Ferrari zaniepokojone zużyciem paliwa w nowych jednostkach
Luca Marmorini w wywiadzie opublikowanym na stronie internetowej zespołu Ferrari przyznaje, że prace nad nowym silnikiem idą zgodnie z planem, ale jednocześnie dodaje, że jest ciężko. Prototyp jest testowany w warunkach laboratoryjnych od zeszłego roku, a wkrótce zakończy się budowa jednostki, która zostanie sprawdzona na torze.
“Mamy prototyp pracujący na hamowni od końca zeszłego roku, a w tym czasie kończymy drugą jednostkę, która zostanie wykorzystana w samochodzie, który budujemy.”
“Mamy bardzo wymagający plan,aby być gotowi w Marcu. Nie możemy sobie pozwolić na żadne przestoje i jestem pewny, że będziemy gotowi. Pracowaliśmy przez jakiś czas, aby przygotować samochód, ale to trudne zadanie. Dopiero pierwszy wyścig w przyszłym roku pokaże, czy zrobiliśmy dobrą robotę.”
Inżynier włoskiego zespołu dostrzega wiele zagrożeń, które kryją się dosłownie wszędzie. Marmorini sugeruje, że największym problemem może okazać się zużycie paliwa, które może być bliskie ustalonego limitu.
“Ferrari czuje, że to może być zagrożeniem.”
“Chcemy wydajności w F1, ale nie chcemy aby polegała ona na kręceniu się po torze przez 50% okrążeń.”
Co ciekawe Renault nie podziela tych obaw, sugerując, że ich jednostka powinna mieć bezpieczny zapas.
(02 Jul 17:08)
Legalnie do pracy http://www.youtube.com/watch?v=tmZMwk14r4c B-)
(02 Jul 18:18)
Czytałem już wcześniej, że Ferrari może mieć problemy z limitem 100 kg paliwa na wyscig i to się zaczyna potwierdzać.