z przewinień kierowca otrzyma pewna ilość punktów karnych. Jeśli na koncie kierowcy w przeciągu dwunastu miesięcy uzbiera się więcej niż 11 oczek, wtedy zostanie na niego nałożony zakaz startu w kolejnych zawodach.
Punkty za poszczególne przewinienia kasują się po upływie roku od momentu ich nałożenia, a konto zeruje się jedynie w sytuacji przekroczenia dopuszczalnego limitu. W praktyce oznacza to, że większość kierowców ciągle będzie się ścigała mając punkty karne na koncie.
Poniżej znajduje się proponowana tabela punktów karnych:
Przewinienie | Ilość punktów |
---|---|
Zakaz startu | 5 |
Przekroczenie prędkości w alei serwisowej o więcej niż 20 km/h | 3 |
Spowodowanie niebezpiecznej kolizji | 3 |
Zignorowanie czarnej flagi | 3 |
Przekroczenie prędkości o 10 do 20 km/h | 2 |
Spowodowanie kolizji | 2 |
Niebezpieczne utrudnianie jazdy innemu kierowcy | 2 |
Niebezpieczne wypchnięcie innego kierowcy poza tor | 2 |
Zbyt szybka jazda podczas żółtej lub czerwonej flagi | 2 |
Zignorowanie niebieskiej flagi | 2 |
False start | 2 |
Wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa | 2 |
Przekroczenie "okna czasowego" podczas obecności SC na torze | 2 |
Niebezpieczny wyjazd z alei serwisowej | 2 |
Opuszczenie ważenia podczas kwalifikacji | 2 |
Opuszczenie lub spóźnienie się na odprawę dla kierowców | 1 |
Przekroczenie prędkości do 10 km/h | 1 |
Utrudnianie jazdy innemu kierowcy | 1 |
Wypchnięcie innego kierowcy poza tor | 1 |
Uzyskanie przewagi poprzez wyjazd poza tor | 1 |
Przekroczenie białej linii podczas wyjazdu z alei serwisowej | 1 |
Zignorowanie czerwonego światła na wyjeździe z alei serwisowej | 1 |
Wyprzedzenie innego samochodu podczas obecności SC na torze | 1 |
Niezachowanie właściwego odstępu podczas obecności SC na torze | 1 |
Nowy system funkcjonowałby obok obecnego systemu kar, co oznacza, że kierowcy za swoje wykroczenia byliby karani podwójnie. Na przykład za spowodowanie niebezpiecznej kolizji kierowca mógłby zostać przesunięty o pięć miejsc na starcie kolejnego wyścigu oraz otrzymałby trzy punkty karne.
Według informacji przekazanych przez niemiecki serwis proponowany system zyskał aprobatę siedmiu z jedenastu przedstawicieli zespołów. Ostateczna decyzja ma być podjęta przez FIA przed końcem czerwca, a system miałby zostać wprowadzony prawdopodobnie od przyszłego sezonu.
Pierwsze, co rzuca się w oczy, patrząc na powyższą tabelę, to pole do interpretacji. Co różni niebezpieczną kolizję od zwykłej kolizji? Zdania wśród sędziów wyścigowych mogą być podzielone. Jakie są Wasze pierwsze spostrzeżenia?
(09 May 13:57)
Przecież wszystko jest ocenne. Tak samo jak się można kłócić, czy było utrudnianie, tak samo można się kłócić czy było ono niebezpieczne.
(09 May 14:54)
Czytam “system punktów karnych” myślę fajny pomysł.
Czytam tabelkę myślę kpina żart bzdura
Czytam ” system funkcjonowałby obok obecnego systemu kar” myślę to ma sens a nie jakieś reprymendy 🙂
“Wyprzedzenie innego samochodu podczas obecności SC na torze” 1 punkt – kuszące
(09 May 15:30)
Może jeszcze niech wprowadzą fotoradary i mandaty do teamu wysyłają (tylko bez zdjęcia)… jak nie wiedzą jak to zrobić to nasi rządzący im podpowiedzą!!!
(09 May 15:59)
Niech mi to ktoś wytłumaczy. Z jednej strony głośno ostatnio było o tym, jak to sędziowie nieoficjalnie zgodzili się na większą pobłażliwość wobec kierowców w celu lepszego widowiska na torze. A teraz wprowadzają dodatkowy system karania kierowców, na dodatek obok starego. Czy to nie jest taka trochę niekonsekwencja…?
(10 May 14:40)
Utrudnianie jazdy innemu kierowcy 1
“Get him out of the way!”
🙂