Duch Senny na torze Suzuka
Firma Honda, która niedawno ogłosiła swój powrót na tory F1, postanowiła przypomnieć lata największych triumfów w bardzo nietypowy sposób. Japoński producent odtworzył rekordowe okrążenie toru Suzuka, wykonane przez Ayrtona Senna w czasie kwalifikacji w 1989 roku. Zobaczcie jak duch brazylijskiej legendy na chwilę powrócił na ziemię…
Za podesłanie filmu dziękuję Konradowi, jednemu z czytelników bloga.
(26 Jul 12:54)
Dreszczyk emocji przeszedł…
(26 Jul 13:15)
fajnie, że takie coś przygotowali, ale szczerze liczyłem na coś więcej po przeczytaniu tytułu, jakiś hologram czy coś, w końcu to Japonia 🙂
(26 Jul 15:35)
Nie będę wdawał się w szczegóły, ale np, w sezonie 1991 Honda nieźle dostawała po d* od kierowców McLarena.
A.Senna i G.Berger mieli problemy, które Hondzie spędzały sen z powiek…
Pod gradem uwag Honda potrafiła skoncentrować się nad udoskonaleniami silnika w przeciągu 30 dni – powstała nowa generacja silnika stosowanego w onym czasie w McLarenie (V12)…
Ale te udoskonalenia były dostepne tylko dla A. Senny – poprawki w silniku i nowe paliwo Shell dodało 20KM mocy. Do tego McLaren obniżył ciężar bolidu Senny o 13kg.
Info na podstwie A.I. nr 7/91, autor M. Schmidt.
Tekst ukazał sie po GP Węgier odbytym 11 sierpnia 1991 roku.
(26 Jul 16:03)
ciekawe co piszesz, ale co to ma do rzeczy?
(26 Jul 19:23)
Sukcesy… piękna rzecz, szczególnie w reklamach i materiałach promocyjnych.
Nie chodzi mi o Ducha Senny, który gdzieś w Niebiosach przebywa…
Natomiast rzeczy frustrujące i wychodzenie z nich jako Mistrz, między innymi dzięki ciężkiej pracy Hondy, jest równie ciekawe i fascynujące.
Innymi słowy – Honda jest ambitnym producentem i współpraca z kierowcą pokroju A. Senny jest dla nich zaszczytem. A że przy okazji dopingował ich do ciężkiej pracy?
Nie jest to dla nich ujmą.
Wręcz przeciwnie, co widzimy w tym klipie.
(26 Jul 19:30)
Jeśli chodzi jeszcze o A. Sennę i Hondę to napiszę Honda NSX do której rękę przyłożył Senna. Do tej pory auto budzi podziw i uśmiech na mojej twarzy.
(26 Jul 21:18)
byłeś (jesteś) posiadaczem tego modelu?
(26 Jul 23:20)
Byłem w posiadaniu tego samochodu, gdy mieszkałem w Anglii. Auto miał kierownicę po prawej stronie. 3.2 280KM (wg katalogu) 20/25 litry na setkę. Niestety wyszło tak, że całkowicie wróciłem do Polski (2008), to nie było sensu tutaj ściągać tego auta. Wtedy nie można było go tu zarejestrować (nie wiem czy teraz można, jedni piszą że tak inni że nie)
(27 Jul 09:32)
Powiem w tajemnicy, że wójt mojej gminy (mieszkam na wsi) pomyka Hondą CR-V w angielskiej wersji… i jeździ tak mniej więcej 4 lata:).
Rejestracja nie zmieniona od momentu przyprowadzenia auta do Polski.
W sąsiedniej wsi mam “sąsiadów”, którzy bywają w Anglii od czasu do czasu. Też jeżdżą autami z rejestracją angielską ok kilu lat – Honda Accord oraz Grand Cherokee.
Wychodzi na to, że mógłbyś bez problemów delektować się jazdą NSX’em… najwyżej odczekałbyś roczek dopieszczając szczegóły auta:)
(27 Jul 09:41)
Ja niestety mieszkam w dość sporym mieście, niby można było zostawić angielskie tablice i tu bez problemu jeździć, ale jazda takim autem po trasie czy nawet centrum miasta była trochę męcząca (raz tym autem byłem w Polsce), a przekładka się nie opłacała, bo trzeba byłoby ściągać części ze Stanów (od Acury a nie Hondy) i o ile same części niebyły najdroższe o tyle przesyłka to jakieś nieporozumienie. Teraz u nas można znaleźć 3 egzemplarze do sprzedania ceny od 180 do 260 tyś zł, więc może kiedyś mi się uda zakupić, tylko muszę się spieszyć bo ceny raczej spadać nie będą w wręcz przeciwnie 😉 A jeśli ktoś ma okazje pojeździć tym cackiem po torze to szczerze polecam 🙂
(27 Jul 22:10)
W Polsce są zarejestrowane samochody z kierownicą po prawej, ale praktyka pokazuje, że urzędy zarejsetrują tak tylko samochody korpusów dyplomatycznych. I to jest dziwne, ponieważ auta CD muszą spełniać dokładnie takie same wymogi techniczne co inne. Dlatego sprawa trafiła do Trybunału Sprawiedliwości UE.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2012:073:0016:0017:PL:PDF
W skrócie “Żądania strony skarżącej
— stwierdzenie, że uzależniając rejestrację w Polsce nowych oraz wcześniej zarejestrowanych w innych państwach członkowskich samochodów osobowych z układem kierowniczym umieszczonym po prawej stronie od przełożenia koła kierownicy na lewą stronę Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy art. 2a dyrektywy 70/311/EWG dotyczącej homologacji typu układów kierowniczych ( 1 ) art. 4 ust.3 dyrektywy ramowej 2007/46/WE dotyczącej homologacji typu WE pojazdów silnikowych ( 2 ) oraz art.34 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej;”
(27 Jul 14:16)
@specf1
Ponieważ zboczyliśmy z tematu, a Koledzy nas nie opieprzają za ten fakt, to dodam, że mój znajomy posiada model Jaguara E-type (1961-1975).
Ma stan kolekcjonerski.
Nie znam parametrów silnika oraz dokładnego roku produkcji. Jak Go spotkam, to dopytam o szczegóły.
Bardzo rzadko wyprowadza go z garażu, Natomiast podczas przyspieszania wydobywa z siebie niesamowity dźwięk:)
(28 Jul 09:37)
Jest to rocznik 1969, 4,2 litra, automat.
(28 Jul 12:06)
Sporo takie cacko musi kosztować jeśli jest w idealnym stanie, strzelam że 250tyś PLN. Gdy mieszkałem w Anglii to w weekendy można było spotkać na ulicach ładne klasyki, a także najnowsze super samochody, głowa chodziła w prawo i lewo 🙂 Póki co nie mam się czym pochwalić, jedyne auto w garażu to polo gti z 2012 i to w leasingu 😉 ale jak się trochę odbuduję finansowo to zacznę poszukiwania Hondy