Dlaczego Red Bull żądał odebrania 162 punktów Mercedesowi?
Można było się spodziewać, że pierwszy weekend wyścigowy po ogłoszeniu przez Trybunał Arbitrażowy FIA wyroku w sprawie testów przyniesie nowe informacje. Niemiecki Auto Motor und Sport bardzo szczegółowo opisuje jakiej kary dla Mercedesa domagał się zespół Red Bulla i na jakiej podstawie opierał swoje żądania.
Protest w sprawie testów złożyły zespoły Red Bull oraz Ferrari, ale to ekipa z Milton Keynes była stroną, która zdecydowanie mocniej naciskała na FIA. Świadczyć może o tym chociażby ilość dokumentacji, do2starczonej na proces przez obie stajnie. Włoski zespół przygotował jedynie trzy strony raportu, a Red Bull wyraził swoje stanowisko w osiemnasto stronicowym opracowaniu, pełnym symulacji oraz wykresów.
Specjaliści z Milton Keynes wyliczyli, że test, w perspektywie całego sezonu, da niemieckiej stajni 162 dodatkowe punkty w klasyfikacji konstruktorów. Właśnie taka liczba, według Red Bulla, powinna zostać odjęta z konta Mercedesa. Skąd się wzięły tak dokładne szacunki?
Pierwszym czynnikiem, który wzięto pod uwagę było tempo samochodu. Z symulacji przeprowadzonych przez Red Bulla wynikało, że bolid Mercedesa znacznie przyspieszył. Biorąc pod uwagę liczbę punktów zdobytą przed i po teście, wyliczono, że współpraca z Pirelli dała w tym elemencie dodatkowe 1,4 punktu na samochód. Mnożąc to przez liczbę samochodów (2) oraz liczbę wyścigów po teście (14) otrzymano w zaokrągleniu 39 punktów.
Na kolejnych stronach opracowania znalazło się wyliczenie dotyczące zużycia opon. Tutaj bezsprzecznie Mercedes zyskał najwięcej. Wiedza na temat zużycia opon według Red Bulla miała dać niemieckiemu zespołowi aż 4,4 punktu na samochód. Przeprowadzając podobne wyliczenia jak poprzednio otrzymamy 123 dodatkowe punkty w skali całego sezonu. Obie wartości dodane do siebie dają w sumie 162 punkty.
Oprócz powyższych wyliczeń raport Red Bulla wskazywał również na korzyści z przejechania dystansu trzech wyścigów, w postaci poprawy niezawodności oraz możliwości dopracowania techniki zamiany opon. Jednak, jak mogliśmy się przekonać ani te, ani inne, prezentowane wcześniej argumenty, nie trafiły do sędziów trybunału.
(28 Jun 08:11)
😀
(28 Jun 09:39)
Oni swojego palucha chyba ssali za pomocą tunelu aerodynamicznego.
(28 Jun 09:20)
Oni chyba nie mają już co przy swoim samochodzie robić i przeprowadzają symulację dla konkurencji. Tak dla zabawy 🙂
(28 Jun 10:03)
LOL. Dziwniejszego wyliczenia nie widziałem. Komuś się nudziło w Red Bullu.
(28 Jun 22:39)
Zawsze wiedziałem, że picie tego świństwa jest szkodliwe, ale że na głowę też…
(29 Jun 23:23)
wg moich obliczeń nowe malowanie merca od dłuższego czasu daje im ok. 0,6pkt na wyścig na bolid
(30 Jun 15:02)
@all up
Dzisiaj dostaliście odpowiedź na pytanie: dlaczego RBR zażądał takiej kary ? Bo tylko naiwni ludzie pokroju @bartoszcze wierzą ,że korzyści z testów były takie jak zawyrokował Trybunał.
(30 Jun 15:58)
Fracky zaproponuj wyrok Trybunału abyśmy wiedzieli jakie dowody zebrałeś, na razie jedyne co wiemy to że nie jesteś naiwny i na tym opierasz całą dyskusje.
Powiedzmy że 4,4 punktu na samochód to prawda ale udowodnij że tak jest dzięki testom nie używając słowa “naiwny”, “debil” itp.
(30 Jun 16:16)
Nie prowokuj doktora Helmuta do dalszego trollowania.
(30 Jun 17:47)
Naiwny to synonim debila
jutro jadę do Hiszpanii. Swój prywatny bolid razem z większością części już spakowałem. Czekam tylko aż mi wystygnie nos, który jest kopią tego Mercedesa. Myślałem ,że będę musiał przełożyć wszystko o tydzień , bo obliczenia z CFD i tunelu, nie były za bardzo klarowane. Jednak zmiana algorytmu, podesłana z Milton bardzo mi pomogła. Hembrey będzie czekał na miejscu. Po testuję kilka dni i podeślę Ci dowody na e-maila/
To złośliwa aluzja, a pro po Twojej sugestii superdokładnego udowadniania rzeczy oczywistych. Pozdro
(30 Jun 18:27)
złośliwa jest 🙂 ale się uśmiałem, niestety nadal wypowiadasz się zbyt pewnie jakby twoja wersja była jedyną słuszną( jak byś nie znał słów “przypuszczam”,”prawdopodobnie”.
Ja podchodzę do tej sprawy z dystansu bo tak naprawdę nie wiemy co tak naprawdę jest kluczem do oszczędzania opon kiedy się dowiemy(oby) będzie można ocenić czy Mercedes nie poradził by sobie bez prawdopodobnej pomocy Pirelli lub z samego faktu przejechania 1000km na torze na którym było się najszybszym na jednym kółku i zdublowanym w wyścigu.
Jedyne co mnie boli to fakt że najprawdopodobniej pozostałe ekipy nie będą miały możliwości przeprowadzenia podobnego testu jak Merc
(01 Jul 13:28)
Spoko pany, Fracky to po prostu pierwszy troll portali o F1 🙂 Nie karmcie go 🙂