Caterham z silnikiem Renault w 2014 roku
Dzisiejszy poranek przyniósł niepotwierdzoną jeszcze informację, że zespół Williams zrezygnuje z jednostek napędowych Renault na korzyść Mercedesa. Całkowicie odmienne stanowisko w kwestii umowy na dostawę silników wyraził właściciel zespołu Caterham Tony Fernandes. Malezyjczyk w rozmowie z dziennikarzami przyznał, że z uwagi na współpracę z francuską firmą w obszarze produkcji samochodów drogowych, najbardziej odpowiednia jest umowa długoterminowa.
“Mamy współpracę z Renault. Rozwiązania z naszego samochodu F1 zostaną powielone w samochodach drogowych, więc zobaczycie silnik Renault wraz z innymi komponentami w Caterhamie. To długoterminowa współpraca i nie dotyczy jedynie zespołu wyścigowego. To dotyczy całego biznesu, a biznes samochodowy stanowi całość.”
Wypowiedź Fernandesa, właściciela jednego z najuboższych zespołów w stawce sugeruje, że oferta złożona przez Renault może mocno odbiegać od obiegowego cennika. Z uwagi na współpracę w zakresie produkcji samochodów drogowych, zakup jednostek napędowych nie będzie dla budżetu zespołu Caterham tak dużym obciążeniem, jak dla pozostałych uczestników rywalizacji.
(25 May 09:42)
O tej współpracy już na jesieni ub. r. sporo się mówiło, dlatego nie spodziewałem się żadnej rewelacji w tym temacie. Pozostanie CTR przy Renault było raczej do przewidzenia. Tak samo jak przesiadka ich rywala na Ferrari, jakiś deal za Bianchiego musi być.