Tylko jeden dzień dla kierowców wyścigowych

Sytuacja dotycząca testów młodych kierowców zmienia się z godziny na godzinę. Z informacji podanych przez niemiecki Auto Motor und Sport wynika, że kierowcy wyścigowi będą mieli bolid do dyspozycji tylko przez jeden dzień. Pozostałe dni testów, zgodnie z nazwą, będą przeznaczone dla kierowców zbierających doświadczenie. Wiadomo również, że pomysł, forsowany głównie przez Ferrari, rozszerzenia testów o jeden dodatkowy dzień upadł, głównie z uwagi na koszty, które za sobą pociągał. Sprzeciw wyraziło kilka mniejszych zespołów.

Charlie Whiting podczas spotkania z przedstawicielami zespołów oraz włoskiego producenta opon poinformował, że wszelkie dodatkowe testy, na które Pirelli otrzymało zgodę, muszą odbywać się z wykorzystaniem bolidu z 2011 roku. Problem w tym, że kilka zespołów, chcąc wziąć udział w testach będzie musiało taki bolid przygotować, a Sauber praktycznie jest pozbawiony takiej szansy, bo już nie dysponuje maszyną z sezonu 2011.

W trakcie spotkania przedstawiciele Pirelli poprosili o rozważenie pomysłu, aby przyszłoroczne opony mogły być testowane z użyciem bolidu zbudowanego zgodnie z nowym regulaminem technicznym. Włoski producent chce w przyszłym sezonie mieć do dyspozycji bolidy należące do dwóch różnych stajni, aby móc na nich testować. Zespoły, które mogą wspomóc firmę Pirelli w pracach rozwojowych mają zostać wskazane przed startem sezonu.