Caterham testuje z myślą o sezonie 2014
Opublikowany przez mrbigstuff 18 Jul 2013 | Komentarze: 3
Zespół Caterham już pierwszego dnia testów dla młodych kierowców postanowił sprawdzić rozwiązania przygotowywane z myślą o nadchodzącym sezonie. Alexander Rossi w rozmowie z serwisem Autosport zdradził, że większość czasu poświęcona została nowemu systemowi, którego zadaniem jest lepsze zbalansowanie samochodu. Innymi słowy, jedna z najmłodszych ekip w stawce opracowała własną wersję pasywnego, hydraulicznego systemu stabilizacji zawieszenia, w skrócie nazywanego FRIC.
“Jeździliśmy z nowym mechanicznym systemem balansującym podsterowność i nadsterowność pomiędzy szybkimi i wolnymi zakrętami. To coś, czego nigdy wcześniej nie używaliśmy., to był pierwszy raz. Wiemy, co to daje i jutro będzie kolejna szansa, aby go sprawdzić. ”
“Zasady zmienią się tak mocno, że każdy pomysł, który można sprawdzić w obecnym samochodzie będzie oznaczał zysk, więc skupiamy się na mechanicznej stronie, dużo pracując i próbując rzeczy z myślą o kolejnym roku. To oznacza, że rozpoczynając nowy rok, nie będziemy mieli w samochodzie rozwiązań, które nie przejechały wcześniej ani kilometra; robimy to teraz.”
(18 Jul 10:41)
To jak to w końcu jest, zespoły mogą testować części? Zmieniali zasady tych testów? Już tyle że ni ch..a nie wiem, co można, a czego nie…
(18 Jul 10:50)
Mogą testować nowe części jeśli za kierownicą jest jeden z “młodych” kierowców. Natomiast doświadczeni zawodnicy mogą jedynie przeprowadzać test opon.
(18 Jul 11:16)
Dokładnie. Młodzi mogą robić to, co robili do tej pory – sprawdzać siebie oraz nowe zabawki. Kierowcy etatowi mają za zadanie sprawdzić opony i w czasie tych prac nie wolno używać nowych części, ani zmieniać ustawień bolidu. Wyjątkiem jest jedynie zmiana kąta natarcia przedniego skrzydła.