Tylko jeden dzień dla kierowców wyścigowych
Sytuacja dotycząca testów młodych kierowców zmienia się z godziny na godzinę. Z informacji podanych przez niemiecki Auto Motor und Sport wynika, że kierowcy wyścigowi będą mieli bolid do dyspozycji tylko przez jeden dzień. Pozostałe dni testów, zgodnie z nazwą, będą przeznaczone dla kierowców zbierających doświadczenie. Wiadomo również, że pomysł, forsowany głównie przez Ferrari, rozszerzenia testów o jeden dodatkowy dzień upadł, głównie z uwagi na koszty, które za sobą pociągał. Sprzeciw wyraziło kilka mniejszych zespołów.
Charlie Whiting podczas spotkania z przedstawicielami zespołów oraz włoskiego producenta opon poinformował, że wszelkie dodatkowe testy, na które Pirelli otrzymało zgodę, muszą odbywać się z wykorzystaniem bolidu z 2011 roku. Problem w tym, że kilka zespołów, chcąc wziąć udział w testach będzie musiało taki bolid przygotować, a Sauber praktycznie jest pozbawiony takiej szansy, bo już nie dysponuje maszyną z sezonu 2011.
W trakcie spotkania przedstawiciele Pirelli poprosili o rozważenie pomysłu, aby przyszłoroczne opony mogły być testowane z użyciem bolidu zbudowanego zgodnie z nowym regulaminem technicznym. Włoski producent chce w przyszłym sezonie mieć do dyspozycji bolidy należące do dwóch różnych stajni, aby móc na nich testować. Zespoły, które mogą wspomóc firmę Pirelli w pracach rozwojowych mają zostać wskazane przed startem sezonu.
(05 Jul 07:53)
Jeśli ten pomysł z dmowa bolidami do testów dla Pirelli przejdzie to czuje w kościach, że jednym z nich będzie Lotus
(06 Jul 10:47)
Jeśli ten pomysł przejdzie to będziemy mieli widowisko pod tytułem “1001 pomysłów na wyścig według Pirelli i FIA” w roli głównej P Zero jako statyści kierowcy.